Sinds gisterochtend, 9-1-2020 8.30 uur zijn alle verbindingen bij ons uitgevallen. Geen telefoon, geen internet en geen TV. Er schijnt een mail verzonden te zijn dat de verbinding af en toe, soms iets langer, weg kan vallen. Ik heb nu vier medewerkers gesproken en een sms ontvangen met de volgende tekst:
Dag, we lossen de storing op dit moment op. We verwachten dat deze op 15 januari 202 17:00 uur weer voorbij is. Je hoort snel van ons, Ziggo.
Af en toe is alleen heel wat anders dan 6 dagen aaneengesloten.
Uiteraard is dit automatisch gegenereerd. Ziggo geeft dus aan dat de storing waarschijnlijk 6 dagen zal duren, aangezien ik deze SMS gisteren, 9-1-2020 heb ontvangen. Helaas werkt mijn verwarmingssysteem ook via internet en is de zone waarin mijn pasgeboren kind moet slapen nu ijskoud. Dit heb ik aan de telefoon ook aangegeven. Reactie is dan dat Ziggo dit verwarmingssysteem niet ondersteunt, nog voor aan te geven dat dit erg vervelend is.
Ik heb gisteren gezien dat er fysiek kabels werden losgekoppeld in de kast dichtbij ons huis. Onze buren hebben al geruime tijd weer verbinding, maar waarschijnlijk is de monteur vergeten onze kabel weer aan te sluiten. Op mijn vraag of hier naar gekeken kon worden kreeg ik het antwoord dat er werkzaamheden zijn en dat ze dat niet doen. Op mijn vraag of ze nog werken aan een oplossing kon ook geen antwoord worden gegeven. Antwoord was: “U heeft een bericht ontvangen, daar moet u het mee doen. Gaat u maar uit van 15 januari 17 uur.”
Mogelijk moet ik daarom 6 dagen wachten totdat ze hier naar gaan kijken, omdat er geen contact is tussen de verschillende afdelingen. Deze medewerker bleef steeds herhalen wat in beeld stond, een blox storing wat weer een verzamelnaam is voor allerlei storingen. Toen ik naar zijn naam vroeg, gaf hij aan dat dat me niets aangaat. Erg frustrerend dat Ziggo zo omgaat met klanten en dat ze blijkbaar 6 dagen uitval van hun diensten normaal lijken te vinden. Is toch wat een brevet van onvermogen als een telecombedrijf zijn eigen medewerkers niet kan bereiken en een storing niet binnen 6 dagen kan oplossen. Verhaal van een andere medewerker was dat ik na werktijden weer verbinding moest hebben om 17 uur en dat de storing om 12.40 uur verholpen zou moeten zijn. Dat is dus alleen absoluut niet het geval. Mijn vraag is of er in Zuidhorn/Noordhorn nog wordt gewerkt aan een oplossing en waar ik aan kan geven dat ik deze enige in mijn buurt ben zonder verbinding?