Hoge latency en packet loss

Badge +1
Goedenavond allen,

Sinds een aantal weken heb ik zo nu en dan last van hoge latency en packet loss. Dit komt vooral voor bij het gebruik van streamen, Playstation i.c.m. online gamen, tevens het laden van sommige internet pagina's.

Gisteravond was het wederom feest. Het magische spel Battlefield 1 was onmogelijk om te spelen, ondanks dat dit bij de overige spelers (Ziggo gebruikers) niet het geval was.

Ik heb mijn modem (Cisco EPC3925) in bridge mode staan met daaraan gekoppeld een Apple AirPort Express. Ook als ik deze afkoppel en PingPlotter testen uitvoer, blijft het probleem zich voordoen.

Na telefonisch contact met de klantenservice werd er vanaf hun kant geen probleem gezien. Als oplossing wordt mij een nieuwe modem aangeboden, alleen vraag ik mij af of dit het probleem zal oplossen. Niet dat ik ze wantrouw, maar ik heb meer hoop op jullie expertise 😉

Alvast bedankt,
Mark

9 Reacties

Badge +2
De problemen kunnen worden veroorzaakt door het netwerk of router (denk ik), heb je bekabeld al geprobeerd?

Hier nog een link met info en dsl speedtest:
https://www.bufferbloat.net/projects/bloat/wiki/What_can_I_do_about_Bufferbloat/
Reputatie 4
Badge +10
Een nieuw modem heeft 2 voordelen:
Nu heb je wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband.
Dan heb je wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband.
En je weet dan zeker dat het niet aan het modem ligt en kan er verder gekeken worden.
Bij storingen ga je eerste één en ander uitsluiten.
Kun je een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterkers?
AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Badge +1
cactus schreef:

De problemen kunnen worden veroorzaakt door het netwerk of router (denk ik), heb je bekabeld al geprobeerd?

Ja, dat heb ik al geprobeerd.

Be rt schreef:

Een nieuw modem heeft 2 voordelen:
Nu heb je wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband.
Dan heb je wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband.
En je weet dan zeker dat het niet aan het modem ligt en kan er verder gekeken worden.
Bij storingen ga je eerste één en ander uitsluiten.
Kun je een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterkers?
AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Ik maak nu gebruik van een router die zowel 2,4 en 5,0 uitzendt.

Foto van o.a. het modem/router en AOP;
Reputatie 4
Badge +10
Ik denk dat het slim is om een nieuw AOP te laten plaatsen die aan de laatste standaards voldoet.
Als Ziggo een nieuw modem aanbied kan dat gelijk uitgevoerd worden.
Dan weet je in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt.
Badge +1
Bedankt voor de feedback en hulp @Be rt!

Ik wacht nog even een moderator af wat zijn bevindingen zijn van mijn "probleem".
Badge +1
Vier dagen later en het komt nog steeds voor..

Ondanks @Be rt zijn tips, is er misschien een mogelijkheid dat een Moderator naar mijn probleem wil kijken?

Alvast bedankt.
Reputatie 1
Badge +3
Even uit nieuwsgierigheid, welke firmware versie heeft ie? De laatste versie die ik tegenkom is:
SW_REV: e3925-E10-5-c1200r5593-150429c.
Normaal wordt de firmware tijdens het aanzetten bijgewerkt.

De firmware-versie is te achterhalen via het inlogscherm. Nog voordat je inlogt met je gebruikersnaam en wachtwoord zie je het kopje About staan.

Onder het kopje About staat Current Software Revision. Daarnaast zie je de laatst geladen Firmware.

Ik las dat bij de laatste upgrade dat de buffers zijn vergroot.

Misschien kan een moderator aangeven wat de laatste firmware is
Badge +1
Laatste firmware versie is: e3925-ES-12-c1100r5593-140522c_upc
Badge +1
Hoi @Serkan Ziggo, heb jij misschien tijd om naar mijn probleem te kijken?

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics