ajlinden wrote:
Mark Ziggo Helaas zojuist weer moeten resetten. Ook al is het "maar" 1 of 2 keer per maand, het is gewoon te veel. En ten overvloede nogmaals: Vóór de snelheidsverhoging was de stabiliteit wel in orde.
Als Ziggo niet in staat is om op mijn adres stabiel internet aan te bieden dan rest mij geen andere keuze dan over te stappen naar een andere provider. De lagere snelheid neem ik dan wel voor lief. Stabiliteit gaat voor snelheid.
Als ik de verbinding tussen ons en jouw modem bekijk op 26-6 rond 09:00-10:00 zie ik geen enkele aanleiding voor uitval in het docsis signaal, ook niet in je modemlogs. Hier zit de oorzaak niet.
Het enige wat met de snelheidsverhoging in je modem is gewijzigd is de QoS waarde, dat heeft hooguit impact op de beschikbare capaciteit in het netwerk (waarin ik ook geen problemen zie). Hier zie ik ook geen oorzaak.
Ik denk dat het door jou gelegde verband met de snelheidsverhoging onterecht is en op toeval berust, er moet iets anders gewijzigd zijn waardoor deze problemen zijn ontstaan.
Misschien heeft jouw modem na een reset bij de snelheidsverhoging ook een firmwareupdate geïnstalleerd? Helaas kan ik dat niet controleren...
Ik vrees dat ik verder weinig voor je kan betekenen vanuit Ziggo. Ook omdat het maar een enkele keer voorkomt en we geen idee hebben wat het probleem veroorzaakt.
Zelf kun je nog verder testen, bijvoorbeeld door bepaalde apparatuur uit te schakelen om te kijken of die invloed hebben hierop. Maar omdat het probleem zo sporadisch optreedt kan dat wel even duren natuurlijk. :expressionless: