Gesloten

Hoge latency tjidens gamen

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
IK HEB MET GAMEN EEN LATENCY VAN 339, KRIJG NU OOK ELKE KEER WAARSCHUWINGEN MET GAMEN. WAT KAN IK DOEN

14 Reacties

Reputatie 4
Badge +10
Als eerste al je kabels los en weer vast van het AOP en modem.
Plaats hier je downstream en upstream waarden uit je modem, hieruit blijkt vaak je signaalkwaliteit.
Reputatie 2
Badge +4
Capslock uitzetten... 😉
Schreeuwerd. 😞
De ConnectBox van Ziggo, als je die hebt, is een waardeloze router in een netwerk met mee dan 1 apparaat. Zelf een router aangeschaft en sindsdien praktisch geen problemen meer.
Reputatie 4
Badge +9
zlick schreef:

De ConnectBox van Ziggo, als je die hebt, is een waardeloze router in een netwerk met mee dan 1 apparaat. Zelf een router aangeschaft en sindsdien praktisch geen problemen meer.

Wat voor concrete problemen had je dan met de Ziggo Connectbox?
Toch wel een vreemde reactie, als 99% van klanten geen klachten heeft. 😉
Maar goed, jouw "problemen" zijn opgelost met een eigen "router".
Bedankt voor de duidelijke omschrijving van het probleem en oplossing hier van, daar hebben de gebruikers van dit forum iets aan. 😞
Gusto schreef:

Toch wel een vreemde reactie, als 99% van klanten geen klachten heeft. ;)

waar baseer je dat op? informatie van Ziggo? (=Slager die zijn eigen vlees keurt en zegt dat het goed is.)
N.N. schreef:

zlick schreef:

Wat voor concrete problemen had je dan met de Ziggo Connectbox?

continu wegvallen van internetverbinding zowel bekabeld als via wifi. Volgens Ziggo zou het aan mijn netwerk apparatuur (wireless switches) liggen. Daar was ik niet van overtuigd dus modem in bridge modus laten zetten, eigen router er tussen en .... problemen opgelost. Zeg mij maar wat ik daar van moet denken. Mijn vermoeden is dat als je een stuk of 20 ip apparaten (sonos boxen, telefoons, tablets, smartTV's) actief heb in je netwerk die ConnectBox het niet aankan met als gevolg packetloss.
Reputatie 4
Badge +9
Ziggo gaat ook uit van een standaard opstelling, 1 pc bekabeld rechtstreeks aan het modem, heb je internet met de afgesproken snelheid dan werkt het goed en komen ze hun leveringsverplichtingen na overeenkomstig de voorwaarden die voor jouw regio gelden.
Reputatie 3
Badge +8
Beste @BEN.M,

Neem contact op met Ziggo en laat hen uw modem signaal controleren en of u gebruik maakt van IPv6. Mocht u gebruik maken van IPv6 vraag dan terug gezet te worden naar IPv4.

Momenteel is het zo dat de Connect box en Hitron icm IPv4 betere prestaties levert voor time-related applications, de latency en jitter is nog niet helemaal weg maar zal nabij de 100ms liggen. De uiteindelijke fix voor dit probleem wordt eind van dit jaar verwacht. maar ik zelf vermoedt dat dit pas in de loop van volgend jaar wordt omdat ik nog bij geen enkele provider de uiteindelijke fix getest zie worden.

Als u geïnteresseerd bent in verdere uitleg zie;
Puma 6 probleem zou gedeeltelijk opgelost zijn na kleine fix?

Het probleem kan echter ook server sided liggen, als het echter vanaf 4G of xDSL of Glasvezel verbinding lager is, kan dat vrijwel zeker uitgesloten worden.

Beste @zlick,

In veel gevallen zijn er signaal problemen als de verbinding ook geheel bekabelt weg valt, dit kan door een router gemaskeerd worden. Laat uw signaal dus ook even controleren.

MVG
Reputatie 3
Badge +8
Beste @N.N.

Ik weet het zo zeer nog niet, het wordt zeer interessant om te zien of Intel dit probleem daadwerkelijk weet op te lossen en wat de uitspraak gaat zijn van de Class Action tegen Arris.

MVG
Reputatie 4
Goedemiddag BEN.M,

Van harte welkom op de Ziggo Community. Ik zie dat je al van veel leden een reactie hebt ontvangen. Ze doen hun best om je van een goed advies te voorzien.

Ervaar je nog steeds dezelfde problemen tijdens het gamen en kun je ons misschien nog wat meer informatie geven? bijv. Welk spel, heb je met andere spellen hetzelfde probleem, game je bekabeld of draadloos, etc.
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics