Aura

Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

instabiele verbinding

Gisteren is er een monteur langs geweest. De connector in de wijkkast behorend bij ons adres bleek helemaal geoxideerd.

verder heeft de monteur een kabel en de aansluiting in de meterkast vernieuwd. Maar helaas viel de verbinding vanmorgen weer weg.

Graag zou ik weten wat ik moet met de post errors en de gegevens van de netwerkhistorie, voornamelijk doordat er vaak staat critical en warning. Wat te doen?

 

 

66 Reacties 66
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Wat vervelend dat je modem alsnog uitvalt na de monteur is langsgeweest..

 

Zou je deze instellingen over willen nemen?

Als je alle instellingen hebt toegepast dan je modem opnieuw opstarten. (1 minuut van stroom halen)

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels,Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hoi Tom

Alvast bedankt voor je hulp.

ik heb de instellingen aangepast.

vriendelijke groeten,

Aura

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Kun je de upstream waarden van je modem hier posten?

 

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

De foto van de upstream?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je het kapje van de poa splitter eraf kunnen halen?

Deze kan voor signaal problemen zorgen.

Uitleg: https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M 

 

Zou je daarna het modem opnieuw op willen starten?

(1 minuut van stroom halen)

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dat is geen probleem. Easy peasy.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Als ik het goed zie heeft je modem ipv4 en ipv6 in gebruik.

Zou je naar deze website kunnen gaan en de resultaten kunnen delen via 'n screenshot?

https://test-ipv6.com/index.html.nl_NL

 

Mocht je ipv6 hebben dan zou dat omgezet kunnen worden naar alleen ipv4.

In het verleden heb ik wel eens bij andere klanten gezien dat ipv4 en ipv6 samen voor uitval kan zorgen.

Dit kan de klantenservice voor je omzetten of 'n ziggo moderator

 

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Zoals gevraagd de foto’s van de test van de ipv’s.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Je modem heeft 'n ipv6 profiel.

Die kun je via de klantenservice om laten zetten naar 'n ipv4 profiel

 

Vind je dat goed?

Je kunt ook 1-3 dagen wachten tot 'n moderator langskomt om het voor je te regelen?

Vul daarvoor dan je postcode en huisnummer in op je profiel pagina:

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dat vind ik zeker een goed idee. Ik zal mijn gegevens in het profiel aanvullen en even afwachten.

Hartelijk bedankt voor je hulp?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan Aura ?

Heb je sinds mijn instellingen overgenomen te hebben nog uitval gehad ??

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Tom. @Aura uitzetten van IPv6 is geen oplossing. Je verliest er functionaliteit mee, b.v. in Windows 10. Als je in Windows 10 geen IPv6 wil gebruiken kun je beter een aanpassing in Windows don waardoor IPv4 voorkeur heeft.

@Aura waar zie je dat “Maar helaas viel de verbinding vanmorgen weer weg.” gebeurt?

 

In de Docsis netwerk log zie je plenty T4's en partials, problemen met het Docsis verkeer. Maar niet op te lossen door aan IPv6 te sleutelen. Hebben buren en anderen in de straat er ook last van?

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Henno ik begrijp je verhaal maar ik heb meegemaakt dat er uitval door ipv6 kwam.

Hoe dat kan weet ik ook niet maar al 'n paar keer meegemaakt dat als die bij iemand uitgeschakeld werd dat het verholpen was.

Vandaar dat ik het had voorgelegd om te proberen.

Als jij 'n betere oplossing hebt is dat uiteraard beter om uit te voeren?

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Tom. mij credo is: niet gaan sleutelen voordat je inzicht hebt in de omstandigheden van de afwijking. Anders is het trial / error, een variant van gokken zonder geld.

Vandaar mijn vraag aan @Aura waar zie je dat “Maar helaas viel de verbinding vanmorgen weer weg.”

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Henno

Dat heb ik voorheen ook n poosje gehad 3 t4 errors tijdens het opnieuw opstarten van mijn toen nog connectbox modem.

Er kwamen toen veel rs errors op kanaal 1 en na 5-10 minuten verschoven die naar kanaal 2 waardoor er tijdelijk 3 upstream kanalen weg waren gevallen.

Per weg gevallen upstream kanaal ontstond er dan 'n t4.

Misschien is dit 'n vergelijkbaar iets?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Henno

Je hebt gelijk eerst alles uitsluiten.

Stom van me.

Mijn excuses.

 

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor het meedenken.

Na het aanpassen van de instellingen heb ik nergens meer last van gehad.

@Henno ik wist dat het internet er weer uitlag omdat ik het aan den lijve ondervond tijdens het gebruik van mijn tablet?

Een bevriende icter vertelde dat bij de installatie veelal de ipv6 al direct wordt uitgeschakeld omdat deze vaak nog te nieuw is bij gebruik.

Dus wat is wijsheid. Persoonlijk zou ik zeggen ik laat het even zo en als er zich opnieuw Problemen voordoen vraag ik bij de klantenservice om ipv6 alsnog uit te schakelen.

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Aura “Na het aanpassen van de instellingen heb ik nergens meer last van gehad.”

De aanpassing van IPv6 naar stateful neem ik aan?

 

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Klopt

 

Uitgelicht topic