Hallo allemaal,
Ik al meerdere topics over onderstaand probleem doorgenomen, maar kan nog niet echt een bevredigend antwoord vinden. Ook Ziggo helpdesk heeft me gisteravond niet kunnen helpen. Ik zit met onderstaand probleem, en aangezien jullie geweldig zijn moet dat op te lossen zijn
😛 Ik heb thuis internet van Ziggo, via de Connect Box. Het draadloos signaal is echter zo stabiel als een rietje, dus ik wilde mijn eigen router (Archer C7, v1.0) graag weer in dienst nemen als router. Hiervoor heb ik Ziggo gevraagd om de modem in de bridge-modus te zetten. Router heb ik (WAN-poort) aangesloten op de LAN1 poort van de modem.
Resultaat is nu echter dat ik wél internet heb als ik een computer rechtstreeks op de LAN1-poort van de modem aansluit, maar géén internet heb wanneer ik de router aan de modem koppel en dan de computer koppel. Ook draadloos krijg ik geen internet-signaal, maar wel verbinding met de Archer. De DHCP-server van de router staat aan, hij staat verder ingesteld op dynamic IP.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Modem aan en uit gezet
- Router aan en uit gezet
- Router terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Wat ik zelf vermoed (maar wellicht is dat helemaal geen onderdeel van het probleem):
Als ik kijk op de instellingen van de router, dan zie ik dat IP-adres, DNS-server, etc allemaal op 0.0.0.0 staan. Ik zou verwachten dat ik daar iets anders zou moeten zien, maar misschien is dat het probleem wel niet. Moet ik mijn router instellen binnen het IP-bereik van de modem (192.168.178.xx) of zou dat automatisch moeten gaan?
Of is het zo dat op het ogenblik dat de modem in bridge wordt gezet, er nog een tijd overheen gaat voordat alles goed werkt? Gezien het feit dat ik wel internet had op mijn computer zou ik dat niet denken...