mark.jongsma

Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hoge latency en packetloss

Goedenavond allen,

Sinds een aantal weken heb ik zo nu en dan last van hoge latency en packet loss. Dit komt vooral voor bij het gebruik van streamen, Playstation i.c.m. online gamen, tevens het laden van sommige internet pagina's.

Gisteravond was het wederom feest. Het magische spel Battlefield 1 was onmogelijk om te spelen, ondanks dat dit bij de overige spelers (Ziggo gebruikers) niet het geval was.

Ik heb mijn modem (Cisco EPC3925) in bridge mode staan met daaraan gekoppeld een Apple AirPort Express. Ook als ik deze afkoppel en PingPlotter testen uitvoer, blijft het probleem zich voordoen.

Na telefonisch contact met de klantenservice werd er vanaf hun kant geen probleem gezien. Als oplossing wordt mij een nieuwe modem aangeboden, alleen vraag ik mij af of dit het probleem zal oplossen. Niet dat ik ze wantrouw, maar ik heb meer hoop op jullie expertise :wink:

Alvast bedankt,
Mark
29 Reacties 29
cactus

Level 1
  • 140Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
De problemen kunnen worden veroorzaakt door het netwerk of router (denk ik), heb je bekabeld al geprobeerd?

Hier nog een link met info en dsl speedtest:
https://www.bufferbloat.net/projects/bloat/wiki/What_can_I_do_about_Bufferbloat/
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een nieuw modem heeft 2 voordelen:
Nu heb je wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband.
Dan heb je wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband.
En je weet dan zeker dat het niet aan het modem ligt en kan er verder gekeken worden.
Bij storingen ga je eerste één en ander uitsluiten.
Kun je een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterkers?
AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
mark.jongsma
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
cactus wrote:
De problemen kunnen worden veroorzaakt door het netwerk of router (denk ik), heb je bekabeld al geprobeerd?


Ja, dat heb ik al geprobeerd.

Be rt wrote:
Een nieuw modem heeft 2 voordelen:
Nu heb je wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband.
Dan heb je wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband.
En je weet dan zeker dat het niet aan het modem ligt en kan er verder gekeken worden.
Bij storingen ga je eerste één en ander uitsluiten.
Kun je een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterkers?
AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.


Ik maak nu gebruik van een router die zowel 2,4 en 5,0 uitzendt.

Foto van o.a. het modem/router en AOP;
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik denk dat het slim is om een nieuw AOP te laten plaatsen die aan de laatste standaards voldoet.
Als Ziggo een nieuw modem aanbied kan dat gelijk uitgevoerd worden.
Dan weet je in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt.
mark.jongsma
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt voor de feedback en hulp Be rt!

Ik wacht nog even een moderator af wat zijn bevindingen zijn van mijn "probleem".
mark.jongsma
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Vier dagen later en het komt nog steeds voor..

Ondanks Be rt zijn tips, is er misschien een mogelijkheid dat een Moderator naar mijn probleem wil kijken?

Alvast bedankt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Even uit nieuwsgierigheid, welke firmware versie heeft ie? De laatste versie die ik tegenkom is:
SW_REV: e3925-E10-5-c1200r5593-150429c.
Normaal wordt de firmware tijdens het aanzetten bijgewerkt.

De firmware-versie is te achterhalen via het inlogscherm. Nog voordat je inlogt met je gebruikersnaam en wachtwoord zie je het kopje About staan.

Onder het kopje About staat Current Software Revision. Daarnaast zie je de laatst geladen Firmware.

Ik las dat bij de laatste upgrade dat de buffers zijn vergroot.

Misschien kan een moderator aangeven wat de laatste firmware is
mark.jongsma
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Laatste firmware versie is: e3925-ES-12-c1100r5593-140522c_upc
mark.jongsma
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Serkan Ziggo, heb jij misschien tijd om naar mijn probleem te kijken?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Moderators komen eens in de paar werkdagen voorbij in ieder topic op dit klanten helpen klanten forum.
Bellen of op een andere 4 manieren contact opnemen is sneller.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Mark, welkom!

Wat Be rt al aangeeft, het is een klant helpt klant forum 🙂 maar wij zijn er wel.
Indien je nog niet verder bent, kun je me dan via een privébericht je klantnummer en adresgegevens sturen? Dan ga ik het voor je nakijken!

Je kan me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en op 'stuur bericht' te klikken.

Gr,
mark.jongsma
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Ronald Ziggo wrote:
Wat Be rt al aangeeft, het is een klant helpt klant forum 🙂


Ah, dat wist ik niet! Privé bericht is onderweg 🙂

Mark
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Mark,

Dank je! Ik heb hem ontvangen 🙂
Ik kon echter niks vreemds vinden binnen een week, dus heb ik de historie tot een maand terug opgezocht, maar er is niks mis met de verbinding van en tot de modem naar ons, niet eens een hikje, en dat zou ik wel verwachten naar aanleiding van je verhaal.
Ik betwijfel daarom ook of een nieuw modem je probleem gaat oplossen, al kunnen we die sowieso vervangen, en een nieuw AOP meesturen of door een monteur laten plaatsen.

Je zou nog eens kunnen proberen om je modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan met een kabel rechtstreeks op de modem te gamen. Misschien dat er iets vreemds in de modem zelf zit, ik meet het helaas niet.

Gr,
mark.jongsma
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Goedemiddag Ronald Ziggo,

Excuses voor mijn late reactie.

Vreemd, maar toch fijn om te horen. De afgelopen dagen heb ik geen problemen meer gehad, dus lijkt het probleem zich zelf te hebben opgelost. (raar maar waar :-))

Gezien mijn huidige configuratie, is het verstandig om het alsnog te laten vervangen? Of zou je het lekker zo laten?

Thanks,
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Mark,

Geeft niks, wij lopen (nog) niet weg.
Ik ben zelf nog van de "werkt het? Niet aankomen" mentaliteit XD maar dat is puur persoonlijk, ik heb zelf nog een Ubee 321B staan. Qua instellingen vind ik de oudere modems zelf wat fijner. Uiteindelijk gaat alles wel een keer over naar het nieuwe, maar tot zover laat ik de keuze bij jou 🙂

Wellicht dat andere leden nog een mening hebben?

Gr,
mark.jongsma
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Ronald Ziggo wrote:
Ik ben zelf nog van de "werkt het? Niet aankomen" mentaliteit XD


Same here.. :wink:
Mijkol

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De enige tip die ik heb is om die router elders in huis te zetten, dan zal je internet via WiFi ook een stukje vooruit gaan. Zo in de meterkast verlies je behoorlijk wat kwalliteit van de WiFi en afhankelijk van stoorzenders kun je dan een flink deel van je verbinding verliezen.

Ook is de meterkast (meestal) bij de voordeur, de helft van je WiFi ligt dus buiten op straat :grinning:
JamievdD

Level 3
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Net een test gedaan op: http://www.dslreports.com/speedtest
En ja ik zit op kabel want ik zie het nut van wifi niet.

Maar download bufferbloat komt rond de 700-800ms dat lijkt mij niet gezond.
Download zelf behaald de 310.xx Mbit wat eigenlijk 400 hoort te zijn maar goed,
ik behaal gewoon me snelheden maar bufferbloat zo hoog slaat alles. Dus daarom heb ik zoveel netwerk problemen op games.

Modem: Compal Ziggo Connect Box.
http://www.dslreports.com/speedtest/22825258
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JamievdD
Dat ziet er nog uit als 300/30 aansluiting.
De snelheidsverhoging kan tot 4 weken duren voor hij uitgerold is over het hele Ziggo gebied.

Uitgelicht topic