Tampouri

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Internet Latency en Ping problemen

Goedemorgen!

Eerste klein achtergrondverhaal: Ik was een competitive player in Rocket League. Twee maanden ben ik verhuisd naar me neef alleen door verschillende reden waaronder latency / ping issues ben ik gestopt met competitive.. Nu 2 maanden later wil ik het toch weer oppakken om Rocket League te spelen en wie weet wel weer competitive alleen ik heb elke dag last van lag door latency ping problemen. 

Nu woont een vriend van mij in dezelfde buurt als ik en hij heeft exact hetzelfde probleem als ik en we speelde keer samen en we hadden het exact dezelfde tijd. Dit vind ik vrij verdacht. 

 

Ik heb gisteren voor het eerst pingplotter gedraaid en daar kwam de volgende data uit. Het laatste uur had ik alleen maar last van lag met latency en ping problemen. 

Kan iemand mij helpen wat ik hier aan kan doen, of Ziggo zelf hier iets aan kan doen, zodat ik weer vlekkeloos kan gamen ( en waarschijnlijk ook weer streamen) 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tampouri  Dit is sowieso geen dubbel gescheiden AOP zoals inmiddels vele jaren gebruikelijk is, dit is een splitter die in het geheel geen storingen tegenhoudt.

Aangezien er nu weinig monteurs op pad gaan vanwege het Corona virus, vermoed ik dat het wachten wordt tot zij weer overal voor gaan komen.

Zie de volgende uitgebreide informatie: Ziggo past werk aan op corona

 

Bekijk in context

75 Reacties 75
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Tampouri
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank u wel voor uw snelle reactie! 

Ik ben alleen pas s avonds thuis van me werk.. 

Helaas weet ik onze gebruikersnaam niet uit me hoofd, die staat op zo n kaartje om in te loggen. Zodra ik kan inloggen zal ik die meteen uploaden.

Aagie

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen!

Ik ben dus de vriend van Tampouri met hetzelfde probleem.

Zie bijgevoegd mijn pingplotter van gisteravond, hoop dat hier een oplossing voor gevonden kan worden!

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Aagie even de basis bekijken van je signaal, mogelijk zijn er overeenkomsten te vinden.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Tampouri
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hierbij stuur ik de up - downstream waardes 

en foto s van in de kast 

 

Tampouri
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

En deze 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tampouri  Dit is sowieso geen dubbel gescheiden AOP zoals inmiddels vele jaren gebruikelijk is, dit is een splitter die in het geheel geen storingen tegenhoudt.

Aangezien er nu weinig monteurs op pad gaan vanwege het Corona virus, vermoed ik dat het wachten wordt tot zij weer overal voor gaan komen.

Zie de volgende uitgebreide informatie: Ziggo past werk aan op corona

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Al die post RS errors, dat hoort niet. En die groene kabel op zo’n splitter…. ik denk dat Ziggo even een net AOP bij je moet plaatsen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
efok wrote:

Al die post RS errors, dat hoort niet. En die groene kabel op zo’n splitter…. ik denk dat Ziggo even een net AOP bij je moet plaatsen.

Dat gaat niet even gebeuren.

De monteur komt wel voor:

  • Geen beeld of geluid op de primaire tv-kanalen NPO 1, NPO 2 en NPO 3
  • Op geen enkel apparaat internetverbinding
  • Niet kunnen bellen via de vaste telefoonlijn en geen mobiel toestel tot beschikking
  • Wanneer er sprake is van medische spoed

De monteur komt niet voor:

  • Storing op andere kanalen dan NPO 1, NPO 2 of NPO 3
  • Storing bij On Demand
  • Blokkerig beeld
  • Slechte Wifi-ontvangst op zolder
  • Lage internetsnelheid. Alle snelheden boven de 20 Mbit/s zijn voldoende.
  • Geen voicemail of slecht geluid via de vaste lijn
  • Installaties & extra services

Maatregelen tegen corona

Wat doet Ziggo om je verbonden te houden?

Tampouri
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank u wel voor uw berichten. Dus als ik het goed begrijp kan ik er zelf weinig aan veranderen en moet ik wachten wanneer Ziggo een monteur beschikbaar heeft om het te kunnen oplossen? 

 

En moet ik dit ergens aangeven dat ik een afspraak kan maken met een monteur als hij beschikbaar is. Of neemt ziggo zelf contact op met mij?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat Ziggo dit nog niet kan inplannen. @Tampouri 

Het is mij niet bekend of er een wachtlijst aangelegd wordt.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tampouri “Dus als ik het goed begrijp kan ik er zelf weinig aan veranderen en moet ik wachten wanneer Ziggo een monteur beschikbaar heeft om het te kunnen oplossen?”

Het AOP valt volledig onder Ziggo en wordt gratis vervangen, als je er zelf iets aan doet en er gaat iets mis, zijn de kosten voor jou.

Tampouri
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Be rt Dank u wel! Dan wacht ik het af wanneer er een ziggo mod mijn topic zie. Hij/Zij zal mij vast kunnen uitleggen hoe we het beste kunnen oplossen in deze gekke tijd. Hopelijk is het mogelijk dat er snel een monteur langskomt. 

Aagie

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Be rt 

Zie bijgevoegd alle gevraagde info.

Hoopt dat het helpt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Aagie Ik zie een wit kapje op je splitter zitten, mogelijk veroorzaakt dit je problemen.

Zie het filmpje hoe dit te verwijderen.

 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Tampouri , van harte welkom hier op de Community! 

 

Als competitive player wil je natuurlijk wel dat je van een stabiele verbinding kan genieten. Zonder heeft heeft competitive gedeelte niet zo heel veel zin en dat zou ik zonde vinden! Ik help je dan ook graag om dit te fiksen. 

 

@Be rt heeft het volgens mij helemaal aan het juiste eind. De groene kabel die de woning binnen komt moet voorzien worden van een AOP (zoals dit bij je vriend @Aagie wel het geval is). Ik vrees dat er nu teveel interferentie binnen komt, waardoor je problemen in het upstream signaal krijgt (en daardoor latency issues krijgt). Het gebrek aan het AOP en het feit dat het netwerk in deze quarantaine tijden overuren draait, helpt daar niet bij. 

 

Jammer genoeg plannen we op dit moment dus geen monteurs in, vanwege het coronavirus. Het enige wat ik voor je kan doen is je gratis nieuwe aansluitmaterialen sturen, zoals een nieuwe meterkastsplitter. 

Ik kan je niet garanderen dat dit helpt, maar het voelt niet goed om niets te doen 😉 En als het tijdelijk helpt, zou ik persoonlijk zeggen; niet geschoten is altijd mis. 
Laat je mij weten of ik die voor je kan bestellen? 

 

@Aagie heb jij de kans al gehad om de tip van @Be rt uit te proberen en het kapje van de splitter eraf te halen? 🙂 

Aagie

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Marije Ziggo 

Goedemorgen!

Ik ga het kapje vanavond van de splitter af halen.

Hoop dat dit inderdaad de oplossing is.

Zodra ik weet of dit helpt laat ik dit weten.

Tampouri
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Marije Ziggo  

 

Goedemorgen! 

Ja ik begrijp heel goed dat er in deze rare tijd niet mogelijk is om een monteur langs te sturen. 

Ik zou het toch graag willen proberen  om te kijken of we het zelf kunnen oplossen met de bestelde onderdelen als u die voor ons kunt bestellen. Alle kansen die we nu kunnen pakken die wil ik graag pakken, wie weet lukt het!

Heeft u nog verdere gegevens van mij nodig voor de bestelling?

 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Je mag gewoon “jij” typen hoor, @Tampouri 😉 

Als jij ervoor zorgt dat de juiste postcode en huisnummer onder je profiel genoteerd staan, dan zorg ik ervoor dat daar aansluitmaterialen geleverd worden! Ik ben heel benieuwd of je dan nog verschil merkt, dus het lijkt mij zeker goed om dat te testen. 

Uitgelicht topic