Beantwoord

Geen ip adres van modem, wel via wifibooster!

  • 2 april 2019
  • 39 Reacties
  • 1643x Bekeken

Laptop's krijgen regelmatig geen ip adres van het modem. Zowel via de wifi als via de kabel.
Wordt wel aangegeven dat er connectie is met het modem, maar geen internet heeft.

Het rare is dat ik zodra in inlog op de wifibooster ik wel een IP adres krijg!?!?!?!
Wifibooster zit bekabeld aan het modem.

Ziggo stuurt een nieuw modem op, maar ben toch wel benieuwd naar de oorzaak.
Hebben hier meer mensen last van?

Mvg
icon

Best beantwoord door Bvanos01 6 april 2019, 09:19

Het probleem is verholpen!!!!!!!

Nieuwe modem aangesloten, precies hetzelfde probleem. Ook dit modem net zoals de oude gereset naar fabrieksinstellingen, nog steeds dezelfde problemen.

Vervolgens alle utp poorten leeg gehaald en echt alleen de laptop aan het modem en verdomt.....hij deed het!!!!
Schiet mij maar lek!!!

Vervolgens een voor een alle apparatuur aangesloten, en kwam tot de conclusie dat zodra is de tp link poe switch aansloot het problemen gaf.

Aan deze switch zitten 2 hikvision, synology nas, en een honeywel hub.

switch weer uit het modem gehaald. van de Switch alle utp kabels eruit. Switch weer in het modem. En jawel internet.

Vervolgens alle de camera's er een voor een ingedaan en getest, jawel internet. Nas erin, internet, hub erin, internet.
Alle apparatuur zat er dus weer aan en heb gewoon internet.

Hoe het kwam weet ik niet maar ergens is er iets niet lekker gegaan met de switch. Raar dat dit ineens gebeurd is zonder ook maar enige instellingen of apparatuur te hebben verandert.

Achteraf was misschien de spanning van de switch halen al voldoende geweest om deze te resetten.....

Maarja als we alles van tevoren wisten..

Iedereen bedankt voor het meedenken en meekijken.

Groeten bart
Bekijk origineel

39 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Heb je toevallig ook een media box xl en zit deze ook in je netwerk?
Nee ik heb de simpelste tv box.
toevallig een oplossing wel verbonden met het modem, geen internet.

echter wel verbonden met de wifibooster, hier wel internet?

zowel bekabeld als WiFi?

hoor het heel graag.
Reputatie 7
Badge +30
@Bvanos01 Een oplossing is er zo niet te geven, er is namelijk wat te weinig informatie.

Wat is precies het probleem? Heb je wel internet als je met de wifibooster verbonden bent en niet wanneer je met het modem verbonden hebt?
Welke wifi booster heb je?

En verder helpen deze vragen ook :)
- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
- Speelt het probleem constant of af en toe?
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
- Andere bijzonderheden?
Tik op een laptop in een cmd Window:
code:
ipconfig /all

Dan krijg je de toewijzing van adressen te zien, zoals in bijgevoegd plaatje. Laat screenshots van de outputs zien als de Laptop wel en niet een Ip adres heeft.
Er ontbreken helaas wat details.
Welke Ziggo Modem/Router heb je?
Wat is het voor een Wifi Booster: via een UTP-kabel of zijn het Powerline Adaptors?
de WiFi adapter die ik heb is de eop, stopcontact adapter,

het probleem is via de WiFi en bekabeld.

zodra ik de WiFi of de laptop bekabeld aan de stopcontact adapter doe is het verholpen.
dit probleem is met mijn privé laptop als met mijn werk laptop.

overige apparaten lijken er via de WiFi geen last van te hebben.

verder op de modem aangesloten is een nas, 2 camera’s, hue hub, en een hub voor de kachel.

Alles werkte na behoren, van de een op de andere dag ontstonden de problemen.
Reputatie 5
Badge +4
En als je daar dan toch ben, kan je door middel van ipconfig /renew ook even lief een nieuw ip vragen aan het modem 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je ook een eigen topic hebt, het is niet handig om op 2 plekken je probleem neer te leggen, aangezien je dan allerlei antwoorden door elkaar krijgt en vaak ook dubbele.
Je wordt in het andere topic al geholpen, laten we daar verder gaan 🙂

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/geen-ip-adres-van-modem-wel-via-wifibooster-38569#post384323

** Aangepast door moderator (Mark) **
Berichten samengevoegd tot 1 topic.
Evert.

Ik zou dat wel willen maar mijn reacties daar zijn verwijdert en het topic is gesloten.
Reputatie 7
Badge +30
Mark, hij is moderator, heeft alles al samengevoegd tot dit ene topic :)
Je kunt nu hier verder gaan met de hierboven gegeven tips 🙂
oke, mooi....

Nou euhm krijg dus een 169 ipadres als ik zowel via de wifi als bekabeld verbinding probeer te maken met de router.

Heb ondertussen een nieuwe router toegestuurd gekregen en wil deze zsm inregelen.

Echt vind ik dit wel een interessant iets aangezien ik wel via de wifi booster (stopcontact model) verbinding krijg.
En rechtstreek met het modem niet.

Dan geef je toch zelf een IP adres of maak een DHCP-server. Het enige dat te ingewikkeld is voor mij is een DNS-server, maar ook daarvoor ben je niet van de internetprovider afhankelijk.
ik zou niet weten hoe ik een DHCP server moet maken.

de laptop een ip geven lukt wel maar het moet gewoon zo werken.....
betaal niet voor niks 60 euro per maand.

dns-server heb ik meer over gelezen bij topics met soortgelijke problemen.
ook hier weet ik niks van
Wat was nu ook weer bijzonder is, is dat de wifi van het modem niet werkt en bekabeld wel. Voorheen deden beide het niet.

Er is geen pijl op te trekken wanneer het internet via het modem het wel of niet doet. Dit varieert zonder ook maar iets te hebben verandert.

Het wifi internet via mijn booster blijft wel nog steeds stabiel draaien.
Er zit in iedere Wi-Fi router een DHCP-server, waarschijnlijk ook in je booster. Of je kan ergens een DHCP-server downloaden.

Misschien doet je booster gewoon zijn werk, en verzorgt een stabiele draadloze verbinding waar de modemrouter dat niet doet.
@-all
De Booster heeft geen DHCP Server. Bij connectie met de Booster wordt bij een normale netwerk setup de DHCP Server van de Modem/Router gebruikt.
Het is daarom behoorlijk duister waarom dit bij een Connectie met de Modem/Router zelf kennelijk niet gebeurt.

Zonder response op een DHCP Request, verzint een aangesloten systeem een adres uit 169.245.0.0/16. Dat is hier het geval. Zie eerder plaatje van de output van ipconfig /all
http://packetlife.net/blog/2008/sep/24/169-254-0-0-addresses-explained/
Dat er in het plaatje bij de DNS Servers lokale IPv6 adressen staan, vind ik opmerkelijk.
Je zou 'ns IPv6 tijdelijk uit kunnen zetten op het Systeem en bekijken wat dit oplevert.
Voor hoe dat moet, zie plaatje in de Bijlage dat voor iets anders bedoeld was (alternatieve DNS Servers instellen op het syteem).
  • Kies bij 2 Properties uit het Context Menu (rechter muisknop).
  • Zet bij 3 Internet Protocol Version 6 uit en Klik Ok.
@Bvanos01
Ik vroeg ook naar een ipconfig /all plaatje als er een Connectie is met de Booster & er dus wel een goed adres is. NB IPv6 moet dan weer aan staan op het systeem, als je dit voor bovenstaande test tijdelijk uitgezet hebt!
Dat gevraagde plaatje heb je niet gegeven. Als je geen reaktie geeft op alle vragen, wordt helpen lastig.
Wat voor Modem/Router je in gebruik hebt of had, weet ik ook nog niet. De nieuwe die je kreeg zal ongetwijfeld een ConnectBox zijn.
Is dat zo? Gebruik je die al? Hielp dit niet?
Gr Han
Het rare is dat ik zodra in inlog op de wifibooster ik wel een IP adres krijg!?!?!?! Hij heeft gewoon geen goede verbinding met de modem.
@hanh
Het modem dat ik heb is de arris tg2492lg. en nee ik heb nog steeds de oude in gebruik.

Het IPV6 uitzetten heeft niet geholpen. Nog steeds geen connectie met het modem zowel bekabeld als wifi. Wel weer met de booster.

Wat me wel opviel toen ik bekabeld was, was dat ik zag dat de connectie ziggo (geel geacceerd) steeds versprong op onbekend netwerk. De foto die in de bijlage zit laat dit zien. Ik krijg dat ook een ip adres. Echter springt hij snel weer over onbekend netwerk. In die kleine tussentijd dat ik wel een ipadres heb is het te kort om op internet te komen.


Als er onbekend netwerk staat krijg ik een 168 ip adres en verder ook geen gegevens.



Als met de wifi wil connecten van het modem krijg is:



Verder nog een foto van jou vraag config all zodra ik verbinding heb met de wifibooster waar wel internet te verkrijgen is.



groeten.
@Bvanos01 Ok thanks.
Ff inzoomen op de ipconfig in je laatste plaatje.
Voor de zekerheid: stond IPv6 aan op het systeem?

Ben benieuwd geworden naar welke Firmware op je Arris draait.
Bekijk ff Admin>Info of Beheer>Informatie.
Ik geef drie voorbeeldplaatjes.
Plaatje 1: alleen IPv6 adressen = DS-Lite Firmware
Plaatje 2: IPv6 en IPv4 adressen = Dual Stack Firmware
Plaatje 3: alleen IPv4 adressen = IPv4 Firmware.
Wat heb jij?
Het probleem is verholpen!!!!!!!

Nieuwe modem aangesloten, precies hetzelfde probleem. Ook dit modem net zoals de oude gereset naar fabrieksinstellingen, nog steeds dezelfde problemen.

Vervolgens alle utp poorten leeg gehaald en echt alleen de laptop aan het modem en verdomt.....hij deed het!!!!
Schiet mij maar lek!!!

Vervolgens een voor een alle apparatuur aangesloten, en kwam tot de conclusie dat zodra is de tp link poe switch aansloot het problemen gaf.

Aan deze switch zitten 2 hikvision, synology nas, en een honeywel hub.

switch weer uit het modem gehaald. van de Switch alle utp kabels eruit. Switch weer in het modem. En jawel internet.

Vervolgens alle de camera's er een voor een ingedaan en getest, jawel internet. Nas erin, internet, hub erin, internet.
Alle apparatuur zat er dus weer aan en heb gewoon internet.

Hoe het kwam weet ik niet maar ergens is er iets niet lekker gegaan met de switch. Raar dat dit ineens gebeurd is zonder ook maar enige instellingen of apparatuur te hebben verandert.

Achteraf was misschien de spanning van de switch halen al voldoende geweest om deze te resetten.....

Maarja als we alles van tevoren wisten..

Iedereen bedankt voor het meedenken en meekijken.

Groeten bart
Reputatie 7
Badge +35
@Bvanos01 schreef: "Schiet mij maar lek!!!"

Ik zie wel heel oude DNS servers in je screenshot, waren meer instellingen mogelijk gedateerd? 213.46.228.196 62.179.104.196

Maar opgelost, TOP, veel internetplezier gewenst.
tp link poe switch

Hier had je het eerder nog niet over gehad. Je schreeef uitsluitend over aansluitingen op Modem/Router en Wifi Booster via het stopcontact.
De probleemstelling miste dus een belangrijk gegeven.

Wat is dat precies voor model? Is het een managed switch?
hanh,

klopt helemaal niet meer aangedacht aangezien deze helemaal achter alle apparatuur zit weg gebouwd.

Model is TP-Link TL-SG108PE
Je dat is een Managed switch. Vermoedelijk manage je niks op de Switch.
In zo'n geval is een Unmanaged switch de beste optie, want dan kan er niks per ongeluk in een verkeerde toestand terecht komen.

Dat lijkt hier het geval te zijn geweest.
De Power Cycle moet hem inderdaad weer in het gareel hebben gezet.
Het lijkt meer op een conflict met de booster.

Reageer