Afgelopen donderdag 18 april had ik opeens geen internet meer. Omdat er die dag werkzaamheden waren geweest aan het ziggo netwerk ging ik er vanuit dat dit de reden was. Ik heb met de klantenservice gebeld en na het testen van mijn modem op afstand kwam men tot de conclusie dat het modem defect was. Zaterdag 20 april werd er door de post een nieuw modem bezorgd. Tot mijn verbazing bleek dit (na activatie) ook geen internet te geven.
Bij de bezorging van de post zat er een brief van Ziggo dat mijn internet was afgesloten, omdat er vanaf mijn e-mail adres meer dan 650 mails per dag verstuurd schijnen te worden. Wederom met de klantenservice gebeld waar een hulpvaardige medewerker met mij alle opties is doorgelopen om het probleem op te lossen.
Ik heb inmiddels virusscanners en malware scanners gedraaid en mijn slimme thermostaat afgekoppeld. Alles blijkt clean te zijn. Aangezien ziggo dit niet voldoende vond heb ik aangeboden mijn computers opnieuw te formatteren en het besturingssysteem opnieuw op te bouwen.
Gisteren (eerste paasdag) wederom gebeld met een medewerkster van de klantenservice, die mij te kennen gaf dat ik mijn apparatuur naar een computerwinkel moest brengen. Dit gaf ze aan na overleg met medewerkers van de abuse afdeling (die ik overigens niet aan de lijn kreeg ?) Het opnieuw formatteren en installeren van een schone versie van Windows is niet voldoende om weer aangesloten te worden.
ik zou graag spreken met een medewerker van ziggo met kennis van zaken, i.p.v. met een callcentrum medewerkster die absoluut niet begrijpt waar het over gaat. Ik vind het trouwens bizar dat er zonder berichtgeving tot afsluiting wordt overgegaan. Ziggo had toch eerst even contact op kunnen nemen !