Apex

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiele verbinding en geen idee waar ik het zoeken moet

Luitjes!

Na inmiddels een 3 tal monteurs over de vloer gehad te hebben, 3 tal modems verder en een eigen router, hoop ik hier de oorzaak/oplossing van mijn instabiele verbinding te vinden.

Probleem is er vermoedelijk altijd al geweest maar is naar boven gekomen toen ik mijn abonnement van 40 naar 200 mbit verhoogt heb en een nieuwe pc gekocht heb. Inmiddels heb ik denk ik alle chipsets van het nieuwe modem al gehad en het probleem blijft. Dus zei de beste meneer van Ziggo, je krijgt een bedrag en daar kan je een router van kopen en dan is het opgelost! Maar helaas, het netwerk is wel verbeterd maar het probleem is er nog steeds.

Het probleem zelf is dat ik continu last heb van packet loss en fluctuerende latency en dit wordt alsmaar erger wanneer de verbinding belast wordt. De ene keer is het erger dan de andere keer dus het is niet constant.

ik kom best een eindje met zulke problemen maar dit gaat mijn pet te boven 🙂

Groeten!

Apperatuur:
Modem: Ziggo connectbox met Compal chipset (Bridge mode)
Router: D-Link DIR-878
PC: Zelfbouw, Onboard Wi-Fi en Ethernet op Asus TUF H370 moederbord

31 Reacties 31
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Apex Nou die dlinkrouter, of de kabel er naar toe, mag je wel eens aan de tand voelen. Je verliest al 50% van je packets op die dlinkrouter.
Apex
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is via Wi-Fi en dat viel mij ook al op inderdaad maar ik weet nou niet of het DOA is of een instelling. Heb deze vraag tevens uitgezet op het D-link forum
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Apex Ah OK, en met een bekabelde verbinding op de D-link, gaat dat wel goed?
Apex
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist nog even getest met de pc en de macbook, de hoge packetloss op de d-link is alleen bij de pc. Bij de macbook was het bedraad niks en draadloos 3%.

Het aparte is dat het zich zowel bedraad als draadloos afspeelt op de pc dus dat zou door een instelling kunnen komen, ik heb alleen geen idee welke.

Echter verklaart dat nog steeds niet wat er verderop gebeurt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik op allebei de apparaten hele verschillende waardes krijg, onderstaand zijn de bijlages waarbij het apparaat direct op de connectbox zit.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Apex

Staat je netwerk kaart ( lan verbinding ) wel goed ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Apex. Welkom hier! Super goed dat je hier je verhaal deelt. Zoals je ziet zijn hier een hoop knappe koppen aanwezig met kennis over deze zaken.

Hoe gaat het nu? 🙂
Apex
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas nog geen vooruitgang. Ik ben nog steeds bezig om het probleem tussen mijn pc en de router op te lossen. Ondertussen wel wat tips gekregen van Intel customer support maar deze mochten ook niet baten.

Ronihd Die optie heb ik niet op mijn netwerkkaart, die trouwens onboard op het moederbord zit
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Net als Ron zoek ik het in de network adaptor.
Tgv van het opmerkelijke verschil met de Mac in je Pingplotter plots.
Heb je al eens een Reinstall van die Adaptor gedaan?
Gr Han
Apex
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toevallig gisteren een bios update en complete reinstall van alle netwerk en tevens de bluetooth adapters gedaan
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Dit kan een breinbreker worden.
Ff back to the basics.
Wat geeft:
http://www.dslreports.com/speedtest

Zou om en nabij je abo-snelheid moeten zijn.
Wat is het? Op Mac en Pc testen rechtstreeks bekabeld aangesloten op je Ziggo Modem/Router. Welke heb je? Staat die in Bridge? Je hebt een eigen Router D-Link DIR-878, staat in je Profiel. Klopt dat?
Je kunt het ook eerst doen op je Router. Als dat ok is dan geloof ik het verder wel.

Gr Han
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Apex wrote:
Helaas nog geen vooruitgang. Ik ben nog steeds bezig om het probleem tussen mijn pc en de router op te lossen. Ondertussen wel wat tips gekregen van Intel customer support maar deze mochten ook niet baten.

Ronihd Die optie heb ik niet op mijn netwerkkaart, die trouwens onboard op het moederbord zit


Ik heb nog nooit een netwerk kaart gezien die deze optie niet heeft , dus tja ? .......
Apex
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh

Dslreport op de mac, wel via wifi: http://www.dslreports.com/speedtest/41140866
Dslreport op de pc, ook via wifi: http://www.dslreports.com/speedtest/41140866

Prima resultaten dus zie even geen reden om het bekabeld te doen.


Modem: Ziggo connectbox met Compal chipset (Bridge mode)
Router: D-Link DIR-878
PC: Zelfbouw, Onboard Wi-Fi door de Intel wireless AC 9560, onboard ethernet door de Intel i219-V, allemaal op de Asus H370 TUF Pro-gaming Wi-Fi

Wat misschien wel handig is ter info is dat de packetloss (naar de router) pas een seconde of 6 na het starten van de test optreed zowel op wifi als bekabeld


Edit: Ronihd Sorry verkeerd gekeken. Speed and Duplex staat op Auto negotiation en de status verteld mij dat ik bekabeld een 1 Gbps full duplex verbinding heb.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Right, prima resultaten. Je hebt 200/20 dus.
Bekabelde testst lijken me ook niet nodig in dit geval.

De gegevens over je setup gaf je al in de start van Topic.
Vergat dat, maar herkende ze meteen toen je ze opnieuw gaf.
Zo gaat dat soms.

Er kunnen nu een heel hoop dingen worden uitgesloten.
Weet nu even niet wat er dan precies nog overblijft om te onderzoeken.
Ik kom terug als me me iets te binnen valt.

Gr Han
Apex
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt iig allemaal voor de hulp, ik blijf zelf ook onderzoeken waar dit zeer aparte probleem vandaan komt. Heb nog een oude linksys router liggen die ik ook nog even kan proberen.

Edit: Kleine vlaag van verstandsverbijstering.... Het gebeurt op beide adapters,, kan windows niet dit probleem veroorzaken?
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Apex wrote:
hanh

Dslreport op de mac, wel via wifi: http://www.dslreports.com/speedtest/41140866
Dslreport op de pc, ook via wifi: http://www.dslreports.com/speedtest/41140866

Beide hebben dezelfde speedtest nummer
In geval op de pc geeft dit aan
Device / OSdesktop / OSX 10_12_6
BrowserSafari version: 12.0
klopt dit?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Apex Je hebt tweemaal hetzelfde rapport gestuurd 😉 Draai nog even een speedtest vanaf je PC
Apex
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Haastige spoed is zelden goed zeggen we dan maar, hier de goede link http://www.dslreports.com/speedtest/41154011

Zojuist de tests gedaan met een oude linksys 100 mbit router (linksys cisco wrt120N). Router even gauw gedefault en verder niet te veel aan ingesteld. Hierbij had de pc eigenlijk weinig tot geen PL naar de router (0 a 1%) bedraad en draadloos, heb helaas geen 2e gigabit router om te testen.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Ik snap het niet helemaal
Dit is een router anno 2009 met een 100Mb/s Lan interface en toch +/- 200Mb download
?????
Apex
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het dslreport is met de D-link router en heb daarna een test gedaan met een oude linksys

Uitgelicht topic