Hendrikus2

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik merk instabiel internet bij het afspelen via mijn Harman Kardon 300, hoe kan dit?

Ik zie allemaal technische uiteenzettingen, waar ik als leek niets mee kan. Ik merk alleen dat internet niet stabiel is aan het feit dat mijn Harman Kardon 300 af en toe hinderlijk stottert. Ik heb de next met 250 mb, de router, van Ziggo, staat er 20 centimeter vandaan. De citation is helemaal in orde. De boel helemaal resetten heeft ook geen resultaat. De muziek speeld uren goed en plotseling gaat de boel hakkelen, soms valt het signaal meerdere seconden weg. 

45 Reacties 45
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Hendrikus2  ik heb je reactie uit een ander topic omgebouwd tot dit eigen topic. Ik snap dat je door alle technische uiteenzettingen op onze Community niet makkelijk de juiste informatie vind over dit specifieke geval. Haperingen tijdens luisteren is niet echt lekker. En ook best wel gek, een audiostream is vrij weinig data dus dat is het laatste waar je een hapering aan kan merken. Met iets meer inhoudelijke informatie krijg je hier vast meer suggesties van onze leden. De volgende antwoorden helpen:

  • Wat bedoel je met Citation?
  • Heb je dit ook als je de Harman Kardon bedraad op internet aansluit?
  • Heb je dit bij 1 of meerdere stations?
  • Op welk station heb je dit en op welke momenten? Hiermee kunnen anderen dit testen.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Harman Kardon Citation 300 is de productnaam en deze kan niet met kabel worden aangesloten op het modem.

https://www.harmankardon.nl/draagbare-en-home-luidsprekers/CITATION+300.html?dwvar_CITATION%20300_co...

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Harman Kardon Citation is de productnaam. Hij kan niet bekabeld worden verbonden met internet volgens de specs.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
KBX458 wrote:

Harman Kardon Citation is de productnaam. Hij kan niet bekabeld worden verbonden met internet volgens de specs.

Oei, hoe testen we dan of het een netwerk of een wifi in huis is? Geen LAN aansluiting is lastig troubleshooten met deze apparatuur. Misschien kunnen we testen hoe de stream op een laptop of computer het doet.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Misschien een geval, vergelijkbaar met Sonos apparatuur? Omruil modem @Anne H Ziggo ?

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

@KBX458 dat is inderdaad misschien een optie, mits de analyse volledig is en de TS gaat reageren 😉

SB17

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hendrikus2 wrote:

Ik zie allemaal technische uiteenzettingen, waar ik als leek niets mee kan. Ik merk alleen dat internet niet stabiel is aan het feit dat mijn Harman Kardon 300 af en toe hinderlijk stottert. Ik heb de next met 250 mb, de router, van Ziggo, staat er 20 centimeter vandaan. De citation is helemaal in orde. De boel helemaal resetten heeft ook geen resultaat. De muziek speeld uren goed en plotseling gaat de boel hakkelen, soms valt het signaal meerdere seconden weg. 

Ik heb een vergelijkbaar probleem met één van mijn drie Citation speakers. Ik heb uren probleemloos verbinding om de volgende dag een hakkelende verbinding te hebben of helemaal geen verbinding meer. Internet signaal is 100% Toch wordt de wifi verbinding verbroken. Ook bij twee van de vier mobiele telefoons die regelmatig met het netwerk verbinden ervaar ik dezelfde verbindingsproblemen. Als ik de router reset (of op WPS-knop druk) is het daarna meestal wel weer opgelost. Het probleem blijft echter telkens terug keren. DHCP-server is niet dubbel. Mac vastzetten wordt genegeerd. 

Enige tips voor een stabieler netwerk zijn zeer welkom

 

bvd

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @SB17. Welkom bij de Ziggo Community en leuk dat je aanhaakt bij dit topic. 

Ontzettend irritant dat één van jouw drie Citation speakers regelmatig de verbinding verliest. Laten we snel samen aan de slag gaan, zodat de haperende verbinding verleden tijd wordt. 

Ik zie dat je van ons een Connectbox (Compal) in gebruik hebt i.c.m een abonnement voor 25 Mbit/s. Op dit moment maak je gebruik van IPv6 DS-Lite en hebben beide netwerken (2.4 Ghz en 5.0 Ghz) dezelfde netwerknaam. Om direct enkele factoren uit te sluiten heb ik je modem omgezet naar IPv4 Only. Dit is binnen 24 uur verwerkt. Daarnaast raad ik je aan om de netwerken (2.4 en 5.0 Ghz) eens afzonderlijk van elkaar in te stellen met een aparte netwerknaam. Voor het verbinden van jouw Citation speakers kies je dan voor de 2.4 Ghz of de 5.0 Ghz verbinding. Zo voorkom je dat er automatisch wordt geswitcht tussen beide frequenties. 

Ik ben ontzettend benieuwd of dit al voor verbetering bij jou thuis zorgt. Zo niet, laat ons dan vooral weten wat je zelf verder nog hebt getest. Daarnaast ben ik ook benieuwd of de verbinding op andere apparaten ook wegvalt (zowel bekabeld als draadloos) als de verbinding met jouw Citation Speaker wegvalt. 

SB17

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, ik heb de speakers nu op een aparte netwerknaam op 5 Ghz gezet. Het had nog wat voeten in aarde om alles weer verbonden te krijgen. Alle speakers terug naar fabrieksinstellingen en router herstart. Het signaal op de speakers is nu minder sterk, maar lijkt tot nu toe stabiel. Hopelijk blijft dit ook zo. Heb helaas de ervaring dat het na enige dagen toch weer mis is. Ik zal volgende week een update geven.

SB17

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, helaas weer terug bij af. Ongeveer 1,5 dag was de verbinding constant. Maar nu blijft de verbinding haperen, reageert zeer traag en valt daarna compleet weg. Herstarten van het modem helpt ook niet. Merk ook op mijn gsm dat het internetsignaal af en toe weg valt. Wifi uit- en inschakelen op de gsm is dan voldoende om weer verbinding te krijgen. Ook werd de internetverbinding verschillende malen verbroken met Ziggo On Demand. Deze heb ik bekabeld aangesloten. Het lijkt er dus op dat er iets met het internetsignaal/modem niet in orde is.

Ik heb tevens contact opgenomen met Harman Kardon. Zij gaven aan reeds vele meldingen gehad te hebben met verbindingsproblemen met modems van KPN en Ziggo. Wellicht dus een bekend probleem bij jullie? Zij adviseerden me een ander modem met een sterker en constanter signaal aan te schaffen. Als dat nodig is vind het wel een beetje zonde, aangezien ik recent jullie wifi-booster heb aangeschaft om het signaal te versterken. Zelf weet ik hier niet genoeg vanaf om in te schatten wat de beste oplossing is. Ik zie daarom graag een reactie tegemoet.

Bvd

Sander 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Wil je hier de down- en uploadwaarden plaatsen, en de laatste bladzijden van de netwerkhistorie uit het modem?

Ook een foto van je AOP met splitters en versterker kan helpen.

SB17

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

DOWNLOAD

23.3

Mbps

UPLOAD

5.1

Mbps

 

SB17

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem

AP

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Om te beginnen, verwijder eens het witte kapje van de splitter POA-01.

https://community.ziggo.nl/support-video-s-272/hoe-haal-je-het-witte-kapje-van-de-splitter-zo-dus-53...

Met up- en downloadwaarden bedoel ik die onder de tabbladen, waar je ook de netwerkhistorie vond.

SB17

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 244000000 4 38 256qam 3
2 228000000 4 38 256qam 1
3 236000000 4 38 256qam 2
4 252000000 4 38 256qam 4
5 260000000 4 38 256qam 5
6 268000000 4 38 256qam 6
7 276000000 4 38 256qam 7
8 284000000 4 38 256qam 8
9 292000000 4 38 256qam 9
10 300000000 5 38 256qam 10
11 308000000 4 38 256qam 11
12 316000000 4 38 256qam 12
13 324000000 4 38 256qam 13
14 332000000 4 38 256qam 14
15 340000000 4 38 256qam 15
16 348000000 5 38 256qam 16
17 356000000 5 38 256qam 17
18 364000000 5 38 256qam 18
19 372000000 5 38 256qam 19
20 380000000 5 38 256qam 20
21 388000000 5 38 256qam 21
22 396000000 5 38 256qam 22
23 404000000 5 38 256qam 23
24 412000000 5 38 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 230112852 15
2 Goed (Locked) 38.983 230107344 5738
3 Goed (Locked) 38.605 230112618 5
4 Goed (Locked) 38.605 254939266 21
5 Goed (Locked) 38.605 254941377 17
6 Goed (Locked) 38.605 254935095 17
7 Goed (Locked) 38.605 254943076 15
8 Goed (Locked) 38.983 254943960 13
9 Goed (Locked) 38.605 254944750 7
10 Goed (Locked) 38.605 254938815 12
11 Goed (Locked) 38.983 254932844 0
12 Goed (Locked) 38.605 254935430 5
13 Goed (Locked) 38.605 254949553 6
14 Goed (Locked) 38.605 254948382 14
15 Goed (Locked) 38.605 254951275 9
16 Goed (Locked) 38.983 254952841 8
17 Goed (Locked) 38.605 254944769 6
18 Goed (Locked) 38.605 254952837 8
19 Goed (Locked) 38.605 254945444 16
20 Goed (Locked) 38.605 254954169 14
21 Goed (Locked) 38.605 254946132 23
22 Goed (Locked) 38.983 254956546 33
23 Goed (Locked) 38.605 254957375 16
24 Goed (Locked) 38.605 254948717 9
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Als je modem regelmatig moet herstellen van T4, TCS en dropped packets, dan zal dat haperingen tot gevolg hebben op internet radio streams. Zie onderstaand een voorbeeld van de constante bitrate als de Radio 10 internet stream aan staat:

 

SB17

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
KBX458 wrote:

Om te beginnen, verwijder eens het witte kapje van de splitter POA-01.

https://community.ziggo.nl/support-video-s-272/hoe-haal-je-het-witte-kapje-van-de-splitter-zo-dus-53...

Met up- en downloadwaarden bedoel ik die onder de tabbladen, waar je ook de netwerkhistorie vond.

Kapje is er af….

SB17

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ArChie.DVB wrote:

Als je modem regelmatig moet herstellen van T4, TCS en dropped packets, dan zal dat haperingen tot gevolg hebben op internet radio streams. Zie onderstaand een voorbeeld van de constante bitrate als de Radio 10 internet stream aan staat:

 

En hoe kan ik dit probleem verhelpen?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@SB17 als je zover bent, nog graag de upstreamwaarden.

Als het witte kapje verwijderd is, zullen we moeten afwachten of er weer uitval is. Mogelijk was dit de oorzaak van een slecht contact, waardoor het modem problemen ondervond met zenden, en daardoor uitval van het modem.

Omdat er ook een melding is van een kanaal aanpassing door DFS (radar detected) is het raadzaam een ander kanaal op 5Ghz vast te zetten. Handmatig aanvinken en bijv. kan.36.

Uitgelicht topic