Bas4

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen signaal meer door werkzaamheden - buren hebben wel verbinding

Sinds gisterochtend, 9-1-2020 8.30 uur zijn alle verbindingen bij ons uitgevallen. Geen telefoon, geen internet en geen TV. Er schijnt een mail verzonden te zijn dat de verbinding af en toe, soms iets langer, weg kan vallen. Ik heb nu vier medewerkers gesproken en een sms ontvangen met de volgende tekst:

Dag, we lossen de storing op dit moment op. We verwachten dat deze op 15 januari 202 17:00 uur weer voorbij is. Je hoort snel van ons, Ziggo.

Af en toe is alleen heel wat anders dan 6 dagen aaneengesloten.

 

Uiteraard is dit automatisch gegenereerd. Ziggo geeft dus aan dat de storing waarschijnlijk 6 dagen zal duren, aangezien ik deze SMS gisteren, 9-1-2020 heb ontvangen. Helaas werkt mijn verwarmingssysteem ook via internet en is de zone waarin mijn pasgeboren kind moet slapen nu ijskoud. Dit heb ik aan de telefoon ook aangegeven. Reactie is dan dat Ziggo dit verwarmingssysteem niet ondersteunt, nog voor aan te geven dat dit erg vervelend is. 

Ik heb gisteren gezien dat er fysiek kabels werden losgekoppeld in de kast dichtbij ons huis. Onze buren hebben al geruime tijd weer verbinding, maar waarschijnlijk is de monteur vergeten onze kabel weer aan te sluiten. Op mijn vraag of hier naar gekeken kon worden kreeg ik het antwoord dat er werkzaamheden zijn en dat ze dat niet doen. Op mijn vraag of ze nog werken aan een oplossing kon ook geen antwoord worden gegeven. Antwoord was: “U heeft een bericht ontvangen, daar moet u het mee doen. Gaat u maar uit van 15 januari 17 uur.”

Mogelijk moet ik daarom 6 dagen wachten totdat ze hier naar gaan kijken, omdat er geen contact is tussen de verschillende afdelingen. Deze medewerker bleef steeds herhalen wat in beeld stond, een blox storing wat weer een verzamelnaam is voor allerlei storingen. Toen ik naar zijn naam vroeg, gaf hij aan dat dat me niets aangaat. Erg frustrerend dat Ziggo zo omgaat met klanten en dat ze blijkbaar 6 dagen uitval van hun diensten normaal lijken te vinden. Is toch wat een brevet van onvermogen als een telecombedrijf zijn eigen medewerkers niet kan bereiken en een storing niet binnen 6 dagen kan oplossen. Verhaal van een andere medewerker was dat ik na werktijden weer verbinding moest hebben om 17 uur en dat de storing om 12.40 uur verholpen zou moeten zijn. Dat is dus alleen absoluut niet het geval. Mijn vraag is of er in Zuidhorn/Noordhorn nog wordt gewerkt aan een oplossing en waar ik aan kan geven dat ik deze enige in mijn buurt ben zonder verbinding?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag en welkom op de Ziggo Community @Bas4

Jeetje! Wat een situatie zeg.. Ik kan mij goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat je tot en met 15 januari zonder diensten zit. Op basis van je adresgegevens heb ik een kijkje achter de schermen genomen. In jouw regio is sprake van werkzaamheden aan het netwerk. Tijdens deze werkzaamheden kun je uitval ervaren van de diensten. Iedere dag na 17:00 uur horen jouw diensten dus weer volledig te werken, net zoals in het weekend. 

Ik heb een aantal telefoontjes voor je gepleegd en heb de naam van de monteur (buitendienst) weten te achterhalen. Helaas kon ik hem zelf niet bereiken. Vervolgens heb ik de afdeling gebeld die inzage heeft in de planning van de monteurs, maar helaas viel de buitendienst hier niet onder. Het was namelijk mijn intentie om contact te krijgen met de monteur van de werkzaamheden, zodat hij direct op locatie in de wijkkast kan zien wat er loos is. Helaas is dit dus niet gelukt.. 

Ik vermoed dat tijdens de werkzaamheden jouw signaal niet meer geschakeld is in de wijkkast. Dit verklaart waarom jouw buren wel verbinding hebben gehad gisteren na 17:00 uur en jij niet. Omdat bovenstaande niet is gelukt, zal ik een reguliere afspraak met de monteur hiervoor moeten inplannen. Deze monteur komt dan zowel binnen als buiten kijken. Van belang is dus wel dat je aanwezig bent. Helaas heb ik niet eerder dan dinsdag 14 januari 2020 tussen 12:00-18:00 uur een mogelijkheid. Wil je dat ik deze afspraak voor de zekerheid wel voor je in plan? 

Zie je de monteur aan het werk bij de wijkkast, dan mag je de monteur natuurlijk altijd even aan zijn mouw trekken. Hoe sneller je weer online bent, hoe beter natuurlijk! Hopelijk kun je tot die tijd jouw verwarmingssysteem op de ouderwetse manier bedienen. Heb jij of heeft iemand in jouw huishouden toevallig Vodafone Mobiel? Zo ja, wil je dit mobiele nummer dan in je profiel ergens plaatsen? Dan voeg ik hier een databundel voor je aan toe. 
 

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Storingen met een consumenten abonnement hebben vrijwel bij alle providers 5 werkdagen responstijd.

Dat wil zeggen dat er binnen 5 werkdagen gekeken moet zijn naar de oorzaak en daarna actie ondernomen kan worden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, soms eerder.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag en welkom op de Ziggo Community @Bas4

Jeetje! Wat een situatie zeg.. Ik kan mij goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat je tot en met 15 januari zonder diensten zit. Op basis van je adresgegevens heb ik een kijkje achter de schermen genomen. In jouw regio is sprake van werkzaamheden aan het netwerk. Tijdens deze werkzaamheden kun je uitval ervaren van de diensten. Iedere dag na 17:00 uur horen jouw diensten dus weer volledig te werken, net zoals in het weekend. 

Ik heb een aantal telefoontjes voor je gepleegd en heb de naam van de monteur (buitendienst) weten te achterhalen. Helaas kon ik hem zelf niet bereiken. Vervolgens heb ik de afdeling gebeld die inzage heeft in de planning van de monteurs, maar helaas viel de buitendienst hier niet onder. Het was namelijk mijn intentie om contact te krijgen met de monteur van de werkzaamheden, zodat hij direct op locatie in de wijkkast kan zien wat er loos is. Helaas is dit dus niet gelukt.. 

Ik vermoed dat tijdens de werkzaamheden jouw signaal niet meer geschakeld is in de wijkkast. Dit verklaart waarom jouw buren wel verbinding hebben gehad gisteren na 17:00 uur en jij niet. Omdat bovenstaande niet is gelukt, zal ik een reguliere afspraak met de monteur hiervoor moeten inplannen. Deze monteur komt dan zowel binnen als buiten kijken. Van belang is dus wel dat je aanwezig bent. Helaas heb ik niet eerder dan dinsdag 14 januari 2020 tussen 12:00-18:00 uur een mogelijkheid. Wil je dat ik deze afspraak voor de zekerheid wel voor je in plan? 

Zie je de monteur aan het werk bij de wijkkast, dan mag je de monteur natuurlijk altijd even aan zijn mouw trekken. Hoe sneller je weer online bent, hoe beter natuurlijk! Hopelijk kun je tot die tijd jouw verwarmingssysteem op de ouderwetse manier bedienen. Heb jij of heeft iemand in jouw huishouden toevallig Vodafone Mobiel? Zo ja, wil je dit mobiele nummer dan in je profiel ergens plaatsen? Dan voeg ik hier een databundel voor je aan toe. 
 

 

Bas4
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor uw reactie. Dit is precies waarom ik naar de klantenservice heb gebeld. Er is ook 1 medewerker geweest met de boodschap dat het na 17 uur zou moeten werken, maar de andere medewerkers vielen steeds hun collega af door aan te geven dat ze verkeerde informatie had gegeven. De enige vraag was om door te geven dat niet alle huizen weer verbinding hadden na 17 uur. Gelukkig blijkt nu, in tegenstelling tot wat mij eerder gemeld is, dat het wel mogelijk is dat een monteur naar mijn specifieke situatie kijkt. Ik heb net een SMS ontvangen dat de storing verholpen zou zijn, dus ik ga straks thuis bekijken of het opgelost is. Mocht dit niet zo zijn, dan laat ik dat uiteraard weten. Voor nu bedankt voor uw inspanningen!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @Bas4, goedemorgen!
Het is alweer een tijdje geleden. Aangezien ik via deze weg niks meer had gehoord, maar wel nieuwsgierig was naar de stand van zaken ben ik even bij je gegevens gaan kijken. Helaas klopte mijn vermoeden dus wel dat jouw signaal tijdens de werkzaamheden was afgeschakeld en hier een monteur aan te pas moest komen. Ook de vergoedingen zijn al geregeld met mijn collega's. Ik neem aan dat alle diensten dan ook weer naar behoren werken. Mocht ik via deze weg nog al wat voor je kunnen betekenen, dan geef je maar een gil! 

Uitgelicht topic