Anke van de Ven

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet en tv blijft uitvallen, ook na bezoek van monteur

Sinds een tijdje (ongeveer een jaar) hebben we last van een weg vallende verbinding. Als de verbinding weg valt hebben we geen tv en geen internet. Het was eerst af en toe maar sinds een paar maanden is het om het uur raak. Er is pas een monteur geweest en deze heeft alles in de meterkast vervangen. (modem, kabels, aansluitboxjes etc). Hij was nog geen 45 minuten weg en het was alweer raak. Geen internet en geen TV.

De bekabeling is huis is koka 799 en is ongeveer 3 jaar geleden volledig nieuw aangelegd.
De monteur gaf aan dat het daar niet aan kon liggen.

Het kan dus niet anders dan dat het buiten ons huis zit. Het lijkt er op dat het verergerd bij vochtig weer. Wij hebben alleen geen zin om hier een maanden of jaren plan van te maken. Weet iemand hoe we dit met ziggo snel op kunnen lossen zonder steeds van het kastje naar de muur gestuurd te worden?

Als ik onze klachten hier lees komt het neer op een slechte kabel of slechte verbinding is het kastje in de straat. Het lijkt mij dat ze dit snel moeten verhelpen gezien het bedrag dat we iedere maand betalen maar op dit moment krijgen we er niks voor....

Als laatste oplossing kunnen we overstappen naar glasvezel. Maar i.v.m. ziggo sport en korting i.c.m. vodafone willen we proberen bij Ziggo te blijven. Maar dan zal het spoedig opgelost moeten worden want hier word je helemaal turuluur van.
2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Om alvast te beginnen met het uitsluiten van de oorzaak binnenshuis en het zoeken naar een oorzaak buitenshuis.

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi Anke van de Ven , welkom hier op de Community!

Ik kan mij voorstellen dat het voor jullie vreselijk frustrerend is wanneer je zo vaak zonder internet en tv zit. Zeker omdat het al langer speelt, wil je hier zo snel mogelijk een oplossing voor. Dit begrijp ik maar al te goed. Ik kijk dan ook graag met je mee.

Om je op weg te helpen, heeft Be rt je al een handige link gestuurd. Als je de resultaten hiermee terugkoppelt, gaat hij - ongetwijfeld - verder met je kijken en je adviseren over hoe je dit kunt aanpakken.

Vanuit Ziggo wil ik toch ook nog even wat aankaarten, zodat je wel de volledige informatie hebt vanuit ons. Wanneer je onlangs een afspraak met de monteur hebt gehad en de problemen zijn daarna niet opgelost, heb je recht op een garantieafspraak binnen 28 dagen van het bezoek van de monteur. Hier kun je gebruik van maken en bij de afspraak kan dan vermeldt worden dat er een lijnmeting moet plaatsvinden, zodat er uitgesloten kan worden of de problemen vanuit buitenshuis veroorzaakt worden. Als dit geconstateerd kan worden door de monteur, zal daarna snel een proces in gang gezet worden om de situatie buitenshuis op te lossen.

Heb je daar nog vragen over, stel ze gerust. Wil je graag eerst via de Community de adviezen afwachten, dan ben je daar natuurlijk vrij in. Je hebt nu dan in ieder geval alle opties in beeld.

Uitgelicht topic