Vraag

giganet modem reboots zelf

  • 18 oktober 2020
  • 21 reacties
  • 184 keer bekeken

Zijn overgestapt naar giganet en de laatste paar weken geconstateerd dat de giganet modem ineens reboots waardoor mijn internet ineens wegvalt.


21 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212 

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
29 826000000 1 38.6 QAM256 29
31 842000000 0.9 38.6 QAM256 31
32 850000000 1.5 39 QAM256 32
27 810000000 1.4 39 QAM256 27
30 834000000 0.8 39 QAM256 30
25 794000000 1.4 38.6 QAM256 25
26 802000000 1.4 38.6 QAM256 26
28 818000000 1.3 38.6 QAM256 28
21 762000000 1.2 39 QAM256 21
18 738000000 1.7 39 QAM256 18
17 730000000 1.5 38.6 QAM256 17
22 770000000 1.1 39 QAM256 22
23 778000000 1 39 QAM256 23
24 786000000 1.1 39 QAM256 24
19 746000000 1.5 38.6 QAM256 19
6 642000000 2.1 40.4 QAM256 6
20 754000000 1.3 39 QAM256 20
5 634000000 2 39 QAM256 5
13 698000000 2.1 40.4 QAM256 13
14 706000000 1.5 39 QAM256 14
15 714000000 1.2 39 QAM256 15
16 722000000 1.3 38.6 QAM256 16
7 650000000 2.5 39.9 QAM256 7
8 658000000 2.8 39 QAM256 8
9 666000000 2.7 40.4 QAM256 9
1 602000000 3 40.9 QAM256 1
11 682000000 2.8 40.4 QAM256 11
12 690000000 2.6 40.4 QAM256 12
2 610000000 2.7 40.4 QAM256 2
3 618000000 2.2 40.4 QAM256 3
4 626000000 2 38.6 QAM256 4
10 674000000 2.8 40.4 QAM256 10


 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
29 Locked 38.605377 0 0
31 Locked 38.605377 0 0
32 Locked 38.983261 0 0
27 Locked 38.983261 0 0
30 Locked 38.983261 0 0
25 Locked 38.605377 0 0
26 Locked 38.605377 0 0
28 Locked 38.605377 0 0
21 Locked 38.983261 0 0
18 Locked 38.983261 0 0
17 Locked 38.605377 0 0
22 Locked 38.983261 0 0
23 Locked 38.983261 0 0
24 Locked 38.983261 0 0
19 Locked 38.605377 0 0
6 Locked 40.366287 0 0
20 Locked 38.983261 0 0
5 Locked 38.983261 0 0
13 Locked 40.366287 0 0
14 Locked 38.983261 0 0
15 Locked 38.983261 0 0
16 Locked 38.605377 0 0
7 Locked 39.854763 0 0
8 Locked 38.983261 0 0
9 Locked 40.366287 0 0
1 Locked 40.946209 0 0
11 Locked 40.366287 0 0
12 Locked 40.366287 0 0
2 Locked 40.366287 0 0
3 Locked 40.366287 0 0
4 Locked 38.605377 0 0
10 Locked 40.366287 0 0


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 96 4K 1860 QAM4096 879


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Locked 40 -1.2 17603379 22

bij netwerk historie staat niks.

wat verder opvalt als ik een speedtest via mijn tp link router doe, varieert deze van max 885Mbps tot min 299Mps

Reputatie 7
Badge +12

Ik zie niet direct een oorzaak.

Heb je keuken apparatuur die over wifi beschikt?

(Home connect)

Kan ook een wasmachine of droger zijn.

Daar zijn namelijk problemen mee die uitval veroorzaken op een connectbox.

(Zijn wel oplossingen voor)

 

Als je overgestapt bent naar Giganet dan heb je recht op een instalatie monteur.

Ik raad je aan om daar gebruik van te maken om het probleem op te lossen.

 

ja deze monteur is ook geweest, deze heeft ook de groene coax verlengt tot in de aop.

Reputatie 7
Badge +12

Heb je keuken apparatuur die over wifi beschikt?

(Home connect)

Kan ook een wasmachine of droger zijn.

Daar zijn namelijk problemen mee die uitval veroorzaken op een connectbox.

(Zijn wel oplossingen voor)

 

Staat je modem in bridge?

 

Modem staat in bridge, dus die zou dan toch geen hinder moeten ondervinden van apparatuur die over wifi beschikken.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hmm nee dat zou niet voor moeten komen.

Welk modem had je hiervoor en stond die ook in bridge?

Had je al uitval met je Giga modem toen je um net had?

Zou je de netwerkhistorie willen delen?

Deze vind je naast het upstream tabblad.

hiervoor hadden we een connectbox en deze stond ook in bridge. de uitval valt de laatste weken op. bij netwerkhistorie staat helemaal niks.

Netwerk historie

Reputatie 7
Badge +12

Dus voorheen nooit last van gehad?

 

Dan raad ik je aan om een moderator een blik op je signaal te laten werpen:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

ok postcode en huisnummer staan in mijn profiel. in iedergeval bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan!

@Wilco75 As je het modem 30 seconden van de stroom haalt, dan is de Netwerk historie, als het goed is, weer in beeld.

Hi @Wilco75, welkom hier!

Wat irritant dat je verbinding telkens wegvalt. Ik zie dat je hierboven al samen het één en ander hebt uitgesloten, top! Ik ben vanaf hier je signaal ingedoken, maar zie geen bijzonderheden. Alleen op 18 oktober was er een heel klein dipje in de wijk te zien, maar zowel daarvoor als daarna heeft zich dat niet meer voorgedaan. Het is dus wel ten tijde van je bericht, maar ik begrijp dat het al langer speelt.

Je geeft ook aan dat je reboots ervaart; gebeurt dit nog op specifieke momenten of lijkt het volledig willekeurig? Actie is niet nodig begrijp ik, het komt ook automatisch weer terug?

Reputatie 7
Badge +12

@Alex Ziggo 

Misschien een ander docsis 3.1 modem proberen?

Het zou zomaar kunnen dat de giga connectbox niet goed kan communiceren in bridge met de router die gebruikt word.

(Komt wel eens voor met de connectbox/giga connectbox)

Maar die beslissing laat ik aan jou over 🙂

Na 18 oktober, is het inderdaad niet voor gekomen. Hiervoor regelmatig het probleem dat we geen internet hadden, en dan kwam daarna gewoon weer terug. Toen ook problemen gehad met de nextbox  waarbij deze bleef schakelen tussen verschillende beeldformaatten, dit is inmidddels opgelost

Reputatie 7
Badge +12

Nog even voor de duidelijkheid:

Je hebt geen home connect apparaten?

(Keuken apparatuur of wasmachine/droger die over wifi beschikken?)

(Home connect apparaten zijn van het merk: Siemens, Bosch en Gaggenau)

Nee niet dat ik weet, gewoon het gebruikelijke wat over de wifi gaat (sonos etc)

Reputatie 7
Badge +12

Oké duidelijk.

Zou in bridge niet uit mogen maken maar wou het toch nog even checken.

Op basis van de metingen ná de 18e wil ik in dat geval toch voorstellen om het even aan te kijken de komende dagen. Als het weer gebeurt, kun je het uiteraard direct laten weten, dan kijk ik of ik overeenkomsten zie met het signaal aan deze kant.

Reageer