1
Vraag
2
Reageer en help mee
ArieB

Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Internet blijft uitvallen

Internet blijft uitvallen,

Vandaag al 2 keer afgelopen week 10 keer

48 Reacties 48
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ziet er waarschijnlijk allemaal gied uit, maar valt dagelijks uit , zo ook vanochtend terwijl ik een presentatie gaf met 30 mensen .  Dus tja ik denk op zoek naar iets anders  even kijken hoe ik fotos hier aan toevoeg.  

 

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je de volledige downstream willen delen?

 

 

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

1

242000000

2.9

38

256 qam

9

2

178000000

3.9

40

256 qam

1

3

186000000

3.7

40

256 qam

2

4

194000000

3.7

40

256 qam

3

5

202000000

3.5

40

256 qam

4

6

210000000

3.5

38

256 qam

5

7

218000000

3.5

40

256 qam

6

8

226000000

3.2

38

256 qam

7

9

234000000

3

38

256 qam

8

10

250000000

2.7

38

256 qam

10

11

258000000

3.2

38

256 qam

11

12

266000000

3.5

38

256 qam

12

13

274000000

3.5

40

256 qam

13

14

282000000

3.5

40

256 qam

14

15

290000000

3.2

38

256 qam

15

16

298000000

3.4

38

256 qam

16

17

306000000

3.7

38

256 qam

17

18

314000000

4

40

256 qam

18

19

322000000

4.5

40

256 qam

19

20

330000000

4.9

40

256 qam

20

21

338000000

5

40

256 qam

21

22

346000000

5

40

256 qam

22

23

354000000

5

40

256 qam

23

24

362000000

5

40

256 qam

24



 

Downstream bonded channels

Channel

Locked Status

RxMER (dB)

Pre RS Errors

Post RS Errors

1

Locked

38.9

5

0

2

Locked

40.3

0

0

3

Locked

40.9

8

0

4

Locked

40.3

12

0

5

Locked

40.9

8

0

6

Locked

38.9

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Je mist nog een stuk van de downstreampagina ?

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dit is toch echt alles wat er in de downstream staat !!

Network status

Router status

Refresh data

Downstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 242000000 2.7 38 256 qam 9
2 178000000 3.7 40 256 qam 1
3 186000000 3.7 40 256 qam 2
4 194000000 3.5 40 256 qam 3
5 202000000 3.4 40 256 qam 4
6 210000000 3.5 38 256 qam 5
7 218000000 3.4 40 256 qam 6
8 226000000 3 38 256 qam 7
9 234000000 3 38 256 qam 8
10 250000000 2.7 38 256 qam 10
11 258000000 3 38 256 qam 11
12 266000000 3.4 38 256 qam 12
13 274000000 3.4 40 256 qam 13
14 282000000 3.4 40 256 qam 14
15 290000000 3.2 38 256 qam 15
16 298000000 3.2 38 256 qam 16
17 306000000 3.5 38 256 qam 17
18 314000000 4 40 256 qam 18
19 322000000 4.3 40 256 qam 19
20 330000000 4.6 40 256 qam 20
21 338000000 4.9 40 256 qam 21
22 346000000 4.8 40 256 qam 22
23 354000000 4.9 38 256 qam 23
24 362000000 5 40 256 qam 24


 

Downstream bonded channels

Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Locked 38.9 8 0
2 Locked 40.9 0 0
3 Locked 40.3 15 0
4 Locked 40.3 13 0
5 Locked 40.3 11 0
6 Locked 38.9 14 0
7 Locked 40.3 5 0
8 Locked 38.6 15 0
9 Locked 38.9 14 0
10 Locked 38.9 22 0
11 Locked 38.9 13 0
12 Locked 38.9 13 0
13 Locked 40.3 5 0
14 Locked 40.3 15 0
15 Locked 38.9 7 0
16 Locked 38.9 15 0
17 Locked 38.9 5 0
18 Locked 40.3 21 0
19 Locked 40.3 10 0
20 Locked 40.3 14 0
21 Locked 40.3 13 0
22 Locked 40.3 12 0
23 Locked 38.9 12 0
24 Locked 40.9 6 0

 

en in de upstream:

Network status

Router status

Refresh data

Upstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 44500106 45.5 5120 64 qam 6
2 58799915 46.3 5120 64 qam 8
3 35999952 45.5 5120 64 qam 7
4 52000056 46 5120 64 qam 5


 

Upstream bonded channels

Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 1 0
4 ATDMA 0 0 0 0

 

network status:

Network status

Router status

Refresh data

General Configuration

Network access

Allowed

Maximum Number of CPEs

2

Baseline Privacy

Enabled

DOCSIS Mode

Docsis30

Config file

bac10400010648d343ec710b


 

Primary Downstream Service Flow

SFID 519921
Max Traffic Rate 535000000
Max Traffic Burst 96000
Min Traffic Rate 0


 

Primary Upstream Service Flow

SFID 519920
Max Traffic Rate 42800000
Max Traffic Burst 25000
Min Traffic Rate 0
Max Concatenated Burst 25000
Scheduling Type BestEffort

 

 netwerk Log:

Network status

Router status

Refresh data

Network Log

Time Priority Description
18/11/2020 10:13:44 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/11/2020 03:42:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/11/2020 16:57:18 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:27:47 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/11/2020 22:30:50 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/11/2020 21:59:52 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/11/2020 03:31:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/11/2020 22:03:11 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/11/2020 07:28:58 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/11/2020 02:05:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/11/2020 13:58:41 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/11/2020 14:33:2 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/11/2020 10:53:55 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/11/2020 02:50:53 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03/11/2020 21:29:58 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2020 16:14:23 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2020 22:06:58 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Meer heb ik echt niet 🙂

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Nu is wel de volledige downstream zichtbaar.

De vorige keer was het maar tot kanaal 6 zichtbaar?

 

Ik zie niks vreemds.

Het is verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Om je modem optimaal in te stellen:

Zou je de volgende instellingen willen toepassen:

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De firewall instellingen stonden goed heb wel de statefull in dhcp gied gezet .   En vannacht was het weer raak . Internet viel weer uit , domoticz , webcam weer uit    

Ben wel al aan het kijken naar ziggo alleen tv en internet bij kpn of xs4all.  Ik heb het gevoel dat het niks wordt. Heb al nieuw modem gehad een paar maanden geleden maar ja geen verbetering , maar met wijzigingen die je aangeleverd hebt moeten we eerst maar weer even uitproberen    bedankt daarvoor. 🙂

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het modem ondervindt problemen met de upstream, wat je kunt zien aan de afwijkende frequenties. 

Ik heb het moderatieteam gevraagd om je signaal op afstand te gaan bekijken.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes
KBX458 wrote:

Het modem ondervindt problemen met de upstream, wat je kunt zien aan de afwijkende frequenties. 

Ik heb het moderatieteam gevraagd om je signaal op afstand te gaan bekijken.

Goed gezien!?

 

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Oke, hartelijk dank, ik wacht de reactie even af 🙂

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ArieB,

Wat ontzettend irritant dat je verbinding telkens blijft wegvallen, zeker tijdens presentaties/meetings 

Bij de waardes hierboven volg ik het bericht van @KBX458 inderdaad, maar het gekke is: Ik zie helemaal niets terug in de metingen aan onze kant. Dat ziet er echt superstabiel en 'schoon’ uit. Letterlijk niets op aan te merken. 

Het enige wat me bij je verbinding opvalt, is dat je een (keuken)apparaat hebt verbonden van Bosch/Siemens. We hebben een probleem openstaan waarbij dit apparaat ervoor kan zorgen dat je verbinding vastloopt en er een reset van het modem nodig is. Wil je dit apparaat ontkoppelen, je modem herstarten en het daarna nog eens testen hoe het gaat? Hoe je het apparaat alsnog kan verbinden, lees je hier.

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt voor de reactie, nou dat keuken apparaat is wat anders, namelijk een nefit thermostaat voor de CV , dus dat wordt moeilijk  en die hangt er al 2 jaar  en mijn domoticz stuurt de verwarming in het huis via deze externe verbinding.  En als ik deze verbinding niet kan gebruiken ga ik weer 1700 kub gas verbruiken i.p.v. 750 kub nu   dus ik heb deze verbinding wel hard nodig en als ik hem van muur af haal gaat mijn cv vol gas  dus even geen optie helaas.   Maar er is dus als ik het goed begrijp een te grote data stroom  in de upload.   Ik ga wel even kijken of ik de data stroom misschien kan beïnvloeden,  misschien kan ik wat doen aan de domoticz kant om daar de update frequentie te vertragen , maar het gebeurd vaak willekeurig zoals de afgelopen nacht weer. Ik hoop dat er een andere oplossing is. Ik kan het niet bekijken maar de data sttoom zal toch niet onmogelijk veel zijn ??

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah, een Nefit is inderdaad ook mogelijk. Het betreffende apparaat heeft in ieder geval een MAC-adres waar deze problemen bekend mee zijn.

Ontkoppelen was alleen een suggestie om zeker te weten dat dit de boosdoener is. Er zijn twee workarounds mogelijk om het apparaat alsnog gewoon internetverbinding te geven, ofwel een vast IP-adres geven via de app (indien die er is), ofwel verbinden met het gastnetwerk. Beide vind je ook op de eerder genoemde pagina. 

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Oke , bedankt voor de tip  ik had de link nog niet bekeken , ik ga dit gelijk uit proberen het klinkt allemaal logisch  en zal hier veel rust geven .   Ik ga het uitproberen en zal hier updates geven over de voortgang, hartelijk bedankt voor de inspanning en de uitleg, ik had de moed al op gegeven , maar dit geeft weer een plausibele oplossing. Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt.   M.v.g. Arie

 

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb de nefit gekoppeld met het gast netwerk, de home app heb ik niet gebruikt, de nefit koppeld met de bosch omgeving en mijn domoticz haalt en stuurt de data dus ook via de bosch omgeving richting de thermostaat,   dus even afwachten en hopen dat het werkt, en nogmaals bedankt voor de inspanning van iedereen.  M.v.g. Arie

ArieB
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Helaas,  het internet is net weer uitgevallen  , dus goed bedoeld maar de nefit in het gastnet heeft helaas niet geholpen. . Dus andere maatregelen nemen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic