Sinds 17-05-2019 (~datum van de speed update) is het hier huilen met de pet op. Midden in de examen tijd van 1 van de kinderen en meerdere keren per dag geen internet en email. Intern draait alles als een zonnetje, eigen netwerkschijven, gedeelde iTunes library en gedeelde printer allemaal keurig benaderbaar. Alleen licht de verbinding met de buitenwereld er vanuit alle computers regelmatig uit. Reboot helpt meestal, en anders ~15 min wachten. Maar als dit een speed upgrade is heb ik liever mijn oude snelheden stabiel terug.
Kan dus niets vinden op het eigen netwerk, en de modem werkt ook goed. Is er iets met de wijkcentrale in Leidsche Rijn (het Zand) veranderd na 17-05-2019? Stukje van de log file van 17-05-2019, melding komt >10 keer voor:
Time Priority Description Fri May 17 02:09:33 2019 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=58:23:8c:e...
Fri May 17 02:09:33 2019 Warning (5) B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=58:23:8c:ea:0a:...
Fri May 17 02:10:01 2019 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=58:23:8c:e...
Fri May 17 02:10:01 2019 Warning (5) B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=58:23:8c:ea:0a:...
etc.