Beantwoord

Interface pagina Connectbox (Arris TG2492LG) geeft problemen op DHCP pagina


Reputatie 3
Badge
Mijn Connectbox (Arris TG2492LG) loopt vast op de interface pagina, met name op de DHCP pagina, met als gevolg dat ik geen wijzigingen door kan voeren. Welke browser of device ik ook probeer het loopt vast / hangt met: Chrome, FireFox, Edge, Explorer en Safari. Dit allemaal op een Windows computer, Ipad of Iphone. Wie weet raad? Mijn Compal die 2 weken geleden is geruild had dit probleem niet.

Problemen meldingen die ik krijg / ondervindt zijn:

  • Pagina reageert niet
  • Script stoppen
Zoals gezegd, het doet zich alleen voor op de DHCP op andere pagina's kan ik wel de wijzigen doorvoeren.

Pagina: 192.168.178.1/?dhcp_setting&mid=DHCP
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 14 juni 2019, 08:30

Hoi allemaal, sinds mijn vorige update is er het één en ander gebeurd. We hebben het probleem nu ook op kantoor in UPC gebied kunnen reproduceren en op locatie bij onze software engineers. Zij hebben ditzelfde issue ook proberen te reproduceren met de volgende firmwareversie.

Het goede nieuws is dat in de volgende firmware geen trage werking van de DHCP pagina meer optreedt!
Het minder goede nieuws is dat we deze firmware eind juli verwachten uit te rollen, maar die datum ligt nog niet vast.

Edit: Eind juli is inderdaad niet gehaald, het wordt zeker niet voor september en mogelijk nog later.
Doordat er verschillende issues worden gefixt in nieuwe firmware moet de hele release wachten als één van de fixes in testfase niet goed blijkt te werken. Ook kunnen er nieuwe issues worden ontdekt die eerst weer moeten worden onderzocht en opgelost, waarna de testfase opnieuw begint. Hierdoor kan een nieuwe release maanden vertraging oplopen, dat is helaas de realiteit.
Bekijk origineel

236 Reacties

Beste @JanAssen ,

Zou u het modem een reset kunnen geven door het reset knopje achter op het modem tenminste 60 seconden vast te houden.

Als het goed is wordt de firmware dan opnieuw gedownload en geïnstalleerd op het modem. (opstarten van het modem duurt dan ook langer dan normaal)

MVG
Reputatie 3
Badge
@Jonathan-458 Dit biedt helaas geen soelaas.
Reputatie 7
Hoi JanAssen, vreemd gedrag van je modem. Ik heb op kantoor ook even ingelogd in onze Arris Connectbox om wat instellingen aan te passen op de DHCP pagina, maar ik heb daarbij geen enkel probleem ervaren.

Speelt dit bij jou nog steeds? Wat wil je wijzigen in de instellingen wat nu niet lukt?
Reputatie 3
Badge
Hoi JanAssen, vreemd gedrag van je modem. Ik heb op kantoor ook even ingelogd in onze Arris Connectbox om wat instellingen aan te passen op de DHCP pagina, maar ik heb daarbij geen enkel probleem ervaren.

Speelt dit bij jou nog steeds? Wat wil je wijzigen in de instellingen wat nu niet lukt?
Dank voor je hulp!
Ik wil mijn NAS, dat is de belangrijkste, en andere devices een vast IP adres geven. Ik kan dan op basis van dit vaste adres de interfaces van deze devices benaderen zonder eerst in de router te moeten kijken. Zoals: Thermostaat, Sonos, printer etc.
Dit gebeurd bij mij ook, sinds de update vanuit Ziggo afgelopen week van de ConnectBox zijn er alleen maar problemen gekomen. De meeste pagina's werken prima, totad de DHCP wordt aangeklikt, daarnaast staan ineens poorten weergegeven bij UPnP welke door andere apparaten worden toegevoegd, dit was voorheen ook niet en mijn vermoeden is dat er hier eveneens iets mis gaat.

Het toewijzen van ip adressen aan mac adressen gaat hierdoor niet goed, ook als deze al toegewezen zijn worden deze ineens veranderd. Bijvoorbeeld: Ik specificeer voor een mac adres 192.168.178.101, vervolgens sla ik dit op en binnen een paar minuten veranderd dit weer tenzij dit het voorheen wel gewoon deed
Reputatie 7
...daarnaast staan ineens poorten weergegeven bij UPnP welke door andere apparaten worden toegevoegd, dit was voorheen ook niet...
Volgens mij zit dit al langer in de firmware, klinkt mij in ieder geval erg bekend... Misschien zat het dan alleen op de Compal Connectbox.

Ik specificeer voor een mac adres 192.168.178.101, vervolgens sla ik dit op en binnen een paar minuten veranderd dit weer tenzij dit het voorheen wel gewoon deed
Maar als de DHCP pagina vastloopt, dan kun je hierin toch überhaupt geen instellingen wijzigen? Dat is toch het hele probleem of werkt de pagina soms wel?

De vraag staat uit bij onze storingsdienst om meer voorbeelden te vinden en dit verder te onderzoeken.
Reputatie 7
PS: wanneer loopt de GUI precies vast. Is dat pas bij het opslaan van wijzigingen, direct al bij het openen van de pagina of is dat variabel?
Beste Mark,

Wij hadden eerst een Compal Connectbox, voor de update waren de UPnP doorgestuurde poorten nooit zichtbaar maar werkte deze ook niet (de instellingen stonden wel aan). Sinds de update en vervolgens ook met een Arris Connectbox zijn deze wel zichtbaar.

Het rare is dat wanneer ik de DHCP pagina open deze in principe langzaam laadt en soms niet, het ligt denk ik voornamelijk aan het updaten van de clients in het netwerk omdat de pagina zelf wel te zien is maar er nog gewacht moet worden tot de clients laden. Wanneer dit te lang duurt krijg ik een melding (van chrome) of ik wil wachten of de pagina wil sluiten omdat deze niet meer reageert.

Mocht het toch gelukt zijn om een MAC adres aan een IP-adres te linken en bij het opnieuw openen van de pagina, staat er in eerste instantie nog een ander IP-adres, maar na verloop van tijd veranderd deze alsnog naar het gewenste.

Het irritantste is de lange laadtijd van de clients / instellingen en het continu niet reageren van de pagina, dit kost namelijk veel tijd. Maar aangezien dit in principe niet vaak gedaan hoeft te worden...

Een ander, minder gerelateerd probleem: Bij het gebruik van een NAS met VPN laadt de pagina van het modem helemaal niet meer waardoor deze niet te bereiken is tenzij de VPN uit staat (overigens gaan downloads of torrents zoals bijvoorbeeld linux distributies via de VPN erg langzaam, terwijl dit niet het geval is d.m.v. een speedtest op een pc met VPN)
Reputatie 2
Ik herken dit probleem https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-troubles-39629

werken met Chrome ipv Edge/Internet explorer schijnt het iets beter te doen
Reputatie 3
Badge
Ik heb vanmorgen de Arris Connectbox hier aangesloten in de plaats van mijn vertrouwde Ubee'tje. Moest van Ziggo omdat ik een mediabox Next heb gekregen. Hij staat in normale routermodus, maar wat is er aan de hand met dat kreng? Ik kan 'm nauwelijks configureren want hij is niet vooruit te trappen, die webinterface. Sterker nog: hij loopt gewoon geregeld vast en dan kan ik niets anders meer dan de browserwindow sluiten, opnieuw starten en weer inloggen. Elke volgende handeling in de webinterface resulteert in een not-respond.
Wat is dit joh?

Edit: ik plaats dit omdat ik aan wil haken bij wat de mensen voor mij al geschreven hebben. Is er al zicht op een oplossing? Schijnt geintroduceerd te zijn met de laatste firmware-update. Met name de pagina DHCP heeft last van vastlopen, dat ervaar ik ook ja.
Reputatie 3
Badge
Maar ik constateer, nu de Arris TG2492LG voor werkzaamheden binnenshuis een half uurtje van de stroom is geweest, dat ie m'n hele lijst van ip-reserveringen op basis van mac niet bewaard heeft. En dat dus ook de portforwarding van m'n buitencamera's niet meer werkt. Nou, dat is toch wel zwaar k*t zeg. Ik ga Ziggo bellen dat ze daar wat aan gaan doen en anders ben ik volgende maand nog bij ze weg. En nee, ik wil geen eigen router gebruiken. Voor bijna 80 euro in de maand dienen ze een fatsoenlijke router te leveren, dat was immers beloofd....
Let wel: ik heb de koppeling van mac-adressen aan ip-adressen nu wel een keer of vier ingevoerd, daarna op Opslaan geklikt en je ziet dan ook dat ze toegevoegd zijn. Echter: als je de stroom van de Conectbox haalt, dan is ie het hele rijtje gereserveerde ip-adressen kwijt. De forwarding staat er dan nog wel in, maar ja, als het device mogelijk een ander adres heeft gekregen door dat mac-ip-koppeling er niet meer is, dan werkt het dus niet meer.
Ervaringen?
Reputatie 7
Dank voor de nadere toelichting! Ik zet jullie feedback door naar de ontwikkelaars van dit modem.
Dit lijkt alleen te spelen op de Arris Connectbox met een Full-DS profiel. Ik kan het op kantoor namelijk niet reproduceren met een DS-Lite of IPv4 profiel en jullie hebben allemaal Full-DS.

Het niet onthouden van IP-reserveringen klinkt mij niet direct bekend @rowicom, zal ik ook eens gaan testen hier.
@Mark Ziggo sinds zondag heb ik van Ziggo een nieuwe modem gekregen Arris en ondervindt dezelfde problemen als @JanAssen beschrijft.

Uw collega van de helpdesk gaf aan dat Ziggo alleen verantwoordelijk is voor de verbinding met Internet en niet dat alle functies van het modem goed moeten werken en internet werkt dus dat was het. Volgens mij vraag ik niet iets vreemds en wil graag een aantal vaste apparaten voorzien van een vast ip-adres. Graag uw reactie. Verser heb ik alle bovenstaande acties al uitgevoerd.

@Mark Ziggo naast bovenstaand issue werkt mijn Sonos systeem ook niet meet probleemloos sinds de Arris is aangesloten .
Ik heb ook exact hetzelfde probleem. Ontzettend traag en de DHCP pagina loopt (bijna) helemaal vast. Om toch iets in te kunnen stellen, gewoon heel lang wachten. Na 10 minuten reageert de pagina weer. Let op, bij google chrome gewoon op 'wachten' klikken zodra de browser aangeeft dat de pagina nergens op reageert.
Ik spreek nu uit ervaring, je bent alleen een hele dag bezig om al je apparaten te configureren met een vast ip adres.

Wel fijn om te zien dat meerdere mensen er last van hebben. Ziggo vertelde mij eerst dat ze dit nog nooit gehad hadden en ik het modem meerdere keren moest resetten. Maar dat heeft totaal geen zin.
Wij ervaren dezelfde problemen. In een notendop:
Anderhalve week geleden oude ziggo modem vervangen door Connectbox.
Sindsdien problemen met netwerk. Inloggen in modem lukt wel, het laden van de DHCP instellingen nauwelijks. Toen het per ongeluk toch een een keer lukte (zeer traag) twee pc’s een vast IP adres gegeven. Maar die instellingen hebben het niet lang volgehouden.
Nu lukt het überhaupt niet meer om de DHCP pagina te laden.

Wat ook regelmatig gebeurd, is dat apparaten op de Wifi nog het IP adres van het oude modem laten zien bij DNS server. Terwijl dit modem niet meer in het netwerk zit.

Nieuwe connectbox is wel DHCP server, maar Wifi is uitgeschakeld. Er hangt een (bekabeld) AP centraal in huis voor de Wifi.

Inmiddels (na het lezen van wat topics hier) vanavond de Horizon XL losgekoppeld van Connectbox, maar dat lijkt nog geen verbetering te geven.

Ben benieuwd... ben bijna geneigd mn oude modem weer uit de prullenbak te halen. Die was tenminste makkelijk in te richten naar eigen smaak.
Vandaag ook vanwege de next mijn oude router vervangen door de connectbox maar wat een gevloek levert dit ding me op zeg. Juist inderdaad de DHCP reserved pool dat niet werkt. Pagina laadt niet of heeeel langzaam en komt daarna in een loop van je wachtwoord invullen.

Baalde sowieso al dat ik mijn hele netwerk moest gaan omnummeren ivm ander subnet maar dat is nu gewoon onmogelijk lijkt het wel.

Wat ik eigenlijk ook niet snap is waarom het wachtwoord op de inlogpagina wordt weergegeven tijdens het inloggen. De pagina sowieso al in secure (nou is dat minder erg aangezien het alleen intern te benaderen is) maar voelt gewoon niet helemaal lekker.
Reputatie 2
Die dhcp is echt slecht. Ik merk behalve de al eerder aangegeven dhcppagina die blijft hangen ook dat ik op oa mijn Sonos (bekabeld rechtstreeks op modem aangesloten) en huebrige (bekabeld ook rechtstreeks aangesloten) regelmatig problemen ervaar sinds dit modem. Ze zijn dan gewoon niet bereikbaar.

Een oplossing is die kastjes allebei van de stroom halen en weer op laten starten. Sneller is om de betreffende netwerkkabel uit het modem te halen en er weer in te stoppen.
Schandalig dat Ziggo zo'n prut apparaat uitlevert
Reputatie 1
Ook hier dezelfde problemen! Gisteren een nieuwe Arris modem geïnstalleerd i.v.m. de Ziggo next. IP subnet aangepast aan de oude situatie (192.168.1.x) en diverse reserveringen toegevoegd voor mijn printers en NAS. Pagina van de DHCP settings laadt niet meer en de reserveringen blijven op "verversen" hangen. Ook mijn smarttv geeft problemen. Krijgt netjes een ip adres maar zegt geen verbinding met internet te hebben. DNS handmatig ingesteld (8.8.8.8) en toe liep het weer. Vanochtend werkt de TV weer niet. Heb toen de DNS weer op automatisch gezet en toen werkte het weer. Ik he jaren een Technicolor gehad en nooit probelen hgehad. Nou ja elke twee weken een reset maar ach. Ziggo gezien de ervaringen hierboven lijkt er een serieus probleem te zijn met dit modem.
Reputatie 1
Nog een kleine toevoeging; ik heb uit frustratie mijn oude Technicolor aangesloten. Ondanks dat deze het niet meer doet richting internet gaf hij mijn smarttv een ip adres met een andere dns entry. Namelijk die van een pi-hole installatie. Nadat ik er achter kwam dat de Technicolor het niet meer deed heb ik de connectbox er weer in gehangen. Wat opviel is dat dhcp een ip adres uitdeelt aan de TV maar de oude dns bleef staan. Staat wel op automatisch.
Reputatie 3
Badge
Wat ik geconstateerd heb: als het je lukt om apparaten een vast ip te geven op basis van Mac (reserveringen) en je haalt de spanning van de connectbox, dan is ie daarna alle mac-ip-reserveringen kwijt! De lijst is dan leeg.....
Reputatie 1
Kan ook zijn dat die lijst op "update" staat met een draaiend icon erachter. Dat doet die pagina bij mij in ieder geval.
Reputatie 3
Badge
Ja, het update dingetje zie ik ook wel, maar 2 minuten later zegt ie dan letterlijk: de lijst met reserveringen is leeg.
En ik merk het ook aan mijn devices.... Die krijgen bjj de eerstvolgende lease aanvraag een adres van de dhcp en niet meer het adres dat ze op basis van mac toebedeeld had. Dus hij vergeet de hele lijst. Probeer maar eens
Reputatie 7
Dank voor alle meldingen, allen voldoen jullie exact aan hetzelfde profiel (Arris CB met Full-DS) dus ik ben er vrij zeker van dat daarin de oorzaak moet zitten. Er loopt een ticket voor bij de ontwikkelaars van het modem om dit tot op de bodem uit te zoeken en op te lossen.

In dit topic zal ik me alleen focussen op de problemen met de DHCP pagina van de GUI. Andere problemen zoals met Sonos of Hue zullen we hier niet uitvoerig troubleshooten om het overzicht te bewaren.

@rowicom - ik heb vaste ip adressen nog niet zien verdwijnen, maar ik heb dan ook geen Full-DS profiel tot mijn beschikking om specifiek daarmee te testen. Zijn er andere gebruikers die hetzelfde probleem (IP reserveringen die verdwijnen na een powercycle van het modem) kunnen beamen?
Reputatie 1
Dank voor alle meldingen, allen voldoen jullie exact aan hetzelfde profiel (Arris CB met Full-DS) dus ik ben er vrij zeker van dat daarin de oorzaak moet zitten. Er loopt een ticket voor bij de ontwikkelaars van het modem om dit tot op de bodem uit te zoeken en op te lossen.

In dit topic zal ik me alleen focussen op de problemen met de DHCP pagina van de GUI. Andere problemen zoals met Sonos of Hue zullen we hier niet uitvoerig troubleshooten om het overzicht te bewaren.

@rowicom - ik heb vaste ip adressen nog niet zien verdwijnen, maar ik heb dan ook geen Full-DS profiel tot mijn beschikking om specifiek daarmee te testen. Zijn er andere gebruikers die hetzelfde probleem (IP reserveringen die verdwijnen na een powercycle van het modem) kunnen beamen?


Bij mij zijn ze niet echt verdwenen denk ik. Ze staan niet in de lijst maar daar staat dus een melding in dat hij aan het updaten is. (de lijst). Dan lijkt het erop dat de reserveringen weg zijn. Mogelijk is dat niet het geval maar ik heb geen mogelijkheid dat te controleren.
Reputatie 2
Dank voor alle meldingen, allen voldoen jullie exact aan hetzelfde profiel (Arris CB met Full-DS) dus ik ben er vrij zeker van dat daarin de oorzaak moet zitten. Er loopt een ticket voor bij de ontwikkelaars van het modem om dit tot op de bodem uit te zoeken en op te lossen.

In dit topic zal ik me alleen focussen op de problemen met de DHCP pagina van de GUI. Andere problemen zoals met Sonos of Hue zullen we hier niet uitvoerig troubleshooten om het overzicht te bewaren.

@rowicom - ik heb vaste ip adressen nog niet zien verdwijnen, maar ik heb dan ook geen Full-DS profiel tot mijn beschikking om specifiek daarmee te testen. Zijn er andere gebruikers die hetzelfde probleem (IP reserveringen die verdwijnen na een powercycle van het modem) kunnen beamen?


Het proeft een beetje alsof wij testers zijn. Ik kan me totaal NIET herinneren dat ik mij opgegeven heb als tester voor een modem toen ik mij opgaf om de mediabox next te ontvangen. Een modem hoort te werken. Nog sterker ik verwacht van Ziggo dit wel heel snel opgelost gaat worden want het kan absoluut niet de bedoeling zijn dat ik als klant zo veel last moet ervaren.

En om antwoord op je extra vraag te geven, nee na een powercycle staat het er hier nog gewoon in.

Reageer