Anne61

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inloggen Connectbox lukt na reset ook niet

 

Ik wil mijn instellingen in Connectbox wijzigen, wifi staat nl. uitgeschakeld maar ik kom er m.b.v. kabel of hotspot telefoon niet in. http://192.168.178.1 Na reset blijft lampje groen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Ja dat kan zeker,

Bedenk wel dat als je in bridge mode inlogt er geen enkel vinkje is dat zegt “wordt nu een router” Dat kan je het beste telefonisch regelen als je het zelf niet in je profiel kan wijzigen.

 

Bridge mode heeft de volgende eigenschappen:

Slechts 1 ip adres wordt toegekend omdat je natuurlijk een eigen router zal gebruiken.

 Enkel poort een (1) heeft maar internet toegang, de rest functioneert dan niet.

 

Dat ene IP adres is aan je router uigedeeld en om dat op te lossen kun je het volgende doen

  • Neem het MAC adres van de WAN interface op je router over en zet dat op een PC die je aan die kabel doet (dus je router er af en je PC er aan)
     
  • De PC aan de kabel en dan de modem een tijdje uit laten staan, liefst met de coax kabel los. Na bijvoorbeeld 5 minuten coax er in en modem weer aan en dan krijg je hopelijk een ander IP omdat het dan logisch lijkt dat je een andere router hebt aangesloten.

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Anne61
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Anne61 wrote:

@https://community.ziggo.nl/members/dave-2254

Ik wil mijn instellingen in Connectbox wijzigen, wifi staat nl. uitgeschakeld maar ik kom er m.b.v. kabel of hotspot telefoon niet in. http://192.168.178.1 Na reset blijft lampje groen

 

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Hallo @Anne61

 

Je moet kijken naar de stand van het modem (Dit is het onderste lampje aan de voorkant. 

  •  Wit  is in routermodus dan kan je inloggen om je wifi aan te passen als je een volledige reset hebt gedaan staan de wachtwoorden op het kaartje.
  • Groen is betekend het dat hij in Bridge mode staat. Hier moet een eigen router op zijn aangesloten voor internettoegang en dan heb je op de modem dus ook geen wifi meer aanstaan.

Wifi zal dan ergens anders vandaan moeten komen.

Wil je zeker zijn dat de reset is gedaan dan moet je die resetknop ingedrukt houden tot de lichtjes aan de voorkant uit zijn gegaan en opnieuw gaan knipperen.

Let wel dat als na een minuut of twee de onderste LED groen blijft en niet knippert de modem dus geen wifi heeft omdat hij in bridge mode staat. Dit LEDje moet dus echt groen zijn.


 

 

Anne61
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@privateer 

Volgens mij heb ik de connectbox online in de instellingen op bridge modus gezet...na reset blijft het lampje groen en kan niet inloggen omdat de server van 192.168.178.1 niet reageert. Kan Ziggo de bridge modus ongedaan maken..

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Ja dat kan zeker,

Bedenk wel dat als je in bridge mode inlogt er geen enkel vinkje is dat zegt “wordt nu een router” Dat kan je het beste telefonisch regelen als je het zelf niet in je profiel kan wijzigen.

 

Bridge mode heeft de volgende eigenschappen:

Slechts 1 ip adres wordt toegekend omdat je natuurlijk een eigen router zal gebruiken.

 Enkel poort een (1) heeft maar internet toegang, de rest functioneert dan niet.

 

Dat ene IP adres is aan je router uigedeeld en om dat op te lossen kun je het volgende doen

  • Neem het MAC adres van de WAN interface op je router over en zet dat op een PC die je aan die kabel doet (dus je router er af en je PC er aan)
     
  • De PC aan de kabel en dan de modem een tijdje uit laten staan, liefst met de coax kabel los. Na bijvoorbeeld 5 minuten coax er in en modem weer aan en dan krijg je hopelijk een ander IP omdat het dan logisch lijkt dat je een andere router hebt aangesloten.

 

Anne61
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@privateer 

Het is me gelukt...Router is actief…
Privateer Bedankt voor je ondersteuning 

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

@Anne61 

 

Prima graag gedaan.

Het is handig om de tip die het probleem heeft verholpen aan te vinken als “Best beantwoord” dat help ook andere mensen die op dit forum zoeken.

Uitgelicht topic