Mackenbach

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet klachten

Optelsom van klachten, nieuwe router een versterker maar ik ben er zo klaar mee. Sinds de nieuwe router ontvangen is heb ik alleen maar gedonder met Ziggo. Weet iemand wél een goede internet provider in Waalre?
Ik ben erg teleurgesteld in Ziggo en het gedonder hier. Internet valt continu uit, de verlengen moet ik 3 x oer dag resetten en de afstand Ks ook verslechterd. Volgend mij betaal ik ook jog eens meer. Wie helpt mij?
Bereikbaatheid en welwillendheid van de mensen is prima, maar ze kunnen het gewoon niet waarmaken hier.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mackenbach
Zoals gezegd: gebruik maken van Installatiegarantie
is in jouw geval een goede stap.

Als je zelf nog wat onderzoek wilt doen, dan is dat mooi meegenomen.
Het kan zinvolle gegevens opleveren die je hier kunt delen
en -ook belangrijk- met de monteur, om het probleem goed aan te kunnen pakken.

Wat je als eerste kunt doen is een speedtest.
De gemeten Internet-snelheid moet overeenkomen
met die van je abonnement. Ik weet nog niet wat je hebt.
Gebruik:
http://www.dslreports.com/speedtest
en klik op 'Cable'.
De test moet worden uitgevoerd met een computer of laptop
die bekabeld rechtstreeks is aangeslopen op de UBEE.
Dit om andere bronnen van evt problemen uit te sluiten.
Wat levert dit bij jou op?

Omdat je schrijft over het op gezette tijden uitvallen van de Internet-verbinding
kun je die een tijdje in de gaten gaan houden.
Daar kun je PingPlotter voor gebruiken.
https://www.pingplotter.com/products/free.html#
Klik op Software voor een download.
Tik bovenin bv: google.com & laat maar een tijdje lopen.

Je kunt een plaatje van het verloop op het ClipBoard zetten via:
- Edit>Copy as Image
- Paste het in een tekenprogramma- onder Windows bv Paint
- Save het plaatje 'ergens'
Dat kun je vervolgens meesturen met een bericht.
Dan kijken we samen, of er iets geks is.

Er is nog meer wat je kunt gaan doen/bekijken, maar dit lijkt me voorlopig wel genoeg.

Tot slot nog dit. Als je pech hebt kun je bij elke Internet Provider
gezeik krijgen. Overstappen brengt dus niet altijd wat je nu zoekt: nooit problemen.
Gezeik moet worden opgelost.
Je eigen inbreng hierbij speelt dan een belangrijke rol.
Een Provider beweegt niet altijd 'zomaar' in de goede richting, als je hem
niet op weg helpt die makkelijk te kunnen vinden.

Gr Han

Bekijk in context

24 Reacties 24
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als u nu begint om te vertellen welke apparatuur u heeft en hoe die aangesloten is, heeft u kans dat er een reactie komt. De kristallen bollen van uw medeforumleden laten dat niet zien. Ook een duidelijke klachtomschrijving kan helpen uw problemen te analyseren en op te lossen.
Mackenbach
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zoek alleen advies over een goede provider in Waalre. Geen technisch verhaal aub
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Mackenbach,
Er is (nog) geen alternatieve kabelprovider.
Voor ADSL zou ik niet meer gaan, dat is echt achterhaalde techniek.
Als je dan toch per se bij Ziggo weg wilt kijk dan eens of er op jouw adres glasvezel wordt aangeboden, dat is mijns inziens het enig serieuze alternatief voor de kabel.
Het netwerk van Ziggo bestaat ook al voor meer dan 95% uit glasvezel, alleen de laatste meters van de wijkcentrale naar de straatkasten en naar huis is nog coax.
Wordt er geen glasvezel op jouw adres leverbaar blijf je gebonden aan Ziggo en is het verstandig hier je problemen te posten en kunnen we kijken naar een oplossing.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Mackenbach wrote:
Ik zoek alleen advies over een goede provider in Waalre. Geen technisch verhaal aub
Best jammer, want met goed technisch advies kom je een heel eind en zijn veel mensen uiteindelijk toch tevreden en blij met Ziggo. Begrijp best dat als je een optelsom aan klachten hebt dat je er dan geen zin meer in hebt, maar hier op de Community zitten mensen die je graag willen helpen om deze klachten te verhelpen. Mocht het dan niet lukken door mede klanten dan zijn er altijd nog moderatoren van Ziggo die een steentje bij kunnen dragen.

Wil je het dan echt niet nog een kans geven en vertellen wat er allemaal mis gaat, zoals Jan F. vraagt?
Mackenbach
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb glasvezel aansluiting. Alleen van van glasvezel naar router is met coax.
Ik zal vanavond mijn problemen en technische toelichting geven. Laat ik het inderdaad een kans geven nog.
Dank!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mackenbach
He, dit is interessant. Glasvezel tot aan de meterkast en dan toch een Ziggo abo.
Dat kende ik nog niet.
Ben blij dat je je eerste wat negatieve houding laat varen.
En benieuwd naar hoe dit in elkaar zit en wat je problemen zijn.

Zonder wat technisch geneuzel kan dit niet anders.
Kom maar op.

Gr Han

NOOT
Als de glasvezel tot aan de meterkast komt, kun je volgens mij
indien nodig het beste overstappen naar XS4ALL.
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Voor je internetverbinding. Hoe het precies met TV-pakketten zit, weet ik niet.
Er zijn altijd veel zenders, maar ik ken je speciale wensen niet.
Ik maak me sterk dat je dit allemaal al wist.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Als ik even mag inbreken op het verhaal van hanh.
Je weet toch wel dat Ziggo tot aan de kast in de wijk Glasvezel heeft liggen?
TS heeft het niet over meterkast gehad!

https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/glasvezel/ (of ik moet het nu verkeerd hebben en de TS ook)

Info namens Ziggo:
We hebben daarom glasvezel tot aan de kast in de wijk gelegd om de hoogste snelheid te garanderen.

Kan me vergissen hoor... Maar dat is toch echt Glasvezel tot aan de kast in de wijk, die zal de TS ook bedoelen waarschijnlijk?!?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
EnergieBoy
Dat het Ziggo netwerk voor 97% uit glasvezel bestaat
en het laatste endje uit Coax, veronderstel ik als bij iedereen bekend.
Vermelding hiervan is niet nodig en ik heb dat ook nog nooit gezien.
Wellicht is dit ten onrechte.

Ik citeer TS:
"Ik heb glasvezel aansluiting.".
Dat is m.i. FTTD = in de meterkast.

Gr Han
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Maar in het eerste bericht van de TS staat dat deze Ziggo heeft 🙂
Dus dan kan het nooit tot aan de meterkast zijn 😛

Misschien komt het nu een beetje te betweterig over maar zo bedoel ik het niet hoor :wink: :sunglasses:
Sorry als het wel zo over komt!
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
In mijn woonwijk in Amsterdam is 8 jaar geleden korte tijd de straat open geweest om glasvezelkabel te leggen. Zover mij bekend, zijn de glasvezelkabels toen aangelegd tot aan de centrale kastjes aan de gevels van ieder flatgebouw en is voor glasvezelklanten alleen het laatste stukje kabel naar en binnen de woning Coax. En dat is een ander verhaal dan dat glasvezel eindigt bij de de centrale kast per woonwijk.

Verder ben ik het wel eens met de adviezen die jullie aan de TS-er hebben gegeven. Op dit forum is immers veel know how aanwezig voor assistentie. mits alle details bekend zijn.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
EnergieBoy wrote:
Maar in het eerste bericht van de TS staat dat deze Ziggo heeft 🙂
Dus dan kan het nooit tot aan de meterkast zijn 😛


Dat 'dus', begrijp ik niet. Ik weet niet wat Ziggo allemaal precies uitspookt.
Wat ik wel weet is dat TS het heeft over "Ik heb glasvezel aansluiting.".
Dat zie ik nog niet als een vergissing.
Juist daarom ben ik extra geinteresseerd in hoe dit technisch in elkaar gestoken is.

Gr Han

PS Je mag tegen mij net zo betweterig zijn als je wilt.
Af en toe dan:wink:
Ik kan tegen een stootje, want deel ze soms zelf ook uit.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
https://ktwaalre.nl
De situatie in Waalre is niet standaard. Ziggo zit hier ook op het glasvezelnet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mackenbach
Het feit dat Ziggo te Waalre op de glasvezel zit, kan extra complicaties geven,
die ik in elk geval nog niet ken.
Juist daarom wil ik graag meer van je technische situatie weten.
Meteen wat foto's van het aansluitpunt meesturen lijkt
me in dit geval een handige zet.
Gr Han
Mackenbach
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat een reacties allemaal, fijn dat jullie meedenken. Situatie is als volgt.
In Waalre is het netwerk van Kabel Televisie Waalre, eigenaar van het netwerk bekabeling.
Mijn router (intenet box) werkte op de tv aansluiting. Werkte allemaal prima tot het moment dat Ziggo een nieuwe router opstuurde. De oude zou niet meer aansluiten op de het ouden en niet onderhouden en niet vernieuwde netwerk van KTW. De oude router betrrof er een van Ziggo zelf de CH746LG-ZG?
Ik kreeg een nieuwe router, nieuwe kabels, aansluitingen enz. Ik installeren en toen zijn de problemen begonnen. De sterkte was minder, bereik minder en uitval. Paar weken later is galsvezel bekabeling aangelegd tot in mijn huis. Daar zitten drie aansluitingen op: TV, Coax (kabel met scherp pinnetje) en radio aansluiting? Ik heb deze door een monteur laten aansluiten en nu werkt internet wel maar heb last van uitval. Continu geen internet en met een wifi verlenger op zolder is het helemaal drama want deze doet het maar af en toe. Bij stroom eraf en erop doen, werkt alles weer even prima. De nieuwe router is: Ubee EVW321B. Toen is de snelheid gemeten en deze zou hetzelfde zijn, dat geloof ik wel. Als het werkt, werkt het goed. Heb ook nog Ziggo TV. Beneden met C+ module en boven met kastjes met kaart. Dat werkt ook niet goed maar dat heeft te maken met de sterkte afname van de afstand, denk ik. Ik zal de foto's sturen zo, maar weet iemand wat te doen?
Mackenbach
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oude router,
aansluiting glasvezel'
nieuwe router
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mackenbach
Bedankt voor de info.
Nu even kort het volgende.
Je kunt beter het eerste plaatje weggooien.
Het vertoont het Wifi wachtwoord van je oude Router (dat is een Compal ConnectBox).
Is een beetje onveilig op een publiek Forum, ook al is die niet meer in gebruik.
Je kunt dit nu nog doen via een klik op de drie stipjes rechtsonder & dan Bewerk kiezen.
Dat lukt niet meer als het bericht 1 uur oud is.

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mackenbach
.......
Verder ziet het er als een normale Ziggo-kabel-aansluiting uit.
Je hebt het over drie aansluitingen.
Die zitten op de Splitter die op het witte aansluitkastje
in een Coax-aansluiting is gedrukt.

Weet je waar het kastje met de drie groene lampjes
rechtsonder op de tweede foto voor is?
Misschien zit ik fout, maar ik denk dat daarin wel eens
de omzetting in plaats zou kunnen vinden van het glasvezelsignaal naar
de gebruikelijke Ziggo stuff via Coax.

Ik denk dat het het beste is, eerst gewoon te doen alsof het een normale
Ziggo aansluiting is.
Opmerkelijk is dan wel dat je een UBEE hebt gekregen ipv de ConnectBox.
Je ziet normaal gesproken juist andersom gebeuren.
Maar goed, het zij zo.

Je aansluiting is recent gewijzigd tgv de overstap naar glasvezel.
Ziggo geeft hier installatiegarantie voor resp zou dat moeten doen.
Het lijkt mij het beste de klantenservice daarover te bellen voor een gratis
monteur om de zaak in orde te maken. Je hebt acht weken na de wijzigingsdatum de tijd dit te doen.
Je kunt hem ook naar Wifi laten kijken. Dat heet Ziggo Power promise.

Als TV en Internet het niet goed doen, dan heeft de eerste monteur de zaak niet goed afgeleverd of er is in de tussentijd iets mis gegaan.
Voor de TV heb je hoogstwaarschijnlijk een Coax versterker nodig.
Nu vaak blokjes in beeld, toch?

Test de boel goed samen met de monteur.
Voorlopig laat ik het hierbij.

Gr Han
Mackenbach
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank, ben te laat maar gebruik niets meer van deze ww
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok ik regel de verwijdering van het plaatje wel met een Moderator.
Dat zal dan morgen gebeuren. Heel erg is nou ook weer niet,
maar het is beter dit toch te doen.
Gr Han

Uitgelicht topic