JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Interface pagina Connectbox (Arris TG2492LG) geeft problemen op DHCP pagina

Mijn Connectbox (Arris TG2492LG) loopt vast op de interface pagina, met name op de DHCP pagina, met als gevolg dat ik geen wijzigingen door kan voeren. Welke browser of device ik ook probeer het loopt vast / hangt met: Chrome, FireFox, Edge, Explorer en Safari. Dit allemaal op een Windows computer, Ipad of Iphone. Wie weet raad? Mijn Compal die 2 weken geleden is geruild had dit probleem niet.

Problemen meldingen die ik krijg / ondervindt zijn:


  • Pagina reageert niet
  • Script stoppen

Zoals gezegd, het doet zich alleen voor op de DHCP op andere pagina's kan ik wel de wijzigen doorvoeren.

Pagina: 192.168.178.1/?dhcp_setting&mid=DHCP
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi allemaal, sinds mijn vorige update is er het één en ander gebeurd. We hebben het probleem nu ook op kantoor in UPC gebied kunnen reproduceren en op locatie bij onze software engineers. Zij hebben ditzelfde issue ook proberen te reproduceren met de volgende firmwareversie.

Het goede nieuws is dat in de volgende firmware geen trage werking van de DHCP pagina meer optreedt!
Het minder goede nieuws is dat we deze firmware eind juli verwachten uit te rollen, maar die datum ligt nog niet vast.

Edit: Eind juli is inderdaad niet gehaald, het wordt zeker niet voor september en mogelijk nog later.
Doordat er verschillende issues worden gefixt in nieuwe firmware moet de hele release wachten als één van de fixes in testfase niet goed blijkt te werken. Ook kunnen er nieuwe issues worden ontdekt die eerst weer moeten worden onderzocht en opgelost, waarna de testfase opnieuw begint. Hierdoor kan een nieuwe release maanden vertraging oplopen, dat is helaas de realiteit.

Bekijk in context

244 Reacties 244
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste JanAssen ,

Zou u het modem een reset kunnen geven door het reset knopje achter op het modem tenminste 60 seconden vast te houden.

Als het goed is wordt de firmware dan opnieuw gedownload en geïnstalleerd op het modem. (opstarten van het modem duurt dan ook langer dan normaal)

MVG
JanAssen
Topicstarter
Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
Jonathan-458 Dit biedt helaas geen soelaas.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi JanAssen, vreemd gedrag van je modem. Ik heb op kantoor ook even ingelogd in onze Arris Connectbox om wat instellingen aan te passen op de DHCP pagina, maar ik heb daarbij geen enkel probleem ervaren.

Speelt dit bij jou nog steeds? Wat wil je wijzigen in de instellingen wat nu niet lukt?
JanAssen
Topicstarter
Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
Mark Ziggo wrote:
Hoi JanAssen, vreemd gedrag van je modem. Ik heb op kantoor ook even ingelogd in onze Arris Connectbox om wat instellingen aan te passen op de DHCP pagina, maar ik heb daarbij geen enkel probleem ervaren.

Speelt dit bij jou nog steeds? Wat wil je wijzigen in de instellingen wat nu niet lukt?
Dank voor je hulp!
Ik wil mijn NAS, dat is de belangrijkste, en andere devices een vast IP adres geven. Ik kan dan op basis van dit vaste adres de interfaces van deze devices benaderen zonder eerst in de router te moeten kijken. Zoals: Thermostaat, Sonos, printer etc.
MonkyP

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit gebeurd bij mij ook, sinds de update vanuit Ziggo afgelopen week van de ConnectBox zijn er alleen maar problemen gekomen. De meeste pagina's werken prima, totad de DHCP wordt aangeklikt, daarnaast staan ineens poorten weergegeven bij UPnP welke door andere apparaten worden toegevoegd, dit was voorheen ook niet en mijn vermoeden is dat er hier eveneens iets mis gaat.

Het toewijzen van ip adressen aan mac adressen gaat hierdoor niet goed, ook als deze al toegewezen zijn worden deze ineens veranderd. Bijvoorbeeld: Ik specificeer voor een mac adres 192.168.178.101, vervolgens sla ik dit op en binnen een paar minuten veranderd dit weer tenzij dit het voorheen wel gewoon deed
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
MonkyP wrote:
...daarnaast staan ineens poorten weergegeven bij UPnP welke door andere apparaten worden toegevoegd, dit was voorheen ook niet...

Volgens mij zit dit al langer in de firmware, klinkt mij in ieder geval erg bekend... Misschien zat het dan alleen op de Compal Connectbox.

MonkyP wrote:
Ik specificeer voor een mac adres 192.168.178.101, vervolgens sla ik dit op en binnen een paar minuten veranderd dit weer tenzij dit het voorheen wel gewoon deed

Maar als de DHCP pagina vastloopt, dan kun je hierin toch überhaupt geen instellingen wijzigen? Dat is toch het hele probleem of werkt de pagina soms wel?

De vraag staat uit bij onze storingsdienst om meer voorbeelden te vinden en dit verder te onderzoeken.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
PS: wanneer loopt de GUI precies vast. Is dat pas bij het opslaan van wijzigingen, direct al bij het openen van de pagina of is dat variabel?
MonkyP

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Mark,

Wij hadden eerst een Compal Connectbox, voor de update waren de UPnP doorgestuurde poorten nooit zichtbaar maar werkte deze ook niet (de instellingen stonden wel aan). Sinds de update en vervolgens ook met een Arris Connectbox zijn deze wel zichtbaar.

Het rare is dat wanneer ik de DHCP pagina open deze in principe langzaam laadt en soms niet, het ligt denk ik voornamelijk aan het updaten van de clients in het netwerk omdat de pagina zelf wel te zien is maar er nog gewacht moet worden tot de clients laden. Wanneer dit te lang duurt krijg ik een melding (van chrome) of ik wil wachten of de pagina wil sluiten omdat deze niet meer reageert.

Mocht het toch gelukt zijn om een MAC adres aan een IP-adres te linken en bij het opnieuw openen van de pagina, staat er in eerste instantie nog een ander IP-adres, maar na verloop van tijd veranderd deze alsnog naar het gewenste.

Het irritantste is de lange laadtijd van de clients / instellingen en het continu niet reageren van de pagina, dit kost namelijk veel tijd. Maar aangezien dit in principe niet vaak gedaan hoeft te worden...

Een ander, minder gerelateerd probleem: Bij het gebruik van een NAS met VPN laadt de pagina van het modem helemaal niet meer waardoor deze niet te bereiken is tenzij de VPN uit staat (overigens gaan downloads of torrents zoals bijvoorbeeld linux distributies via de VPN erg langzaam, terwijl dit niet het geval is d.m.v. een speedtest op een pc met VPN)
maartenvc

Level 4
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ik herken dit probleem https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-troubles-39629

werken met Chrome ipv Edge/Internet explorer schijnt het iets beter te doen
rowicom

Level 6
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes
Ik heb vanmorgen de Arris Connectbox hier aangesloten in de plaats van mijn vertrouwde Ubee'tje. Moest van Ziggo omdat ik een mediabox Next heb gekregen. Hij staat in normale routermodus, maar wat is er aan de hand met dat kreng? Ik kan 'm nauwelijks configureren want hij is niet vooruit te trappen, die webinterface. Sterker nog: hij loopt gewoon geregeld vast en dan kan ik niets anders meer dan de browserwindow sluiten, opnieuw starten en weer inloggen. Elke volgende handeling in de webinterface resulteert in een not-respond.
Wat is dit joh?

Edit: ik plaats dit omdat ik aan wil haken bij wat de mensen voor mij al geschreven hebben. Is er al zicht op een oplossing? Schijnt geintroduceerd te zijn met de laatste firmware-update. Met name de pagina DHCP heeft last van vastlopen, dat ervaar ik ook ja.
rowicom

Level 6
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes
Maar ik constateer, nu de Arris TG2492LG voor werkzaamheden binnenshuis een half uurtje van de stroom is geweest, dat ie m'n hele lijst van ip-reserveringen op basis van mac niet bewaard heeft. En dat dus ook de portforwarding van m'n buitencamera's niet meer werkt. Nou, dat is toch wel zwaar k*t zeg. Ik ga Ziggo bellen dat ze daar wat aan gaan doen en anders ben ik volgende maand nog bij ze weg. En nee, ik wil geen eigen router gebruiken. Voor bijna 80 euro in de maand dienen ze een fatsoenlijke router te leveren, dat was immers beloofd....
Let wel: ik heb de koppeling van mac-adressen aan ip-adressen nu wel een keer of vier ingevoerd, daarna op Opslaan geklikt en je ziet dan ook dat ze toegevoegd zijn. Echter: als je de stroom van de Conectbox haalt, dan is ie het hele rijtje gereserveerde ip-adressen kwijt. De forwarding staat er dan nog wel in, maar ja, als het device mogelijk een ander adres heeft gekregen door dat mac-ip-koppeling er niet meer is, dan werkt het dus niet meer.
Ervaringen?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Dank voor de nadere toelichting! Ik zet jullie feedback door naar de ontwikkelaars van dit modem.
Dit lijkt alleen te spelen op de Arris Connectbox met een Full-DS profiel. Ik kan het op kantoor namelijk niet reproduceren met een DS-Lite of IPv4 profiel en jullie hebben allemaal Full-DS.

Het niet onthouden van IP-reserveringen klinkt mij niet direct bekend rowicom, zal ik ook eens gaan testen hier.
JV52

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo sinds zondag heb ik van Ziggo een nieuwe modem gekregen Arris en ondervindt dezelfde problemen als JanAssen beschrijft.

Uw collega van de helpdesk gaf aan dat Ziggo alleen verantwoordelijk is voor de verbinding met Internet en niet dat alle functies van het modem goed moeten werken en internet werkt dus dat was het. Volgens mij vraag ik niet iets vreemds en wil graag een aantal vaste apparaten voorzien van een vast ip-adres. Graag uw reactie. Verser heb ik alle bovenstaande acties al uitgevoerd.

Mark Ziggo naast bovenstaand issue werkt mijn Sonos systeem ook niet meet probleemloos sinds de Arris is aangesloten .
ChristianBurger

Level 1
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik heb ook exact hetzelfde probleem. Ontzettend traag en de DHCP pagina loopt (bijna) helemaal vast. Om toch iets in te kunnen stellen, gewoon heel lang wachten. Na 10 minuten reageert de pagina weer. Let op, bij google chrome gewoon op 'wachten' klikken zodra de browser aangeeft dat de pagina nergens op reageert.
Ik spreek nu uit ervaring, je bent alleen een hele dag bezig om al je apparaten te configureren met een vast ip adres.

Wel fijn om te zien dat meerdere mensen er last van hebben. Ziggo vertelde mij eerst dat ze dit nog nooit gehad hadden en ik het modem meerdere keren moest resetten. Maar dat heeft totaal geen zin.
Anne_help

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij ervaren dezelfde problemen. In een notendop:
Anderhalve week geleden oude ziggo modem vervangen door Connectbox.
Sindsdien problemen met netwerk. Inloggen in modem lukt wel, het laden van de DHCP instellingen nauwelijks. Toen het per ongeluk toch een een keer lukte (zeer traag) twee pc’s een vast IP adres gegeven. Maar die instellingen hebben het niet lang volgehouden.
Nu lukt het überhaupt niet meer om de DHCP pagina te laden.

Wat ook regelmatig gebeurd, is dat apparaten op de Wifi nog het IP adres van het oude modem laten zien bij DNS server. Terwijl dit modem niet meer in het netwerk zit.

Nieuwe connectbox is wel DHCP server, maar Wifi is uitgeschakeld. Er hangt een (bekabeld) AP centraal in huis voor de Wifi.

Inmiddels (na het lezen van wat topics hier) vanavond de Horizon XL losgekoppeld van Connectbox, maar dat lijkt nog geen verbetering te geven.

Ben benieuwd... ben bijna geneigd mn oude modem weer uit de prullenbak te halen. Die was tenminste makkelijk in te richten naar eigen smaak.
Stefan88

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag ook vanwege de next mijn oude router vervangen door de connectbox maar wat een gevloek levert dit ding me op zeg. Juist inderdaad de DHCP reserved pool dat niet werkt. Pagina laadt niet of heeeel langzaam en komt daarna in een loop van je wachtwoord invullen.

Baalde sowieso al dat ik mijn hele netwerk moest gaan omnummeren ivm ander subnet maar dat is nu gewoon onmogelijk lijkt het wel.

Wat ik eigenlijk ook niet snap is waarom het wachtwoord op de inlogpagina wordt weergegeven tijdens het inloggen. De pagina sowieso al in secure (nou is dat minder erg aangezien het alleen intern te benaderen is) maar voelt gewoon niet helemaal lekker.
maartenvc

Level 4
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Die dhcp is echt slecht. Ik merk behalve de al eerder aangegeven dhcppagina die blijft hangen ook dat ik op oa mijn Sonos (bekabeld rechtstreeks op modem aangesloten) en huebrige (bekabeld ook rechtstreeks aangesloten) regelmatig problemen ervaar sinds dit modem. Ze zijn dan gewoon niet bereikbaar.

Een oplossing is die kastjes allebei van de stroom halen en weer op laten starten. Sneller is om de betreffende netwerkkabel uit het modem te halen en er weer in te stoppen.
Schandalig dat Ziggo zo'n prut apparaat uitlevert
edskie

Level 5
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Ook hier dezelfde problemen! Gisteren een nieuwe Arris modem geïnstalleerd i.v.m. de Ziggo next. IP subnet aangepast aan de oude situatie (192.168.1.x) en diverse reserveringen toegevoegd voor mijn printers en NAS. Pagina van de DHCP settings laadt niet meer en de reserveringen blijven op "verversen" hangen. Ook mijn smarttv geeft problemen. Krijgt netjes een ip adres maar zegt geen verbinding met internet te hebben. DNS handmatig ingesteld (8.8.8.8) en toe liep het weer. Vanochtend werkt de TV weer niet. Heb toen de DNS weer op automatisch gezet en toen werkte het weer. Ik he jaren een Technicolor gehad en nooit probelen hgehad. Nou ja elke twee weken een reset maar ach. Ziggo gezien de ervaringen hierboven lijkt er een serieus probleem te zijn met dit modem.
edskie

Level 5
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Nog een kleine toevoeging; ik heb uit frustratie mijn oude Technicolor aangesloten. Ondanks dat deze het niet meer doet richting internet gaf hij mijn smarttv een ip adres met een andere dns entry. Namelijk die van een pi-hole installatie. Nadat ik er achter kwam dat de Technicolor het niet meer deed heb ik de connectbox er weer in gehangen. Wat opviel is dat dhcp een ip adres uitdeelt aan de TV maar de oude dns bleef staan. Staat wel op automatisch.

Uitgelicht topic