sig0305

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet, beveiligd

Wel wifi, geen internet

Modem online? Dan gaan we samen op zoek. Kopieer onderstaande vragen en beantwoord deze in je eigen topic. Zo hebben onze experts (ook Ziggo klanten) al een goed idee in welke hoek de oorzaak gezocht moet worden en kunnen we het probleem samen sneller oplossen!

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? Nee
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele? Alleen laptop
- Speelt het probleem constant of af en toe? Constant
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele? Enkele
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Nee
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Nee, vervangen door de nieuwe Mediabox Next, sindsdien dit issue
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? Ja
- Andere bijzonderheden? Graag oplossing, heb probleemoplosser al geprobeerd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
sig0305
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mariska Ziggo wrote:
Hoi sig0305,

Zo te lezen ben je al druk bezig geweest met behulp van de website om het probleem op te lossen. Balen dat het nog niet is gelukt :disappointed:


Wat zijn de uitkomsten als je de tips van hanh uitvoert? Laat ook weten met welke websites je problemen ervaart, zo komen we samen sneller tot een oplossing!


Hai Mariska,
inmiddels probleem opgelost, lag (inderdaad)niet aan de internet verbinding van de mediabox next van Ziggo. Mijn excuus voor het verkeerd plaatsen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als je nu ook nog een beetje wil omschrijven wat je probleem precies is.
Geef eens wat voorbeelden van sites die je niet kunt bereiken?
sig0305
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bij laptop heb ik sinds de mediabox Next geen volledig internet meer. Er staat een sterretje bij mn Wi-Fi verbinding, met de melding Geen internet, beveiligd. Verschillende zaken geprobeerd, de probleemoplosser, ethernet kabel, afsluiten alle apparatuur, opnieuw opstarten, eigenschappen bekeken, handmatig instellen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als ik je goed begrijp heb je wel een Internetverbindng op de Laptop, maar je kunt weinig Web Sites openen.
Dat zou kunnen betekenen dat je alleen Sites kunt openen die ook via IPv6 te bereiken zijn.
Sites die alleen via IPv4 bereikt kunnen worden niet. Dat zijn de meeste.
Even testen.
Werkt www.google.com? (kan via IPv6; mijn verwachting: ok)
En www.ziggo.nl of een page van de Ziggo Community? (kan alleen via IPv4; mijn verwachting: niet ok)

Als mijn vermoeden juist is, ben ik geinteresserd in de adrestoewijzingen van je Laptop.
Tik:
ipconfig /all

in een CMD Window. Laat de uitkomst hier zien.

Zie voorbeeldplaatje.
MAC adres en globale IPv6 adressen kunnen het beste voor de veiligheid deels onzichtbaar worden gemaakt.
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Misschien even opnieuw verbinding maken met je wifi wachtwoord
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er is ook een probleem gemeld met een bekabelde verbinding ipv via Wireless.
Verschillende zaken geprobeerd, de probleemoplosser, ethernet kabel,

Wat je voorstelt zal dus niet veel kunnen gaan helpen.
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Waarom staat deze discussie eigenlijk in het forumdeel voor de Mediabox Next?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Omdat sig0305 het Topic daar heeft neergezet.
Je ziet wel meer dat er een verkeerde rubriek wordt gekozen.
Geen man overboord, lijkt me.
Soms verplaatst een Mod het Topic later.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes
Hoi sig0305,

Zo te lezen ben je al druk bezig geweest met behulp van de website om het probleem op te lossen. Balen dat het nog niet is gelukt :disappointed:

Wat zijn de uitkomsten als je de tips van hanh uitvoert? Laat ook weten met welke websites je problemen ervaart, zo komen we samen sneller tot een oplossing!
sig0305
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mariska Ziggo wrote:
Hoi sig0305,

Zo te lezen ben je al druk bezig geweest met behulp van de website om het probleem op te lossen. Balen dat het nog niet is gelukt :disappointed:


Wat zijn de uitkomsten als je de tips van hanh uitvoert? Laat ook weten met welke websites je problemen ervaart, zo komen we samen sneller tot een oplossing!


Hai Mariska,
inmiddels probleem opgelost, lag (inderdaad)niet aan de internet verbinding van de mediabox next van Ziggo. Mijn excuus voor het verkeerd plaatsen.

Uitgelicht topic