1
Vraag
2
Reacties
1201alarm

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen p-to-p via VPN met ConnectBox

Hallo allemaal,


Sinds ik mijn oude modem heb omgeruild voor een Connectbox kan mijn torrentclient (uTorrent) geen up- of downloads meer doen wanneer ik via OpenVPN een private tunnel open. Zonder private tunnel wel.

Ipv4 staat ingesteld, upnp staat aan.

Edit: firewall uitzetten heeft ook geen effect.

Iemand enig idee? Bij voorbaat dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
1201alarm
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ok, iedereen mag nu heel boos op me worden. Na lang doorgoogelen heb ik het antwoord: Private Tunnel staat geen peer-to-peer file sharing toe (staat nergens op de site of in hun voorwaarden). Iedereen onwijs bedankt voor de moeite en mijn excuses.

Groet!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey 1201alarm . Welkom hier!
Ik had nog geen reactie gegeven, omdat je hier allemaal zaken aanhaalt waar ik helemaal niets van weet ;-). Maar de boel moet natuurlijk wel opgelost zijn!
Zit je hier nog steeds mee?
1201alarm
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
He Lycke,

Thanks! Ja, probleem is nog niet opgelost...
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Hallo 1201alarm,

Misschien heb je hier wat aan: zie hier

Mijn Pc met de vpn ( NordVpn ) staat ook alleen op IPv4 ( IPv6 en Teredo zijn disabled ). Als ik download met uTorrent, dan is de verbinding minimaal +/- 10Mb/s

Ik had de Ziggo-Connectbox verbinding van IPv6 DS lite naar IPv4 laten zetten en daarna was de vpn verbinding bijzonder traag ( minder dan 3Mb/s ). Nadat de Ziggo-Connectbox verbinding weer was teruggezet naar IPv6 DS lite, was de download weer een stuk sneller.

Heb je de ConnectBox al eens opnieuw gestart of volledig gereset?

Is, tijdens het vervangen van je modem, misschien je IP aangepast? Is de verbinding Ziggo-Connectbox nu IPv4 of IPv6?

1201alarm
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Pasi,


Dank voor je reactie! De huidige verbinding is IPv4. Het probleem is niet de traagheid van de verbinding maar het ontbreken van de verbinding. Dus dat uTorrent na het openen van een magnet link geen verbinding met peers maakt wanneer mijn VPN tunnel aanstaat; wanneer ik VPN uitzet wel.


Overigens is mijn IP adres volgens mij inderdaad veranderd bij het overschakelen naar het nieuwe modem. Is dat een issue?

Nogmaals dank, super dat je dit doet!


Groet!
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
1201alarm wrote:
..Overigens is mijn IP adres volgens mij inderdaad veranderd bij het overschakelen naar het nieuwe modem. Is dat een issue?...


Een ander IP-adres lijkt mij geen probleem ( een verandering van IPv4 naar Ipv6 of vv misschien wel ). Nadat u de vpn heeft gestart, veranderd het IP nummer zo-wie-zo ( naar een nummer 'in' de vpn-reeks ).

Eerst eens wat controleren: als de vpn gestart is, kan u dan met een browser wel een website openen of een ping doen ( Start, "Cmd" en "Ping google.nl" ) ?

Moet voor de betreffende vpn nog extra poorten op worden gezet?
1201alarm
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Pasi wrote:

1201alarm wrote:
..Overigens is mijn IP adres volgens mij inderdaad veranderd bij het overschakelen naar het nieuwe modem. Is dat een issue?...
Een ander IP-adres lijkt mij geen probleem ( een verandering van IPv4 naar Ipv6 of vv misschien wel ). Nadat u de vpn heeft gestart, veranderd het IP nummer zo-wie-zo ( naar een nummer 'in' de vpn-reeks ).

Eerst eens wat controleren: als de vpn gestart is, kan u dan met een browser wel een website openen of een ping doen ( Start, "Cmd" en "Ping google.nl" ) ?


Ja, websites en pingen zijn geen probleem.

Moet voor de betreffende vpn nog extra poorten op worden gezet?


Niet dat ik weet. Dat hoefde met het oude modem in ieder geval niet.

Ik kom er zojuist achter dat mijn VPN niet kan starten wanneer uTorrent aan het downloaden is via mijn 'echte' IP adres. Pas als ik uTorrent afsluit kan hij een nieuw adres toewijzen. Misschien is dat ook een hint?
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
1201alarm wrote:
...Ik kom er zojuist achter dat mijn VPN niet kan starten wanneer uTorrent aan het downloaden is via mijn 'echte' IP adres. Pas als ik uTorrent afsluit kan hij een nieuw adres toewijzen. Misschien is dat ook een hint?


Dus browsen en pingen gaat wel als de vpn actief is. Dus zou je kunnen zeggen dat het specifiek iets is, dat direct met uTorrent te maken heeft.

Wordt in uTorrent misschien een specifieke netwerkkaart gekoppeld?

Welke merk VPN is het? Hebt u al eens ge-google'd of daarvoor poorten moeten worden geopend in de firewall van de Connectbox?
1201alarm
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Pasi wrote:

1201alarm wrote:
...Ik kom er zojuist achter dat mijn VPN niet kan starten wanneer uTorrent aan het downloaden is via mijn 'echte' IP adres. Pas als ik uTorrent afsluit kan hij een nieuw adres toewijzen. Misschien is dat ook een hint?
Dus browsen en pingen gaat wel als de vpn actief is. Dus zou je kunnen zeggen dat het specifiek iets is, dat direct met uTorrent te maken heeft.


Wordt in uTorrent misschien een specifieke netwerkkaart gekoppeld?

Goed punt, maar qBittorrent heeft hetzelfde probleem.

Welke merk VPN is het? Hebt u al eens ge-google'd of daarvoor poorten moeten worden geopend in de firewall van de Connectbox?


Het is OpenVPN van PrivateTunnel. UPnP staat aan zodat clients zelf hun poorten open kunnen zetten:

Het moet iets in het nieuwe modem zijn, want met mijn oude modem lukt het wel.


Nogmaals dank voor al je suggesties!
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
De poorten zijn m.b.v. UPnP toegevoegd, dus dat zal wel goed zijn. Eigenlijk lijkt alles goed en zou het moeten werken.

Ik kan nu nog maar 1 ding bedenken: geheel opnieuw beginnen. Eerst de Connectbox geheel resetten ( terug naar fabrieksinstellingen ) en daarna opnieuw instellen. Dan testen en mocht het nog niet werken, de vpn software verwijderen ( rebooten ) en dan opnieuw installeren. Mocht dit alles ook niet helpen, dan maar toch Ziggo bellen of hier verder met een Ziggo medewerker ( je dan hebt in ieder geval de eerste vragen al uitgevoerd: ...hebt u alles al gereset ?.... )

Suc6
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je hoeft die 10.0.0.0/8 adresssen niet af te dekken. Ze zijn private en bestaan niet op het Internet. Net als 192.168.0.0/16.
Ze zitten nog aan jouw kant.
Waarom er UPnP Forwards voor nodig zijn, snap ik niet. Nog nooit gezien.
1201alarm
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ok, iedereen mag nu heel boos op me worden. Na lang doorgoogelen heb ik het antwoord: Private Tunnel staat geen peer-to-peer file sharing toe (staat nergens op de site of in hun voorwaarden). Iedereen onwijs bedankt voor de moeite en mijn excuses.

Groet!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mijn excuses

Niet echt nodig.
Er zijn zat Topics die doodlopen zonder een goed antwoord.
Dit niet.
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
1201alarm wrote:

Ok, iedereen mag nu heel boos op me worden.....

Niet nodig ... en ... kan gebeuren. Het is in ieder geval goed dat je het zelf meldt ( en m.b.t. Private Tunnel weer wat geleerd ).

Hier reclame maken mag natuurlijk niet, maar het is nu wel een onderdeel van een oplossing: Zelf gebruik ik Nordv*n en daarmee mag wel torrent'en.
1201alarm
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Thanx! 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic