Hoe zet ik mijn modem terug naar de fabrieksinstellingen?

Reputatie 7
In dit topic lees je hoe je jouw modem naar de fabrieksinstellingen reset.

Soms wordt er aangegeven dat je modem/router naar de fabrieksinstellingen gaat door de coaxkabel los te halen en het modem 1 minuut van de stroom te halen. Dit is niet de juiste manier. Dit zorgt er trouwens wel voor dat de laatste firmware wordt opgehaald. Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen (ook wel een factory reset) moet je het kleine knopje aan de achterkant van het modem ingedrukt houden tot alle LED-lampjes 1 keer knipperen. Je kunt dit knopje het beste indrukken met een paperclip, naald, satéprikker of iets dergelijks.

Herstel naar fabrieksinstellingen
• Connectbox: Houd het knopje 10-15 seconden ingedrukt.
• Cisco EPC-3925/3928: Houd het knopje 5-10 seconden ingedrukt.
• Technicolor TC-7200: Houd het knopje 10-15 seconden ingedrukt.
• Thomson TWG-870u: Houd het knopje 10-15 seconden ingedrukt.
• Ubee modems: Houd het knopje 10-15 seconden ingedrukt.

In de bijlagen zie je waar bij welk model modem/router het knopje zit. Bij het knopje op de Ubee modems staat het woord 'reset' naast het knopje.

Connectbox:

Cisco EPC-3925 (Het zelfde knopje zit ook op de 3928):

Technicolor TC-7200:

Thomson TWG-870u:

Moderator edit
*Deze tips zijn door ons verzameld op basis van input van verschillende communityleden op de voormalige community en in deze tekst samengevat.*

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +9
mooi overgenomen ^^ routers speciaal gemaakt voor Takwan kijk maar op de afbeeldingen 🆒 (behalve dat je/jij dan)
Ik heb zojuist een Asus router achter het Cisco 3928 kabelmodem geplaatst, kan mijn kabelmodem in bridgemode geplaatst worden en is dan ook gelijk het interne wifi uit, mijn nieuwe Asus router heeft dit n.l. al.

Bij voorbaat dank,

MegaZiggo
Reputatie 7
Badge +22
MegaZiggo schreef:

Ik heb zojuist een Asus router achter het Cisco 3928 kabelmodem geplaatst, kan mijn kabelmodem in bridgemode geplaatst worden en is dan ook gelijk het interne wifi uit, mijn nieuwe Asus router heeft dit n.l. al.

Bij voorbaat dank,

MegaZiggo

Ja, uw modem kan in de bridge mode gezet worden. Als u in het oude UPC gebied woont kunt u dat zelf doen, anders even 1200 bellen. De Cisco doet daarna dienst als "dom" modem, alle router functies, incl. WiFi, zijn dan uitgeschakeld.
Reputatie 7
Badge +22
Takwan schreef:

mooi overgenomen ^^ routers speciaal gemaakt voor Takwan kijk maar op de afbeeldingen 🆒 (behalve dat je/jij dan)

Ik dacht jij de productie van al die apparaten had overgenomen en onder eigen merk uitbracht :8