marcvl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internetverbinding valt regelmatig weg i.c.m Hikvision recorder

beste,

ik heb sinds 3 maanden problemen met het wegvallen van het internet, tv en telefoon blijft online 

ik heb een hikvision recorder wat het probleem geeft.

ik heb nu een arris box ontvangen wat de oplossing moet geven.

nu heb ik deze gisteren geïnstalleerd en de hikvision weer aangesloten, maar vandaag al weer plat

de recorder heet ruim 1 jaar zonder problemen gedraaid, en sinds 3 maanden een groot probleem.

jullie kunnen schijnbaar ook niet zien dat de box vastloopt of zo,

wat is hier de oplossing voor

 

m.v.g.

marc 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat is goed om te horen @marcvl. De eerdere uitval werd in dit geval veroorzaakt door een issue wat bij ons openstaat, namelijk dat Arris en Compal modems vastlopen wanneer Bosch Siemens keukenapparatuur draadloos verbonden is. Het modem blijft online, maar er is geen dataverbinding meer. Dat verklaart ook waarom telefonie op dat moment via het modem wel blijft werken. Een reset van het modem lost het dan tijdelijk op, totdat het euvel weer terugkeert. Het lijkt erop dat jij dit issue hebt omzeild door een eigen router achter het Ziggo modem te plaatsen. Houd ons vooral op de hoogte hoe het de aankomende dagen met de verbinding gaat, want dat is zeker interessante informatie! 

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag en welkom op de Ziggo Community @marcvl

Knap irritant dat je de afgelopen 3 maanden zoveel uitval ervaart met jouw internetverbinding. Het nieuwe modem heeft het euvel dus helaas niet opgelost. Je geeft aan dat jouw Hikvison recorder het probleem veroorzaakt. Ik vermoed dat je de verbinding dan enkele dagen hebt getest zonder de Hikvision recorder aan te sluiten? Waar ik ook benieuwd naar ben is of er in de afgelopen 3 maanden iets is veranderd. Heb je in de afgelopen 3 maanden bijvoorbeeld andere apparatuur draadloos verbonden? Zoals bijvoorbeeld Bosch of Siemens keukenapparatuur? En als de verbinding wegvalt, valt deze dan weg op alle apparaten (en zowel draadloos als bekabeld)? Valt je ook iets op aan de lampjes op het modem? Hoe meer informatie je ons kunt geven, hoe beter. Mogelijk dat toppers @Be rt of @Ronihd dan ook nog handige tips voor je hebben. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even een paar vragen om één en ander uit te sluiten of om het probleem te vinden:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

marcvl
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb inderdaad siemens apparatuur met wifi verbonden.3x apparaat keuken 2 ovens en een koffie machine 

maar het lijkt nu opgelost te zijn 

heb het modem in bridge gezet en zelf een router erachter gehangen 

tot nu toe geen uitval meer 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
marcvl wrote:

ik heb inderdaad siemens apparatuur met wifi verbonden.3x apparaat keuken 2 ovens en een koffie machine 

maar het lijkt nu opgelost te zijn 

heb het modem in bridge gezet en zelf een router erachter gehangen 

tot nu toe geen uitval meer 

 

 

Dan lijkt het wel probleem opgelost 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, ik lees een Arris Connect box, mogelijk kan @Cecilia Ziggo of één van haar collega's inventariseren of het ook met andere modems voorkomt.
(of mogelijk weet Mark Ziggo dit inmiddels al)

Dank voor je bericht, dat kan anderen ook weer verder helpen. @marcvl 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat is goed om te horen @marcvl. De eerdere uitval werd in dit geval veroorzaakt door een issue wat bij ons openstaat, namelijk dat Arris en Compal modems vastlopen wanneer Bosch Siemens keukenapparatuur draadloos verbonden is. Het modem blijft online, maar er is geen dataverbinding meer. Dat verklaart ook waarom telefonie op dat moment via het modem wel blijft werken. Een reset van het modem lost het dan tijdelijk op, totdat het euvel weer terugkeert. Het lijkt erop dat jij dit issue hebt omzeild door een eigen router achter het Ziggo modem te plaatsen. Houd ons vooral op de hoogte hoe het de aankomende dagen met de verbinding gaat, want dat is zeker interessante informatie! 

 

Uitgelicht topic