ZWim

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internetverbinding

Geen internetverbinding. Probleem zit buiten mijn huis.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
ZWim
Ik kan de monteursafspraak helaas niet voor je versnellen. Je hebt gisteren telefonisch contact opgenomen en a.s. maandag is de eerstvolgende monteur beschikbaar. Ik snap dat het vervelend is, maar ik moet je toch echt om geduld vragen.

Hoe moet hij controleren of je internetverbinding het weer doet als je niet thuis bent? Je wilt toch wel 100% zeker weten dat alles werkt zodra hij langsgekomen is? Je dient wel thuis te zijn voor de afspraak.

Je hebt een bevestiging van de monteursafspraak gekregen op je @live.nl e-mailadres. Daarin staat dat de monteur gratis is als het probleem zich in het Ziggo netwerk zich bevindt.

Zie o.a. de volgende tekst in de e-mail die je hebt ontvangen:
Bent u thuis?
Zorgt u ervoor dat u thuis bent? De monteur heeft namelijk de handtekening van een volwassene nodig. Zo voorkomt u € 35 onnodige voorrijkosten. Als we uw mobiele nummer hebben, sturen we een dag van tevoren een sms'je.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Hoe bent u tot die conclusie gekomen en wordt die gedeeld door de Ziggo helpdesk?
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
ZWim
Ik heb je naam aangepast omdat het tegen de regels is om Ziggo in je naam te gebruiken. Als ik het nogmaals moet aanpassen naar een andere gebruikersnaam, dan zie ik je reactie graag tegemoet.

Zowel het internetmodem als de Mediabox XL zijn vanaf hetzelfde moment offline en de kans is dan ook groot dat het probleem zich in ons netwerk bevind. Er is ook al contact geweest met de helpdesk en er is een monteur ingepland voor 24 juni. Ik ga er vanuit dat de monteur de problemen gaat verhelpen.
ZWim
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vind het schandalig dat ik 4 dagen moet wachten. Ben net klant bij Ziggo en heb Nu al Spijt. Bij KPN komt er binnen 24 uur een monteur. Ga kijken of ik nog van het contract met Ziggo uit kan. Meer dan Slecht Ziggo!
ZWim
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Neem ook aan dat ik maandag niet thuis hoeft te zijn.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
ZWim wrote:
Neem ook aan dat ik maandag niet thuis hoeft te zijn.

Wat heeft u met de helpdesk afgesproken?
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
ZWim
Ik kan de monteursafspraak helaas niet voor je versnellen. Je hebt gisteren telefonisch contact opgenomen en a.s. maandag is de eerstvolgende monteur beschikbaar. Ik snap dat het vervelend is, maar ik moet je toch echt om geduld vragen.

Hoe moet hij controleren of je internetverbinding het weer doet als je niet thuis bent? Je wilt toch wel 100% zeker weten dat alles werkt zodra hij langsgekomen is? Je dient wel thuis te zijn voor de afspraak.

Je hebt een bevestiging van de monteursafspraak gekregen op je @live.nl e-mailadres. Daarin staat dat de monteur gratis is als het probleem zich in het Ziggo netwerk zich bevindt.

Zie o.a. de volgende tekst in de e-mail die je hebt ontvangen:
Bent u thuis?
Zorgt u ervoor dat u thuis bent? De monteur heeft namelijk de handtekening van een volwassene nodig. Zo voorkomt u € 35 onnodige voorrijkosten. Als we uw mobiele nummer hebben, sturen we een dag van tevoren een sms'je.
ZWim
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Moet er nog bijkomen ook dat ik hiervoor zou moeten betalen. Maar volgens mij land het niet bij Ziggo dat ik het Schndalig vind. Ik heb een eigen bedrijf en mijn klanten kunnen mij niet eens bereiken. Neem wel aan dat Ziggo mij financieel gaat compenseren!
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
ZWim
Als je zakelijk gebruik maakt van je internetverbinding is het misschien beter dat je een zakelijk abonnement afneemt. Met een zakelijk abonnement zijn er ook andere voorwaarden en kunnen we in sommige gevallen binnen 4 uren een monteur op locatie inplannen! Je neemt nu een particulier abonnement af en daar zijn andere voorwaarden aan verbonden.

Denk er in ieder geval over na..

Natuurlijk heb ik er begrip voor dat je baalt omdat je geen verbinding hebt, (en ik lees dat je het schandalig vindt), maar wat verwacht je als reactie als ik al heb aangegeven dat ik de monteur helaas niet kan versnellen? Het is niet zo dat ik ineens meer opties heb omdat je aangeeft dat je het schandalig vindt.

Voor de rest heb je natuurlijk recht op een financiële compensatie, zodra de storing is verholpen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik neem aan dat er dan een zakelijk-pro abonnement is? Want dan geldt inderdaad een bepaald servicelevel met binnen een aantal uren weer een monteur of online.
Dit geldt niet voor particuliere abonnementen. Dan geldt de gebruikelijke wettelijke vergoeding.

Serkan typt net even sneller 🙂
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Compensatie is geregeld in art 21 van de algemene voorwaarden. In uw geval, als nieuwe klant, zal dat inhouden dat u pas gaat betalen vanaf het moment dat uw aansluiting werkt. Dat zal waarschijnlijk pas in de tweede factuur zichtbaar zijn.

"Gevolgschade" zal nooit gecompenseerd worden. Als eigenaar van een eigen bedrijf heeft u toch ook wel een mobiel nummer?
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Jan F.
Om de één of andere reden was het signaal al actief, maar is het modem en Mediabox XL na een tijd actief te zijn geweest weer offline. De diensten hebben gewerkt, maar nu niet meer.

Het signaal was goed en ik zie ook geen reden voor een storing, maar dat beide apparaten nu offline zijn, is duidelijk.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Serkan Ziggo
OK, dat was mij niet duidelijk geworden in de discussie. Dan blijft alleen de verwijzing naar art 21 over.
ZWim
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn nummer is 06-xxxx. Is gewoon Super Slecht en lees ook in reacties van andere Ziggo Gebruikers dat mijn probleem met regelmaat voorkomt. Bij KPN ook een keer meegemaakt en die komen binnen 24 uur ter plaatse. En Ja ... Ook voor een Particulier Abonnement.

***Nummer verwijderd door moderator***
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Zwiek
Ik heb je 06 nummer verwijderd omdat je hem publiekelijk deelt, dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik wist niet dat KPN een service had bij particuliere klanten dat ze binnen 24 uur op bezoek kwamen met een storing. Ik kan het ook nergens vinden in hun (algemene)voorwaarden. Was het niet toevallig dat er binnen 24 uur een plekje beschikbaar was? Ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n dienst hebben en deze service dan ergens in een onvindbare plaats op hun website verstoppen, want er is niets over te vinden op hun website.

Het komt bij ons ook wel voor dat ik dezelfde of de volgende dag een monteur kan inplannen, het ligt er maar aan wat de beschikbaarheid van de monteurs is in een regio.
ZWim
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al met al een Héle Slechte Service. Formule 1 morgen. Speciaal hiervoor naar Ziggo. En Nu! Schandig
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
ZWim wrote:
Al met al een Héle Slechte Service. Formule 1 morgen. Speciaal hiervoor naar Ziggo. En Nu! Schandig

Het is balen als er iets niet werkt zoals je verwacht, helemaal mee eens.

ZWim Overal kunnen storingen voorkomen, bij Ziggo en bij KPN.
Bij Ziggo met consumentenabonnementen komen monteurs binnen 5 werkdagen.
Edit: Bij KP staan geen dagen meer in de voorwaarden, dat was ook ooit 5 werkdagen.
Bij bepaalde zakelijke abonnementen bij KPN en Ziggo komen monteurs bij beiden sneller, dat kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik neem aan dat als je een eigen bedrijf hebt, je ook zelf ook voorwaarden hebt die klanten moeten weten voor ze met je in zee gaan en je zelf ook inkoopt tegen bepaalde voorwaarden.
Zo is het natuurlijk ook als jij klant wordt ergens, lees de voorwaarden van de verschillende diensten, dan weet je precies wat voor bedrijf en service in huis haalt.

En ik weet waar ik over praat, want ik heb zelf een bedrijf gehad en producten en diensten afgenomen van KPN en van Ziggo en zelf producten en diensten geleverd aan particulieren en bedrijven onder verschillende leverings- en servicevoorwaarden.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
ZWim
In een ander topic schrijf je vanochtend dat je nog steeds geen internet hebt. De monteur zijn al op 24 juni pro-actief eerder naar het netwerk gaan kijken en hebben het probleem verholpen.

Je modem is al 1 dag en 20 uren online, terwijl jij aangeeft dat je nog steeds geen internetverbinding hebt. Wat is er op dit moment aan de hand?
ZWim
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De monteur is niet geweest Maar heeft Gebeld. Hij gaf mij te kennen dat het een probleem is op ons eiland waar meerdere Ziggo klanten last van hebben.
ZWim
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Verbaast mij dat je zegt dat de monteur op 24 juni is geweest en het probleem heeft verholpen. Begrijp niet hoe je hier bij komt. De monteur is onverrichter zaken weer vertrokken. Hij kon het niet fixen

Uitgelicht topic