Beantwoord

Interface pagina Connectbox (Arris TG2492LG) geeft problemen op DHCP pagina

Toon eerste bericht

139 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Mark Ziggo Ik krijg constant op de DHCP pagina van de Arris met Full-DS:
192.168.178.1 reageert niet vanwege een langlopend script.

En een minuut een pagina waar niets op te doen is, verdwijnt de melding en lijk je wat te kunnen gaan doen, maar ik vermoed dat elke opdracht de boel weer vast laat lopen.
@Mark Ziggo sinds zondag heb ik van Ziggo een nieuwe modem gekregen Arris en ondervindt dezelfde problemen als @JanAssen beschrijft.

Uw collega van de helpdesk gaf aan dat Ziggo alleen verantwoordelijk is voor de verbinding met Internet en niet dat alle functies van het modem goed moeten werken en internet werkt dus dat was het. Volgens mij vraag ik niet iets vreemds en wil graag een aantal vaste apparaten voorzien van een vast ip-adres. Graag uw reactie. Verser heb ik alle bovenstaande acties al uitgevoerd.

@Mark Ziggo naast bovenstaand issue werkt mijn Sonos systeem ook niet meet probleemloos sinds de Arris is aangesloten .

Vervolg:
vandaag is er een monteur van Ziggo geweest om het modem te vervangen. Bij binnenkomst gaf hij aan dat dit geld kost!! Want het was een ‘service’ afspraak. Dus ik heb netjes gevraagd of hij zijn afdeling kon bellen en anders kon hij weer vertrekken. Eindelijk een juiste ziggo helpdesk medewerker die de hele lijst met klachten niet geloofde. De monteur met goedkeuring aan de slag en hij is dik drie uur bezig geweest om de ‘puin’ hoop van vorige collega’s te herstellen. Er is nu een compal modem geplaatst, het signaal van de wijkcentrale naar de meterkast klopte ook niet en daar moet nu wederom een andere monteur voor langskomen. Fingers crossed
Reputatie 7
Badge +35
Wat betreft de DHCP pagina het volgende:
Het duurt een tijdje voor de pagina te zien is en er kan een melding komen dat er een langlopend script is en update op de plaatsen waar je instellingen zouden moeten staan.

Ik heb er het één en ander ingevuld en wat apparatuur een vast IP adres gegeven, het duurt allemaal even voordat de pagina telkens weer te zien is, door zijn script heen is, maar alles blijft ingesteld en werken zoals je mag verwachten.
Het is mij bekend dat je inderdaad een poosje moet wachten totdat de pagina opnieuw geladen wordt met ge-update informatie. Het kan soms 2 a 3 minuten duren, maar hij komt wel. En dan zie ik ook de reserveringen die ik vastgelegd heb. Maar als ik de stekker uit de modem haal en na 2 minuten weer terugsteek, dan krijg ik (ook na wachten op de ge-update pagina) de melding "Er zijn momenteel geen reserveringen''. Dus ze zijn toch echt weg. En ik zie het ook aan de devices die het gerserveerde adres aanvankelijk gekregen hadden.... Die hebben dan een willekeurig ander adres gekregen nadat de lease voorbij was. Ik weet echt wel waarover ik praat. Ook werkzaam ict, al bijna 30 jaar.....

Ik lees hier trouwens min of meer hetzelfde: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/connectbox-mac-filter-op-tijden-schakelt-na-inschakeling-vanzelf-weer-uit-38651?postid=407104
Reputatie 7
Badge +35
@rowicom Dank voor je update, dat kan mogelijk aan elkaar hangen.
Ben benieuwd of er al een update voor is.
Reputatie 7
@ChristianBurger - Jouw modem heeft een nieuwe update gekregen (6.13 ipv 6.10), zijn de problemen op de DHCP pagina hiermee opgelost?
@Mark Ziggo , helaas. Het is nog net zo slecht als eerst.
Reputatie 7
@Mark Ziggo , helaas. Het is nog net zo slecht als eerst.
Koppel ik direct terug, bedankt! 😢

Edit 16:15 - Ze hebben wederom een aanpassing gedaan in je modemprofiel (je modem staat nu tijdelijk op DS-Lite). Erg benieuwd of de problemen met dit profiel ook nog spelen of niet.

@Mark Ziggo , helaas. Het is nog net zo slecht als eerst.Koppel ik direct terug, bedankt! 😢

Edit 16:15 - Ze hebben wederom een aanpassing gedaan in je modemprofiel (je modem staat nu tijdelijk op DS-Lite). Erg benieuwd of de problemen met dit profiel ook nog spelen of niet.

Helaas, wederom geen resultaat. Voor mijn gevoel zelfs slechter. Ik moest echt lang wachten totdat ik überhaupt op de box kon inloggen.

Zowel getest via mijn iMac die bekabeld is en mijn Macbook via de wifi.
@ChristianBurger,
Heb je de browser cache ook verwijderd na de firmware aanpassingen?
Reputatie 2
Badge
Het inlogen in de Arris TG2492LG modem pagina is hier ook enorm traag .Heb hier ook de nieuwe software op 9.1.1802.613 ,het is toch niet normaal zo traag .Mijn oude technicolor tc7210 had daar geen moeite mee .Mijn modem staat in bridge mode ,Als ik mocht kiezen had ik heb de deur uitgegooid .Liefst mijn technicoler modem terug .of de nieuwe ubee modem.kan je ook goed zien of je modem online komt met de lampje voor op de modem .Verders werkt de modem wel goed.internet doet het goed en haal mijn snelheid .
@ChristianBurger,
Heb je de browser cache ook verwijderd na de firmware aanpassingen?

Yes, natuurlijk.

Ik heb echt van alles geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Google Chrome, incognito venster, caches uitschakelen, Apple, Windows, iOS etc.

Het is een hele rare bug 🤔
Reputatie 2
Badge
Hier ook alles geprobeerd.
Zelfde verhaal hier met nieuwe Arris CB DHCP is een ramp stateful of stateless maakt niets uit een traceroute naar ipv6 sites geeft ook alleen maar sterretjes terwijl bijbehorende websites wel openen
Ook mijn modem draait nu op 613. Ik merk weinig verschil bij het initiële laden van de dhcp pagina. Wat wel beter gaat is het toevoegen van reserveringen. Na die initiële wachttijd van minuten lijkt de pagina snel te reageren als je reserveringen toevoegt. Dat is zeker verbeterd. Kies je echter voor "instellingen opslaan" begint de wachttijd van minuten weer.
Reputatie 7
Helaas, wederom geen resultaat. Voor mijn gevoel zelfs slechter. Ik moest echt lang wachten totdat ik überhaupt op de box kon inloggen.

Zowel getest via mijn iMac die bekabeld is en mijn Macbook via de wifi.

Hmm dan hebben we nog steeds niet ontdekt waar de fout nu in zit, niet in het Full-DS profiel (want je ervaart dit nog met DS-Lite) en het is niet opgelost in 6.13 én @FransjeHorizon ervaart hetzelfde probleem met een modem in bridge (v4 only). Edit 11:00: Op kantoor hebben we het probleem eerder niet kunnen reproduceren, inmiddels lijkt dat wel te lukken.

@ChristianBurger - Inmiddels is jouw modem teruggezet naar firmwareversie 6.05 en ik ben benieuwd of de problemen daarin nog steeds optreden. Ook sturen we je een andere Connectbox toe om te kijken of daarin de problemen ook optreden of niet.
Daarnaast zie ik dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice en een monteur in hebt laten plannen. Ik vermoed dat de monteur weinig kan betekenen en dat de uitval die je laatste paar dagen hebt ervaren puur door dit modem komt. In het signaal op jouw adres zie ik geen afwijkingen namelijk. Je mag de afspraak laten staan of je kunt hem natuurlijk annuleren als je met het nieuwe modem geen problemen meer ervaart.
Reputatie 7
Er is nu een compal modem geplaatst
Heeft dit de problemen op de DHCP pagina helemaal opgelost @JV52?
Oke @Mark Ziggo .

Ik laat het weten. Bedankt voor de goede service wederom. Ik hoop dat we dit gezamenlijk op kunnen lossen en we weer normaal ip adressen kunnen reserveren 😂
Reputatie 7
Badge +35
Hier op 613 blijven de DHCP instellingen staan en werkzaam nadat het modem een paar maal voor langere tijd van de stroom is geweest.

De Reserved list en Verbonden apparaten zijn na exact 40 seconden in beeld na klikken op DHCP in het linker menu en 38 seconden na het verversen van de pagina.
Op beide plekken staat dan: Nieuwe update
Dat is behoorlijk traag, maar kennelijk normaal voor de ConnectBox.
Bij mij gaat het openen van de DHCP Page veel sneller (paar seconden), maar ik heb geen adresreserveringen. Gebruik IPv4 DHCP van de ConnectBox niet. Heb ik even geluk.
Die pagina's laden bij mij vrij snel. Er staat dan inderdaad "nieuwe update" bij zowel "verbonden apparaten" als bij "reserved list" met een draai ikoontje erachter.

Ik heb het even getimed in zowel Chrome als Firefox duurt het bijna exact 10 minuten in beide browsers voordat de lijsten daadwerkelijk tonen.
minuten = seconden, hoop ik voor je.
Reputatie 7
Badge +35
@hanh Ook zonder adres reserveringen duurt het die tijd.
In Chrome 35 seconden voor de Reserved list en Verbonden apparaten te zien zijn.
@Be rt Pff. Dan snap ik het niet. Het blijft toch wel een rammelkastje, die ConnectBox.
Mijn vorderingen na de laatste Reboot om van de vreemde UPC GUI met vreemde info af te komen. Bijna 5 dagen Up en geen rare dingen.
De Web Pages zijn wat traagjes, maar response is acceptabel.
Reputatie 7
Update: Op kantoor hebben we twee Arris Connectboxen, daarop hebben we de problemen vandaag kunnen reproduceren in 6.10 (jullie hebben ze ook al aangetoond in 6.13). Die hebben we gedowngrade naar 6.05 (net zoals bij @ChristianBurger) en daarmee lijken de problemen opgelost!

@Ome Joop @FransjeHorizon - jullie modems staan ook klaar voor een downgrade naar 6.05, als je je modem reset (5sec stoom eraf) en opnieuw opstart ben ik benieuwd of de problemen bij jullie ook verholpen zijn.

Reageer