1
Vraag
2
Reacties
picocode

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoe krijg je een nieuw public IPv4 adres met Connectbox?

Zoals je aan de titel kan lezen, hoe krijg ik een nieuw public ip4 adress, met connect box.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Vervelend zeg. In dat geval een eigen router aansluiten in bridge mode en het MAC address van de WAN interface van de router veranderen als je aangevallen wordt. Even modem en router rebooten nadat je dat gedaan hebt.

Verder wegblijven van spellen die P2P technieken gebruiken (dan kan je IP zichtbaar zijn voor spelers op dezelfde server of in dezelfde lobby).

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier eens.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/ip-adres-veranderen-19929
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi picocode,

Particuliere Ziggoklanten hebben een Dynamisch WAN-IP-adres. Dit kan dus veranderen, maar ook tijden hetzelfde blijven. Ik heb volgens mij al een jaar hetzelfde IP-adres. Er gaan geruchten de ronde dat je na het uitschakelen van het modem (varierend van een nacht tot een week) een nieuw IP-adres zou krijgen als je modem zich weer opnieuw aanmeldt, maar dit kan ik niet bevestigen :wink:

Vraag blijft: waarom wil je een nieuw ip-adres?
picocode
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
AlexHelpt Ik wordt ongeveer 3x per week ddossed, waarom weet ik niet, maar ik kan geen VPN op bepaalde servers gebruiken want die worden geblockt...
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Vervelend zeg. In dat geval een eigen router aansluiten in bridge mode en het MAC address van de WAN interface van de router veranderen als je aangevallen wordt. Even modem en router rebooten nadat je dat gedaan hebt.

Verder wegblijven van spellen die P2P technieken gebruiken (dan kan je IP zichtbaar zijn voor spelers op dezelfde server of in dezelfde lobby).
picocode
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ArieKanarie heb jij een idee voor een goedkope router die dat goed kan?
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
TP-Link Archer C7
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
picocode wrote:
ArieKanarie heb jij een idee voor een goedkope router die dat goed kan?


ArieKanarie wrote:
TP-Link Archer C7


En deze is (rebranded, onder de naam 'Ziggo Wifibooster via Internetkabel') te huur bij Ziggo voor €1 p/m (maandelijks opzegbaar). Kan je altijd proberen..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic