CaroRomy

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Instabiele wifiverbinding - nieuw modem?

Goedemorgen Ziggo,

Ons internet valt steeds vaker weg. Na van alles geprobeerd te hebben vrees ik dat mijn modem nogal verouderd is en aan vervanging toe is.
Wij hebben deze gekregen toen we in dit huis kwamen wonen. Dat is nu 7 jaar geleden. Is het mogelijk om een nieuwe modem te krijgen?

Vriendelijke groet,
Carola

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @CaroRomy 
Welkom op de Ziggo Community. 

Het is zeker niet de bedoeling dat jouw wifi-verbinding nog wisselvalliger is dan het Hollandse weer. Ervaar je de problemen met de wifi al lang? En heb je zelf ook al iets geprobeerd met de wifi-instellingen om de wifi in huis te optimaliseren? Zo niet, neem dan vooral hier een kijkje. 

Lost dit het niet op? Geef dan een gil en vermeld jouw adresgegevens in je Community profiel. Dan controleer ik graag welke type modem jij in gebruik hebt en nemen we een kijkje achter de schermen.

CaroRomy
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hi Cecilia,

Bedankt voor je reactie.
Het probleem speelt al wel even. In het begin gebeurde het af en toe en vonden we het niet zo'n probleem. Kan altijd een keer gebeuren natuurlijk. Maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat het wegvalt. We hebben het op ieder apparaat, zowel de smart tv als de mobiele telefoons, de laptop en de desktop.

We hebben een wifi versterker geprobeerd, een ander wifi kanaal, 5GHz geprobeerd ipv 2,4GHZ, de modem verplaatst van de gang naar de woonkamer.
Internet valt meerdere keren per dag even weg om het daarna weer opeens te doen.
Soms krijg ik nadat het uitvalt ook geen verbinding meer en moet ik de modem resetten. Daarna wel weer verbinding. Dit laatste gebeurt tegenwoordig iedere week wel een keer. Soms zitten we een serie te kijken en dan valt de wifi weer uit, erg vervelend.
We hebben een Ubee 320b. Ik heb de gegevens in mijn profiel gezet.
Groetjes, Carola

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Dankjewel voor je toelichting @CaroRomy! Ik heb een nieuw modem voor je besteld  Zodra deze in handen is van Post NL, krijg je een Track & Trace code via de mail zodat je het pakket kunt volgen. Laat je ons weten hoe het gaat als je het nieuwe modem hebt en een poosje hebt kunnen testen? Dat zou top zijn!

CaroRomy
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hi Mariska,


wat fijn, dankjewel! Ik zal het over een paar weekjes nog even laten weten!
Bedankt voor alle hulp,


Carola

Uitgelicht topic