Beantwoord

Inloggen Wifispots CA certificaat

• 20 juli 2019
  • 5 Reacties
  • 221x Bekeken

• Ontdekker
  • 2 reacties
Probeer mijn Android 8.1 tel. in te laten loggen op wifispots.Bij mijn eerdere tel nooit probleem geen vragen.
Nu CA certificaat nodig ,heb ik gedownload.Kan kiezen uit niet valideren en systeemcert. gebruiken ,laatste gekozen.Andere keuzes zijn er niet.
Kies ik voor certificaat dan moet ik domein opgeven verderop ,ook de helpdesk weet mij hier totaal niet te helpen.Kies ik voor niet valideren valt deze vraag weg en kan ik verbinding maken met een spot met opeens matig bereik.Maar goed het werkt Naar ik begreep is CA cert. nodig voor de veiligheid ,maar hoe krijg ik het allemaal werkend ,en wat moet er bij domein worden ingevuld?
icon

Best beantwoord door Be rt 20 juli 2019, 23:30

Het voorkomt dat je met een nep Ziggo Wifizender contact maakt. @Pga
Als je daarmee contact maakt kan al je data verkeer afgeluisterd worden.
Inlognamen en wachtwoorden en andere informatie is er dan uit te halen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Ik kwam dit bericht tegen, misschien helpt het.

Ga op je smartphone naar:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/certificaten/?CMP=url_certificaten
Volg het menu en de rest wijst zich vanzelf.
Als je dit thuis probeert, zet dan even je eigen modem uit of doe het elders in de straat of in de wijk waar je de Ziggo spot ziet.
Ik kwam dit bericht tegen, misschien helpt het.

Ga op je smartphone naar:https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/certificaten/?CMP=url_certificatenVolg het menu en de rest wijst zich vanzelf.
Als je dit thuis probeert, zet dan even je eigen modem uit of doe het elders in de straat of in de wijk waar je de Ziggo spot ziet.

Dave ,dat heb ik al doorlopen.Maar dan vraagt mijn telefoon om een domein in te vullen.
Schakel ik CA certificering uit dan maakt hij wel contact met wifispots maar dus zonder certificaat en naar het lijkt met een iets krappere ontvangst.
Neem aan dat zonder Ca cert. niet de bedoeling is?
Reputatie 7
Badge +26
Dan hoop ik dat andere leden of een moderator meer voor je kan doen. Dacht dit vond ik en deel ik even. Hoop dat je betere hulp krijgt 😊
Dan hoop ik dat andere leden of een moderator meer voor je kan doen. Dacht dit vond ik en deel ik even. Hoop dat je betere hulp krijgt 😊
Bedankt voor de geboden hulp.
Weet je het zonder CA certificaat veel uitmaakt?
Reputatie 7
Badge +35
Het voorkomt dat je met een nep Ziggo Wifizender contact maakt. @Pga
Als je daarmee contact maakt kan al je data verkeer afgeluisterd worden.
Inlognamen en wachtwoorden en andere informatie is er dan uit te halen.