Vraag

geen verbinding meer met bedrijfsnetwerk.

Sinds een tijdje krijg ik geen vpn verbinding meer met het bedrijfsnetwerk. Op internet en dit forum rondgekeken en nu is het me gelukt om weer verbinding te maken nadat ik de Ziggo hotspots heb uitgezet. Echter lijkt me dit geen blijvende oplossing omdat we nu geen gebruik meer van de hotspots kunnen maken. De klantenservice gebeld maar daar heb je letterlijk niets aan. Ze snappen het probleem niet en zeggen dat het vpn probleem bij de vpn server moeten liggen. (Terwijl het toch echt in de router ligt na testen via een andere internetverbinding op meerdere computers). Graag hoop ik dat Ziggo me hier dan ook verder in kan helpen en ik weer thuis kan werken.

4 Reacties

Reputatie 7
Hallo @roggggggier,
je schrijft aan de ene kant, ik kan weer thuis werken via VPN nadat ik de Ziggo wifispot uitgezet heb en aan het eind vraag je om hulp zodat je weer thuis kunt werken.
Het VPN-probleem is dus blijkbaar opgelost, maar je schrijft dat de Ziggo wifispot daar de oorzaak van was.
Aan de wifispot wordt wel vaker ongefundeerd de schuld gegeven dat andere dingen niet (goed) (meer) zouden werken, maar de Ziggo spot is een compleet gescheiden draadloos netwerk binnen je modem en kan daar gewoon niets mee te maken hebben, er vanuit gaande dat je de VPN-verbinding met je werk bekabeld doet.
Jouw eigen modem moet dan ook nog eens de wifispots uitzenden, heb je dat gecontroleerd?
Welk merk en type modem gebruik je van Ziggo?
Ziggo houdt trouwens ook niets tegen inzake VPN, de enigste bottleneck die wel eens problemen gaf was de IPv6-modus van het modem, als dat teruggezet was naar IPv4 was het VPN-probleem ook over.
Hoi NN,
het vpn probleem is inderdaad opgelost en er is een nieuw probleem voor in de plaats gekomen. Namelijk dat ik geen verbinding met de wifispots kan maken. Dit is erg vervelend, zeker omdat mijn vriendin geen mobiel internet heeft en er veelvuldig gebruik van maakt.
Over de fundatie;
Wifispots werken via een vpn tunnel in je router. Na een software update (waarin de IPv6 werd aangezet) een aantal maanden geleden zou door een fout er geen twee vpn verbindingen via de ziggo router naast elkaar kunnen lopen. In meerdere topics op dit forum wordt hier aandacht aan besteed, moderator Mark geeft het uitzetten van wifispots ook aan als tijdelijke oplossing. Ook enkele collega's hebben pas weer kunnen thuiswerken nadat zij de wifispots hebben uitgezet. Zelf heb ik verschillende instellingen geprobeerd en na het uitzetten van wifispots kreeg ik weer verbinding, naar mijn inziens een direct verband.
ipv6 kan ik niet zelf uitzetten en de telefonische helpdesk wist niet waar ik het over had. De topics waar ik het over had zijn gesloten en daar kan ik niet op reageren en ook lukt het me niet om de moderators te pmen. Daarom probeer ik het op deze manier en ik zou graag een oplossing willen dat ik weer kan thuiswerken én gebruik kan maken van de wifispots.
Mijn router is de Ubee EVW 321b
Reputatie 7
Hallo @roggggggier,
Of de ziggo spots via een vpn tunnel gaan is mij niet bekend, heb ik nooit ergens iets over gelezen.
Op je eigen wifispot zul je thuis nooit in kunnen loggen, je eigen wifispot is bedoeld voor gasten, zoals je vriendin bijvoorbeeld als zij thuis ook klant is van Ziggo en wifispots aan heeft staan in MijnZiggo zou zij in moet kunnen loggen via bijvoorbeeld jouw wifispot of, jij hebt het uit staan, een wifispot van de buren als zo'n spot jouw huis bereikt.
Als jouw modem ipv6 heeft kun je aan de helpdesk vragen dit om te zetten naar ipv4, is een bekend fenomeen, moet de helpdesk weten.
Na omzetting naar ipv4 moet je vpn weer goed werken en kan je je modem ook weer aanzetten voor wifispots.
Succes.
Hoi NN,
mijn vriendin heeft het wachtwoord thuis, maak je geen zorgen, wifihotspots moeten aanstaan om van andere ziggo hotspots gebruik te kunnen maken. Bij de helpdesk heb ik echt mijn best gedaan.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics