1
Vraag
2
Reacties
JesseS

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen wifi op de laptop, wel ethernet.

Hallo allen,

Ik heb sinds vandaag ineens geen internet meer op mijn laptop. Althans, niet via de wifi (wel verbonden, geen internet). Bekabeld werkt het allemaal wel, en de wifi werkt ook op andere apparatuur, zoals mijn mobiele telefoon. Alhoewel ik meestal bekabeld aan mijn laptop zit te werken, wil ik hem soms ook meenemen naar een andere plek.
Nou is het geval dat ik vrij weinig verstand heb betreft elektronica, maar werd via een Ziggo medewerker naar deze community gestuurd alvorens ik naar een elektronicazaak zou gaan.
De medewerker van Ziggo dacht dat ik misschien instellingen op de laptop moest veranderen van de adapter o.i.d maar vond het lastig omdat hij de laptop niet voor zijn neus had staan, en na 2 uur in gesprek te zijn geweest met deze medewerker, waren we er beide wel weer klaar mee 😛 Dus nu ben ik hier

Ik vond een vragenlijstje hier op de website. Deze is hieronder voor zover mogelijk ingevuld.

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
Ja
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
Enkele (laptop)
- Speelt het probleem constant of af en toe?
Sinds vanochtend
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
Geen op de wifi, alles op kabel
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
Modem
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
Ja
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
Geen idee
- Andere bijzonderheden?

Ik heb een Lenovo Y520, windows 10.

Alvast bedankt, voor het tijd nemen dit door te lezen alleen al!
Vriendelijke groet,
Jesse
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JesseS schreef: "- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Ja"

Bingo, de Mediabox XL heeft ook een DHCP server actief, maar in een andere IP range en dan heb je geen internet verbinding.

Daarnaast krijgt de Mediabox XL gegarandeerd op een gegeven moment de volgende storingen beschreven in het volgende topic.

Volg de volgende stappen om hier vanaf te komen: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JesseS schreef: "- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Ja"

Bingo, de Mediabox XL heeft ook een DHCP server actief, maar in een andere IP range en dan heb je geen internet verbinding.

Daarnaast krijgt de Mediabox XL gegarandeerd op een gegeven moment de volgende storingen beschreven in het volgende topic.

Volg de volgende stappen om hier vanaf te komen: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
JesseS
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt
OEPS, heb me toch vergist. De mediabox is niet aan het thuisnetwerk verbonden. Heb dit even gecheckt via 'mijn thuisnetwerk', die al op gateway modus staat, en via status thuisnetwerk LAN.

Ik dacht dat het gedeelte , is verbonden met thuisnetwerk, alleen maar inhield dat er een netwerkkabel loopt tussen de mediabox en de modem...

Dus wat nu?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
JesseS wrote:
Be rt
OEPS, heb me toch vergist. De mediabox is niet aan het thuisnetwerk verbonden. Heb dit even gecheckt via 'mijn thuisnetwerk', die al op gateway modus staat, en via status thuisnetwerk LAN.

Ik dacht dat het gedeelte , is verbonden met thuisnetwerk, alleen maar inhield dat er een netwerkkabel loopt tussen de mediabox en de modem...

Dus wat nu?


Sorry, Wat bedoel je nu? Loopt er nu wel of geen UTP kabel tussen de mediabox en je modem?

Je kunt een mediabox wel in je netwerk prakken, maar dan moet de DHCP server uitstaan op de mediabox. Allemaal nogal omslachtig, daarom is het gebruikelijk advies hem domweg niet te koppelen.
JesseS
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt Ja er loopt een utp kabel tussen de mediabox en de modem. Houd dit meteen in dat de mediabox verbonden is met het thuisnetwerk? Want tegelijkertijd geeft de thuisnetwerk status juist het tegengestelde weer.
Dus maar gewoon ontkoppelen van de modem en daarna de mediabox even uitzetten?
JesseS
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles werkt weer naar behoren! Echt enorm bedankt Be rt :grin:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JesseS TOP, veel internet plezier gewenst.:relaxed:

efok Dank voor je bericht.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic