Vraag

instabiele verbinding

  • 16 september 2020
  • 66 reacties
  • 978 keer bekeken

Reputatie 1
  • Gedreven Liefhebber
  • 28 reacties

Gisteren is er een monteur langs geweest. De connector in de wijkkast behorend bij ons adres bleek helemaal geoxideerd.

verder heeft de monteur een kabel en de aansluiting in de meterkast vernieuwd. Maar helaas viel de verbinding vanmorgen weer weg.

Graag zou ik weten wat ik moet met de post errors en de gegevens van de netwerkhistorie, voornamelijk doordat er vaak staat critical en warning. Wat te doen?

 

 


66 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat vervelend dat je modem alsnog uitvalt na de monteur is langsgeweest..

 

Zou je deze instellingen over willen nemen?

Als je alle instellingen hebt toegepast dan je modem opnieuw opstarten. (1 minuut van stroom halen)

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels,Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

Reputatie 1

Hoi Tom

Alvast bedankt voor je hulp.

ik heb de instellingen aangepast.

vriendelijke groeten,

Aura

Reputatie 7
Badge +12

Kun je de upstream waarden van je modem hier posten?

 

Reputatie 1

De foto van de upstream😊

Reputatie 7
Badge +12

Zou je het kapje van de poa splitter eraf kunnen halen?

Deze kan voor signaal problemen zorgen.

Uitleg: https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M 

 

Zou je daarna het modem opnieuw op willen starten?

(1 minuut van stroom halen)

Reputatie 1

Dat is geen probleem. Easy peasy.

Reputatie 7
Badge +12

Als ik het goed zie heeft je modem ipv4 en ipv6 in gebruik.

Zou je naar deze website kunnen gaan en de resultaten kunnen delen via 'n screenshot?

https://test-ipv6.com/index.html.nl_NL

 

Mocht je ipv6 hebben dan zou dat omgezet kunnen worden naar alleen ipv4.

In het verleden heb ik wel eens bij andere klanten gezien dat ipv4 en ipv6 samen voor uitval kan zorgen.

Dit kan de klantenservice voor je omzetten of 'n ziggo moderator🙂

 

Reputatie 1

Zoals gevraagd de foto’s van de test van de ipv’s.

 

Reputatie 7
Badge +12

Je modem heeft 'n ipv6 profiel.

Die kun je via de klantenservice om laten zetten naar 'n ipv4 profiel 🙂

 

Vind je dat goed?

Je kunt ook 1-3 dagen wachten tot 'n moderator langskomt om het voor je te regelen🙂

Vul daarvoor dan je postcode en huisnummer in op je profiel pagina:

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

Reputatie 1

Dat vind ik zeker een goed idee. Ik zal mijn gegevens in het profiel aanvullen en even afwachten.

Hartelijk bedankt voor je hulp😄

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan Aura 🙂

Heb je sinds mijn instellingen overgenomen te hebben nog uitval gehad 🙂?

Reputatie 7
Badge +8

@Tom. @Aura uitzetten van IPv6 is geen oplossing. Je verliest er functionaliteit mee, b.v. in Windows 10. Als je in Windows 10 geen IPv6 wil gebruiken kun je beter een aanpassing in Windows don waardoor IPv4 voorkeur heeft.

@Aura waar zie je dat “Maar helaas viel de verbinding vanmorgen weer weg.” gebeurt?

 

In de Docsis netwerk log zie je plenty T4's en partials, problemen met het Docsis verkeer. Maar niet op te lossen door aan IPv6 te sleutelen. Hebben buren en anderen in de straat er ook last van?

 

Reputatie 7
Badge +12

@Henno ik begrijp je verhaal maar ik heb meegemaakt dat er uitval door ipv6 kwam.

Hoe dat kan weet ik ook niet maar al 'n paar keer meegemaakt dat als die bij iemand uitgeschakeld werd dat het verholpen was.

Vandaar dat ik het had voorgelegd om te proberen.

Als jij 'n betere oplossing hebt is dat uiteraard beter om uit te voeren🙂

 

Reputatie 7
Badge +8

@Tom. mij credo is: niet gaan sleutelen voordat je inzicht hebt in de omstandigheden van de afwijking. Anders is het trial / error, een variant van gokken zonder geld.

Vandaar mijn vraag aan @Aura waar zie je dat “Maar helaas viel de verbinding vanmorgen weer weg.”

Reputatie 7
Badge +12

@Henno

Dat heb ik voorheen ook n poosje gehad 3 t4 errors tijdens het opnieuw opstarten van mijn toen nog connectbox modem.

Er kwamen toen veel rs errors op kanaal 1 en na 5-10 minuten verschoven die naar kanaal 2 waardoor er tijdelijk 3 upstream kanalen weg waren gevallen.

Per weg gevallen upstream kanaal ontstond er dan 'n t4.

Misschien is dit 'n vergelijkbaar iets?

Reputatie 7
Badge +12

@Henno

Je hebt gelijk eerst alles uitsluiten.

Stom van me.

Mijn excuses.

 

Reputatie 1

Bedankt voor het meedenken.

Na het aanpassen van de instellingen heb ik nergens meer last van gehad.

@Henno ik wist dat het internet er weer uitlag omdat ik het aan den lijve ondervond tijdens het gebruik van mijn tablet😊

Een bevriende icter vertelde dat bij de installatie veelal de ipv6 al direct wordt uitgeschakeld omdat deze vaak nog te nieuw is bij gebruik.

Dus wat is wijsheid. Persoonlijk zou ik zeggen ik laat het even zo en als er zich opnieuw Problemen voordoen vraag ik bij de klantenservice om ipv6 alsnog uit te schakelen.

 

Reputatie 7
Badge +8

@Aura “Na het aanpassen van de instellingen heb ik nergens meer last van gehad.”

De aanpassing van IPv6 naar stateful neem ik aan?

 

Reputatie 1

Klopt

 

Reputatie 5

Hoi @Aura,

Fijn dat de alle tips van onze experts hebben geleid tot een oplossing! Mocht je toch weer uitval ervaren, laat het dan gerust weten. Duiken we er met zijn allen verder voor je in.

Reputatie 1

Helaas @Vincent Ziggo 

Vanmorgen weer geen internet… te vroeg gejuicht.

 

Reputatie 7
Badge +8

@Aura 

alleen op de tablet?

Hoe laat was dat precies?

Kun je de netwerk log van de Connectbox nog eens posten?

Reputatie 1

Dat was inderdaad op twee telefoons dit keer, maar niet op de tablet. Dat verbaasde me wel.

Helaas heb ik nu geen tijd om in te loggen, maar dat zal ik zeker wel later even doen.

 

Reputatie 1

@Henno @Vincent Ziggo 

Daar ben ik weer. heeft even geduurd, maar ik kon om de een of andere reden niet inloggen. Er verscheen telkens een error-melding bij het laden van de pagina.

Maar u zoals gevraagd de nieuwe screenshots van het modem en de status van vanmorgen.

Wat mij opvalt is dat er nu nog meer time-outs terug te zien zijn...

Reputatie 1

Helaas heb ik geen reactie meer gehad op mijn laatst geposte bericht van elf dagen geleden. Nog vervelender vind ik het om in mijn gegevens van het modem te zien dat het aantal errors en time outs aanzienlijk toeneemt.

Mensen, @Ziggo Community , @Henno @Tom. wie kan mij helpen😀

Reageer