Vraag

Internet heeft lag spikes

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Hallo,

Ik heb al 3 jaar Ziggo en ik heb vaak last van internet problemen. Ik woon op een studio in een appartementencomplex op 1 hoog. 3 weken geleden is er een monteur langs gekomen en die heeft onder andere de modem in de meterkast geplaatst ipv bij mijn tv en alle kabels vervangen. Hierdoor is het internet wel een stuk verbeterd. Echter blijf ik last houden van lag spikes. Vandaag is een nieuwe monteur langs gekomen en die heeft in de aansluitingen gekeken buiten dit appartementencomplex. Dat was prima. Ook zijn volgens hem alle kabels goed aangesloten. Puur technisch kan er niks mis meer zijn. Echter kwamen we met ping resultaten er niet aan uit en heeft hij mij aangeraden om dit forum om hulp te vragen.

Ik game op zowel PS4 als PC en beide heb ik lag spikes. Zeker als mijn broertje op mijn PC gamed en ik op de PS4 is het niet te doen qua lag. Als ik alleen ben, dan is het al veel beter, maar eens per 0.50/1 minuut zie ik een lag spike optreden.

De resultaten van de ping tests naar de Google en Ziggo servers staan in de bijlage. Zoals je ziet heb ik soms een uitschieter richting de 100 ms of erover heen. Dit komt 10x in de 100 pings terug.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als alles technisch in orde is, weet ik niet waar deze lag spikes vandaan komen.

Bedankt alvast.

Groeten,

Dave van den Berghe

4 Reacties

Gebruik Pingplotter voor beter inzicht.
https://www.pingplotter.com/products/free.html
Klik Software voor Download.

Doe eens een speedtest. Te beginnen rechtstreeks bekabeld aan je Ziggo Modem/Router. Er kan evt iets mis zijn met eigen netwerkapparatuur.
Als alles ok is, dan kun je anders aanluiten en opnieuw testen. Etc.
Gebruik:
http://www.dslreports.com/speedtest
Dit is de beste. Klik Cable.
Moet je abo snelheid opleveren. Wat is die? Klopt het?
1 test zegt nog weinig. Je krijgt pas een echt goed beeld
bij meer tests over enkele dagen. Ihb als je 200/20 of 400/40 hebt.
Er kunnen acceptable variaties zijn in drukke tijden.
Die moet je ontdekken.

Gr Han
Reputatie 5
Badge +3
Heb je een ConnectBox? Want dan zijn die spikes gedurende een ping "normaal" en hebben ze geen invloed op UDP verkeer (meeste games).
En waar hanh al naar verwijst, game je op een bedrade verbinding of over wifi?
Reputatie 6
Hallo Daafke, welkom op onze Community 🙂 Wanneer je via wifi aan het gamen bent en op dezelfde verbinding nog meer mensen actief zijn dan zul je wel eens een onregelmatigheid aantreffen. Sluit je game-machines simpelweg bedraad aan, dan haal je het onderste uit de kan. Succes!
Reputatie 3
Badge +1
Plaats voor de volledigheid ook schermprints van de diverse status schermen van het modem.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics