Vraag

Hoge Ping tijdens gamen op PS4

• 23 september 2018
  • 16 Reacties
  • 2161x Bekeken

Situatieschets:

• Ik game al een jaar lang zonder problemen met een ziggo abbonement op de PS4. Sinds 2 weken is het echter uit het niets onmogelijk geworden door een constante ping van 125-135
  • Ik heb 50mb internet van Ziggo. Haal gewoon de volle 50mb internetsnelheid. Bekabeld naar de PS4
  • Gepraat met de Ziggo klantenservice. Die kwamen echter niet verder dan een hard reset van het modem. Toen dat geen oplossing bleek hebben ze me een nieuw modem gestuurd (Arris TG2492LG-ZG). Probleem is met het nieuwe modem echter niet verholpen.
  • NAT-type 2 op de PS4
  • Ping test gedaan via http://www.whatsmyip.org/ping/. Zowel PS4 als PC geven dezelfde resultaten--> Pingtest resultaten
  • UPnP in modem is ingeschakeld
Nu wil Ziggo een monteur langs sturen. Dat is echter vrij prijzig en ik betwijfel of een monteur hier raad mee weet aangezien het me sterk lijkt dat het aan de setup ligt aangezien ik een jaar lang zonder problemen heb kunnen gamen. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

please help me out!

16 Reacties

Reputatie 5
Badge +4
Kun je vanaf je PC (bedraad) met pingplotter of winmtr een trace uitvoeren naar een IP zoals bijv. 8.8.8.8?
Dan kan je beter zien waar de hoge ping ontstaat. Je pingtest screenshot laat niet de route zien en ook niet waar het target staat, dus het is moeilijk te zeggen of bij die specifieke test 120ms onredelijk is (bijv. met server in USA).

dus als ik het goed begrijp geeft hij 12 ping aan, wat gewoon goed zou moeten zijn natuurlijk. Maar toch lag ik alle kanten op tijdens het spelen van een potje fifa op de ps4. Ik snap er niks meer van haha
Reputatie 7
Badge +26
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/packet-loss-deel-2-bij-aorta-net-31105/index2.html#post314967
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/packet-loss-deel-2-bij-aorta-net-31105/index2.html#post314967

iets meer toe lichting? Ik ben geen complete leek op pc gebied maar dit is voor mij echt chinees.
@rubvandoorn
*** oorsponkelijke tekst verwijderd; verkeerd Topic 😉***

Je Plot ziet er goed uit. Waar steefb heen wil, begrijp ik ook niet.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +26
Waar ik heen wil is dat er met gamen soms lags voorkomen op knooppunten op het net.
@Steefb
Met enige moeite kan ik het Topic wel in verband brengen met Lag tijdens Gamen.
Het onderwerp is: 'Packet Loss bij aorta.net', wat op zich weinig heeft te maken met Lag. Zoom je in dan zie je dat het om een behoorlijk specifiek probleem gaat, dat verder gaat dan de benaming van het onderwerp doet vermoeden.

Er zonder toelichting naar verwijzen zou ik beslist niet doen. Het is ook nog eens een vervolg op een ander Topic.

Maak het concreet voor TS.
Er is hier 1 Plot van TS en die ziet er goed uit.
Wat nu?
Gr Han
Maargoed, gister nog maar eens getest.

1e potje enige vertraging, maar te overzien.
2e potje al een stuk erger,
3e potje onbespeelbaar.

Het is geen lag in de zin van haperend stotterend beeld door een gebrek aan internetsnelheid,maar typische ping lag. Dus vertraging van de reactie op het scherm na klikken van een button.

Is er een manier om de ping route te testen op de ps4 wanneer ik ingame zit?
Hier nog een slachtoffer... Gaming is onmogelijk. Aorta.net dropped veel packages 😞
Als dit echt komt door Ziggo, dan is dat wel een reden om een andere provider te kiezen voor mij... Tot nu toe altijd tevreden geweest. Dit is voor mij echt iets van de laatste tijd, maar als dit zo door gaat....

Reputatie 5
Badge +4
Hier nog een slachtoffer... Gaming is onmogelijk. Aorta.net dropped veel packages :-(
Als dit echt komt door Ziggo, dan is dat wel een reden om een andere provider te kiezen voor mij... Tot nu toe altijd tevreden geweest. Dit is voor mij echt iets van de laatste tijd, maar als dit zo door gaat....

Het screenshot toont aan dat je een goede en stabiele verbinding hebt naar de ingevoerde eindbestemming zonder packet loss. Die router daartussen (met 84% packet loss) heeft een harde limiet op het aantal ping pakketjes dat beantwoord wordt, maar dat heeft verder geen nadelig effect.
Je screenshot toont dus niet je probleem aan helaas, ik denk doordat je een login server pingt van World of Tanks en niet een echte gameserver waarmee je tijdens het spelen in verbinding mee staat.
Maargoed, gister nog maar eens getest.

1e potje enige vertraging, maar te overzien.
2e potje al een stuk erger,
3e potje onbespeelbaar.

Het is geen lag in de zin van haperend stotterend beeld door een gebrek aan internetsnelheid,maar typische ping lag. Dus vertraging van de reactie op het scherm na klikken van een button.

Is er een manier om de ping route te testen op de ps4 wanneer ik ingame zit?

Ik wil graag zeggen dat je probleem bij FIFA zit maar... 🙂 Misschien dit kan een indicatie dat probleem eigenlijk echt bij ziggo ligt:
Helemaal hetzelfde probleem hier, kan niet meer dan een wedstrijd normaal spelen...

@andreabelgradeatyahoo.com
Dit toont niet aan dat het probleem bij Ziggo ligt.
Je moet met iets anders komen.

Gr Han
@andreabelgradeatyahoo.com
Dit toont niet aan dat het probleem bij Ziggo ligt.
Je moet met iets anders komen.

Gr Han

Helaas, heb ik geen andere provider maar Ziggo... En Konami hebt ietsje meer ervaring met zulke dingen als ik, zou ik denken. Ik heb zelfs 2 Playstation 4 thuis, hrtzelfde probleem bij beiden, alleen opnieuw starten van connect box helpt, maar ook alleen bij eerste of tweede wedstrijd, hetzelfde zoals bij rubvandoorn. Han, als je een constructieve suggestie hebt, hoor ik het graag.
Hoi @rubvandoorn

ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem. Weliswaar over wifi maar mijn router en PS4 staan 3 meter van elkaar vandaan en had tot voor kort een ping < 50. Sinds vorige week dezelfde cijfers als jouw screenshot, ook alles rond de 130 ping. Mijn vraag is dus, heeft iets het voor jou op kunnen lossen?

Reageer