Hallo allen,
Ik heb sinds vandaag ineens geen internet meer op mijn laptop. Althans, niet via de wifi (wel verbonden, geen internet). Bekabeld werkt het allemaal wel, en de wifi werkt ook op andere apparatuur, zoals mijn mobiele telefoon. Alhoewel ik meestal bekabeld aan mijn laptop zit te werken, wil ik hem soms ook meenemen naar een andere plek.
Nou is het geval dat ik vrij weinig verstand heb betreft elektronica, maar werd via een Ziggo medewerker naar deze community gestuurd alvorens ik naar een elektronicazaak zou gaan.
De medewerker van Ziggo dacht dat ik misschien instellingen op de laptop moest veranderen van de adapter o.i.d maar vond het lastig omdat hij de laptop niet voor zijn neus had staan, en na 2 uur in gesprek te zijn geweest met deze medewerker, waren we er beide wel weer klaar mee
😛 Dus nu ben ik hier
Ik vond een vragenlijstje hier op de website. Deze is hieronder voor zover mogelijk ingevuld.
- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
Ja
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
Enkele (laptop)
- Speelt het probleem constant of af en toe?
Sinds vanochtend
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
Geen op de wifi, alles op kabel
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
Modem
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
Ja
- Kun je inloggen
op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
Geen idee
- Andere bijzonderheden?
Ik heb een Lenovo Y520, windows 10.
Alvast bedankt, voor het tijd nemen dit door te lezen alleen al!
Vriendelijke groet,
Jesse