1
Vraag
2
Reacties
Jolanda 49

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HP Deskjet 2540 printer verbinden met netwerk van nieuw modem

Goedemiddag,

Sinds kort is er een nieuw modem geïnstalleerd. Het is me gelukt alle apparaten te verbinden behalve mijn printer. Lukt me met geen mogelijkheid. Ik heb een herseninfarct gehad en ben niet goed in staat de handleiding van de printer te volgen..

 Betreft een hp deskjet 2540 .

Het blauwe contactlampje knippert wel.…

Ik kijk uit naar iemand die me kan helpen ?

Alvast bedank voor de aandacht!

Met vriendelijke groet 

Jolanda

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
stevienieuw

Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Ik heb ook een HP 2540. Ik heb ook onlangs een nieuw modem gekregen. Eigenlijk valt het overzetten wel mee. U heeft alleen wel het kabeltje dat uw printer met uw laptop/pc heeft nodig. Verder dan de stappen volgen die Bert u hier in de link geeft.

Hoop dat het u lukt. Ik had de disc ook niet meer, of zit ergens in een doos, maar die heb je in principe ook helemaal niet nodig.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Met een nieuw modem heeft je Wifi een andere naam en beveiligingssleutel dan je vorige modem.

Mocht je de vorige Wifinaam/SSID en beveilig sleutel nog bij de hand hebben, vul deze dan in, in het modem.

Heb je deze gegevens niet meer, dan wordt het de printer opnieuw installeren zoals de allereerste keer, dat is het makkelijkst, maar helaas, het is en blijft een stap voor stap plan, hier mogelijk wat korter:

HP DeskJet 2540 en 2545 printers - Draadloze printer instellen (Windows)

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Jolanda 49. Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community! Een warm welkom. 

Iedereen op de Community helpt je graag!  Zoals @Be rt terecht opmerkt heb je met een nieuw modem een ander wifi-netwerk en andere beveiligingssleutel. Jouw printer moet verbonden worden met dit nieuwe netwerk, zodat je weer draadloos kunt printen. Is het gelukt met de tip van @Be rt. We horen het graag! Loop je ergens vast? Laat ons dan ook vooral weten waar je precies vastloopt, zodat we je verder op weg kunnen helpen.

Jolanda 49
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel erg bedankt voor de reacties! Ik ga er mee aan de slag, ik ben in ieder geval prima op weggeholpen! DANK!!! Ik laat weten als het me gelukt is!

IK hoop dat ik de installatie disc nog heb van de printer……

 

groetjes Jolanda

stevienieuw

Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Ik heb ook een HP 2540. Ik heb ook onlangs een nieuw modem gekregen. Eigenlijk valt het overzetten wel mee. U heeft alleen wel het kabeltje dat uw printer met uw laptop/pc heeft nodig. Verder dan de stappen volgen die Bert u hier in de link geeft.

Hoop dat het u lukt. Ik had de disc ook niet meer, of zit ergens in een doos, maar die heb je in principe ook helemaal niet nodig.

Jolanda 49
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel erg bedankt voor de tip!!! Kabeltje ben ik kwijt, hoop dat ik hem nog kan aanschaffen. Zal vast lukken!!

groetjes Jolanda

stevienieuw

Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Het moet een kabeltje zijn met de uiteinden USB A naar USB B  bijv.

https://www.allekabels.nl/usb-printer-kabel/4578/1198168/printerkabel-usb-a-naar-usb-b.html?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic