Vraag

Geen internet op Sony Smart TV

  • 8 februari 2019
  • 2 Reacties
  • 334x Bekeken

Sinds een week of 2 zijn er constant problemen wanneer we gebruik willen maken van internet en streaming apps via mijn smart tv van Sony (55XE9005).

Het tv toestel is niet meer automatisch verbonden met het wifi netwerk en wordt af en toe ook automatisch verbroken. Als er vervolgens handmatig verbinding gemaakt wordt met het netwerk werken de streaming apps niet omdat er wel verbinding is met wifi maar er geen internetverbinding is volgens het systeem.

Dit zelfde probleem doet zich ook voor op onze macbook air maar niet op andere apparaten.

Wanneer we de TV verbinden met een ander wifi netwerk (hotspot smarthphone) is er geen enkel probleem en werkt alles.

Bij telefonisch contact is alles doorlopen en lijkt alles op `groen` te staan volgens de telefoniste.

Dit is erg vervelend omdat we graag gebruik willen maken van onze smart TV en de internet functies. Wat is hier de oorzaak en nog belangrijker oplossing?


Vriendelijke groet.

2 Reacties

Reputatie 7
Hallo @mxnico welkom op onze Community.

Wet specifiek dat de problemen sinds een week of 2 spelen! Best vervelend dat je net lekker zit te kijken en alles gaat bufferen of stopt met afspelen.

Is er iets veranderd in huis of in de draadloze netwerken in je omgeving? Je kan bijvoorbeeld eens zoeken naar een wifi-kanaal waar meer ruimte op zit.

Bij een goede wifi verbinding is de plaatsing van het wifipunt erg belangrijk. Waar staat de modem? En waar staat je tv?

Zoals Steefb aangeeft ga je veel plezier beleven van een bedraad aangesloten tv toestel. Alles werkt dan merkbaar vlotter.
Reputatie 7
Badge +26
Misschien heb je hier wat aan

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/overal-wifi-25-tips-voor-je-draadloze-netwerk/

Maar bekabeld is altijd beter.

Reageer