Vraag

Internet blijft uitvallen

  • 17 november 2020
  • 27 reacties
  • 402 keer bekeken

Reputatie 1

Internet blijft uitvallen,

Vandaag al 2 keer afgelopen week 10 keer


27 Reacties

Reputatie 7
Badge +13

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212 

Reputatie 1

Ziet er waarschijnlijk allemaal gied uit, maar valt dagelijks uit , zo ook vanochtend terwijl ik een presentatie gaf met 30 mensen .  Dus tja ik denk op zoek naar iets anders  even kijken hoe ik fotos hier aan toevoeg.  

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +13

Zou je de volledige downstream willen delen?

 

 

Reputatie 1

1

242000000

2.9

38

256 qam

9

2

178000000

3.9

40

256 qam

1

3

186000000

3.7

40

256 qam

2

4

194000000

3.7

40

256 qam

3

5

202000000

3.5

40

256 qam

4

6

210000000

3.5

38

256 qam

5

7

218000000

3.5

40

256 qam

6

8

226000000

3.2

38

256 qam

7

9

234000000

3

38

256 qam

8

10

250000000

2.7

38

256 qam

10

11

258000000

3.2

38

256 qam

11

12

266000000

3.5

38

256 qam

12

13

274000000

3.5

40

256 qam

13

14

282000000

3.5

40

256 qam

14

15

290000000

3.2

38

256 qam

15

16

298000000

3.4

38

256 qam

16

17

306000000

3.7

38

256 qam

17

18

314000000

4

40

256 qam

18

19

322000000

4.5

40

256 qam

19

20

330000000

4.9

40

256 qam

20

21

338000000

5

40

256 qam

21

22

346000000

5

40

256 qam

22

23

354000000

5

40

256 qam

23

24

362000000

5

40

256 qam

24



 

Downstream bonded channels

Channel

Locked Status

RxMER (dB)

Pre RS Errors

Post RS Errors

1

Locked

38.9

5

0

2

Locked

40.3

0

0

3

Locked

40.9

8

0

4

Locked

40.3

12

0

5

Locked

40.9

8

0

6

Locked

38.9

 

Reputatie 7
Badge +13

Je mist nog een stuk van de downstreampagina 🙂

Reputatie 1

Dit is toch echt alles wat er in de downstream staat !!

Network status

Router status

Refresh data

Downstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 242000000 2.7 38 256 qam 9
2 178000000 3.7 40 256 qam 1
3 186000000 3.7 40 256 qam 2
4 194000000 3.5 40 256 qam 3
5 202000000 3.4 40 256 qam 4
6 210000000 3.5 38 256 qam 5
7 218000000 3.4 40 256 qam 6
8 226000000 3 38 256 qam 7
9 234000000 3 38 256 qam 8
10 250000000 2.7 38 256 qam 10
11 258000000 3 38 256 qam 11
12 266000000 3.4 38 256 qam 12
13 274000000 3.4 40 256 qam 13
14 282000000 3.4 40 256 qam 14
15 290000000 3.2 38 256 qam 15
16 298000000 3.2 38 256 qam 16
17 306000000 3.5 38 256 qam 17
18 314000000 4 40 256 qam 18
19 322000000 4.3 40 256 qam 19
20 330000000 4.6 40 256 qam 20
21 338000000 4.9 40 256 qam 21
22 346000000 4.8 40 256 qam 22
23 354000000 4.9 38 256 qam 23
24 362000000 5 40 256 qam 24


 

Downstream bonded channels

Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Locked 38.9 8 0
2 Locked 40.9 0 0
3 Locked 40.3 15 0
4 Locked 40.3 13 0
5 Locked 40.3 11 0
6 Locked 38.9 14 0
7 Locked 40.3 5 0
8 Locked 38.6 15 0
9 Locked 38.9 14 0
10 Locked 38.9 22 0
11 Locked 38.9 13 0
12 Locked 38.9 13 0
13 Locked 40.3 5 0
14 Locked 40.3 15 0
15 Locked 38.9 7 0
16 Locked 38.9 15 0
17 Locked 38.9 5 0
18 Locked 40.3 21 0
19 Locked 40.3 10 0
20 Locked 40.3 14 0
21 Locked 40.3 13 0
22 Locked 40.3 12 0
23 Locked 38.9 12 0
24 Locked 40.9 6 0

 

en in de upstream:

Network status

Router status

Refresh data

Upstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 44500106 45.5 5120 64 qam 6
2 58799915 46.3 5120 64 qam 8
3 35999952 45.5 5120 64 qam 7
4 52000056 46 5120 64 qam 5


 

Upstream bonded channels

Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 1 0
4 ATDMA 0 0 0 0

 

network status:

Network status

Router status

Refresh data

General Configuration

Network access

Allowed

Maximum Number of CPEs

2

Baseline Privacy

Enabled

DOCSIS Mode

Docsis30

Config file

bac10400010648d343ec710b


 

Primary Downstream Service Flow

SFID 519921
Max Traffic Rate 535000000
Max Traffic Burst 96000
Min Traffic Rate 0


 

Primary Upstream Service Flow

SFID 519920
Max Traffic Rate 42800000
Max Traffic Burst 25000
Min Traffic Rate 0
Max Concatenated Burst 25000
Scheduling Type BestEffort

 

 netwerk Log:

Network status

Router status

Refresh data

Network Log

Time Priority Description
18/11/2020 10:13:44 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/11/2020 03:42:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/11/2020 16:57:18 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/11/2020 09:27:47 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/11/2020 22:30:50 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/11/2020 21:59:52 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/11/2020 03:31:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/11/2020 22:03:11 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/11/2020 07:28:58 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/11/2020 02:05:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/11/2020 13:58:41 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/11/2020 14:33:2 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/11/2020 10:53:55 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/11/2020 02:50:53 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03/11/2020 21:29:58 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/10/2020 16:14:23 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/10/2020 22:06:58 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ec:71:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:6e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Meer heb ik echt niet :-)

Reputatie 7
Badge +13

Nu is wel de volledige downstream zichtbaar.

De vorige keer was het maar tot kanaal 6 zichtbaar🙂

 

Ik zie niks vreemds.

Het is verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Reputatie 7
Badge +13

Om je modem optimaal in te stellen:

Zou je de volgende instellingen willen toepassen:

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

Reputatie 1

De firewall instellingen stonden goed heb wel de statefull in dhcp gied gezet .   En vannacht was het weer raak . Internet viel weer uit , domoticz , webcam weer uit    

Ben wel al aan het kijken naar ziggo alleen tv en internet bij kpn of xs4all.  Ik heb het gevoel dat het niks wordt. Heb al nieuw modem gehad een paar maanden geleden maar ja geen verbetering , maar met wijzigingen die je aangeleverd hebt moeten we eerst maar weer even uitproberen    bedankt daarvoor. :-)

Reputatie 7
Badge +17

Het modem ondervindt problemen met de upstream, wat je kunt zien aan de afwijkende frequenties. 

Ik heb het moderatieteam gevraagd om je signaal op afstand te gaan bekijken.

Reputatie 7
Badge +13

Het modem ondervindt problemen met de upstream, wat je kunt zien aan de afwijkende frequenties. 

Ik heb het moderatieteam gevraagd om je signaal op afstand te gaan bekijken.

Goed gezien!👌

 

Reputatie 1

Oke, hartelijk dank, ik wacht de reactie even af :-)

Hi @ArieB,

Wat ontzettend irritant dat je verbinding telkens blijft wegvallen, zeker tijdens presentaties/meetings :frowning2:

Bij de waardes hierboven volg ik het bericht van @KBX458 inderdaad, maar het gekke is: Ik zie helemaal niets terug in de metingen aan onze kant. Dat ziet er echt superstabiel en 'schoon’ uit. Letterlijk niets op aan te merken. 

Het enige wat me bij je verbinding opvalt, is dat je een (keuken)apparaat hebt verbonden van Bosch/Siemens. We hebben een probleem openstaan waarbij dit apparaat ervoor kan zorgen dat je verbinding vastloopt en er een reset van het modem nodig is. Wil je dit apparaat ontkoppelen, je modem herstarten en het daarna nog eens testen hoe het gaat? Hoe je het apparaat alsnog kan verbinden, lees je hier.

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie, nou dat keuken apparaat is wat anders, namelijk een nefit thermostaat voor de CV , dus dat wordt moeilijk  en die hangt er al 2 jaar  en mijn domoticz stuurt de verwarming in het huis via deze externe verbinding.  En als ik deze verbinding niet kan gebruiken ga ik weer 1700 kub gas verbruiken i.p.v. 750 kub nu   dus ik heb deze verbinding wel hard nodig en als ik hem van muur af haal gaat mijn cv vol gas  dus even geen optie helaas.   Maar er is dus als ik het goed begrijp een te grote data stroom  in de upload.   Ik ga wel even kijken of ik de data stroom misschien kan beïnvloeden,  misschien kan ik wat doen aan de domoticz kant om daar de update frequentie te vertragen , maar het gebeurd vaak willekeurig zoals de afgelopen nacht weer. Ik hoop dat er een andere oplossing is. Ik kan het niet bekijken maar de data sttoom zal toch niet onmogelijk veel zijn ??

Ah, een Nefit is inderdaad ook mogelijk. Het betreffende apparaat heeft in ieder geval een MAC-adres waar deze problemen bekend mee zijn.

Ontkoppelen was alleen een suggestie om zeker te weten dat dit de boosdoener is. Er zijn twee workarounds mogelijk om het apparaat alsnog gewoon internetverbinding te geven, ofwel een vast IP-adres geven via de app (indien die er is), ofwel verbinden met het gastnetwerk. Beide vind je ook op de eerder genoemde pagina. 

Reputatie 1

Oke , bedankt voor de tip  ik had de link nog niet bekeken , ik ga dit gelijk uit proberen het klinkt allemaal logisch  en zal hier veel rust geven .   Ik ga het uitproberen en zal hier updates geven over de voortgang, hartelijk bedankt voor de inspanning en de uitleg, ik had de moed al op gegeven , maar dit geeft weer een plausibele oplossing. Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt.   M.v.g. Arie

 

Reputatie 1

Ik heb de nefit gekoppeld met het gast netwerk, de home app heb ik niet gebruikt, de nefit koppeld met de bosch omgeving en mijn domoticz haalt en stuurt de data dus ook via de bosch omgeving richting de thermostaat,   dus even afwachten en hopen dat het werkt, en nogmaals bedankt voor de inspanning van iedereen.  M.v.g. Arie

Reputatie 1

Helaas,  het internet is net weer uitgevallen  , dus goed bedoeld maar de nefit in het gastnet heeft helaas niet geholpen. . Dus andere maatregelen nemen.

Reputatie 1

Heb gisteren nefit apparatuur weg gehaald en alle communicatie naar buiten stil gezet, dus in de kou gezeten, omdat ik zeker wilde zijn of deze communicatie stroom echt het probleem is, maar zojuist valt internet weer uit, dus het ligt niet aan de nefit, bosch spullen.  Het is gewoon zwaar ....  , ik ga op zoek naar een andere provider voor internet. Ik denk dat een half jaar problemen en iedere keer bellen en chatten ook niet de oplossing wordt helaas, dan maar 100 mb i.p.v.500.  122 euro per maand en een hoop stress.

Reputatie 1

Internet is weer uitgevallen,  dagelijkse ellende helaas, weer alles resetten.

Reputatie 1

Internet is weer uitgevallen en weer tijdens een team vergadering..    heeft iemand nog suggesties ??

 

Reputatie 1

Ik heb nu dus ook definitief de Bosch nefit apparatuur vervangen door een andere thermostaat en een gateway  kosten 70 euro om er voor te zorgen dat er geen communicatie is naar buiten.  Omdat hier het proobleem leek te liggen, maar het maakt dus niets uit.  Weg gegooid geld en de problemen zijn helaas hetzelfde idmedere dag valt het internet zomaar uit en komt hetna 10 minuten weer terug.  Joop dat dit op te lossen is.  Heb nu allees er aan gedaan wat binnen mijn mogelijkheden  ligt

Reputatie 7

 @ArieB Vervelend dat het probleem nog steeds de kop opsteekt ondanks alle ondernomen acties! Ik heb de verbinding tussen het modem en het netwerk nog even bekeken en ook dit ziet er verder goed uit. 
Ik kan dan ook niet verklaren waardoor je zo frequent uitval constateert. Zijn er ook apparaten die dagelijks rond dezelfde tijd in- of uitgeschakeld worden? En ervaar je de uitval op alle aangesloten apparaten of bijvoorbeeld alleen op je wifi apparatuur? 

Reputatie 1

Hallo Paul dank voor de reactie,  nee het is willekeurig  gisteren en vanmorgen vroeg ook weer.  Het hele modem valt uit , ik werk vanuit huis en alles is met lan kabel uit gevoerd, alleen de telefoons en af en toe een laptop, zit op wifi en die vallen dan ook uit, het vervelendse is nog dat de huis automatisering  ook alhebben die vaste ipnummer ook volledig onbereikbaar raken. Die zij direct op het modem aangesloten. Maar is dus willekeurig  en afgelopen week 2 keer tijdens een teams vergadering  maar ook zomaar midden in de nacht. , het is echt drama. Maat goed het lijkt allemaal goed, maa is het niet, en heb contact gehad met de helpdesk, en die geven aan dat wanneer er een monteur komt en die ziet dan dat alles goed is oo dat moment, dat ik die dan moet betalen.   En dat is altijd zo, dat heb je zelf ook geconstateerd. Dus tja. Daar heb ik geen zin in.  Ik denk dat ik op zoek moet gaan naar een andere oplossing aks dit zo door  blijft gaan. Het is nu iedere dag 1 of 2 keer of wilkekeurige tijdstppen.  

Reageer