Goedemiddag,
Sinds een jaar ervaar ik problemen met mijn internet verbinding, zowel bekabeld als wifi.
Dit bericht wordt een beetje mijn laatste poging om een oplossing te vinden voor het mysterieuze probleem waar ik last van heb.
Probleem beschrijving:
Ps4 (bekabeld):
Voornamelijk tijdens het online gamen op mijn ps4 ervaar ik op willekeurige momenten packet loss. Dit duidt zich ingame door lag spikes, game freezes, lange laadtijd en haperende chataudio vanuit mij richting mijn vrienden. Het spel zelf bevestigt de packet loss en soms hoge ping door het tonen van een logo in het scherm wanneer deze klachten optreden. Daarnaast duren downloads van game updates soms akelig lang, ondanks dat ik een snel internet abbonement heb.
Op sommige dagen heb ik de hele dag, continu veel klachten. Op andere dagen heb ik helemaal geen klachten of in een hele matige vorm. Dit houdt in dat ik 's ochtends en begin middag prima online kan gamen, maar vanuit het niets de verbinding verslechterd en de rest van de avond klachten geeft. Ik heb hierin geen patroon kunnen herkennen van exacte tijdstippen dat de klachten het ergste zijn. Dit is compleet variabel.
Bij het meten van de internetsnelheid zijn de resultaten erg wisselend. De ene meting komt niet boven de 30mb, de volgende haalt dan weer 270 en wanneer ik hem daarna nogmaals meet zit die rond de 20. Ook de resultaten van deze metingen zijn verschillend per dag en per week. Op sommige dagen meet de test 300, maar dat betekent niet dat ik dan geen packet loss tijdens het gamen ervaar. En op andere dagen haalt die maximaal 40, maar heb ik nergens last van tijdens het gamen.
productinformatie:
Ik heb een ziggo connectbox van het merk Arris.
Mijn abbonement bestaat uit een internet pakket van 300mbit/s downloadsnelheid en 40mbit/s uploadsnelheid.
Ik heb het modem direct op de AOP aangesloten zonder extra apparatuur zoals versterkers of een extra modem. Alle apparaten zijn direct bekabeld op het modem aangesloten.
Wat heb ik gedaan:
- Alle kabels in huis vervangen(coax, utp)
- Verschillende modems van ziggo geprobeerd
- op advies van de monteur wat instellingen in het modem veranderd(zonder verschil)
Wat heeft Ziggo al gedaan:
- AOP vervangen
- binnen en buitenshuis alles doorgemeten
- straatkast gecontrolleerd
- ipv6 uitgezet
Bij het meten kwam de monteur een storing tegen in de buitenkabel. Hier is een bedrijf voor gekomen en heeft de storing verholpen, waarna het signaal weer “schoon” was.
Echter hebben al deze pogingen om het probleem op te lossen geen enkele verbetering gebracht.
Na de laatste monteur heb ik het internet een tijd geaccepteerd voor wat het was, omdat zij niks konden vinden, maar sinds 2 dagen heeft de instabiliteit weer een nieuw dieptepunt bereikt en begin ik mij er weer vreselijk over te frustreren.
Het voelt alsof het signaal niet stabiel is en telkens een miliseconde wegvalt. Echter vertellen de metingen van de monteurs dat er niks aan de hand is.
Excuses voor het lange verhaal. Ik heb geprobeerd om het zo duidelijk mogelijk te verwoorden en ik hoop dat er iemand op dit forum zit die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft.