SjekmanS

Level 7
  • 185Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

geen bedraad internet , wel draadloos.

Ik kwam gisteravond thuis en wilde mijn next aanzetten, kreeg toen foutmelding dat deze het niet deed.

De situatie hier, connectbox in bridge mode, asus ac87u erachter als router, beide nexten en nog paar dingen bedraad, de rest draadloos.

Probleem , alle bedrade apperaten deden het niet , wireless wel , zowel 2.4 als 5 ghz.

Eerst router gereset maar deed nog niks , daarna alles van stroom af en eerst de connectbox gestart, daarna de asus en toen was alles was weer goed, bedraad was weer als normaal, heb nog gekeken naar logmeldingen maar stond niks raars in.

Wat kan dit geweest zijn?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SjekmanS
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

K

Ja hoor wel wireless internet , want heb de next via draadloos geconfigureerd en daarna foutmelding weg en kon ook gewoon terug kijken.Ook gewoon wifi via telefoon.

De router eerst onieuw opgestart, dit gaf geen oplossing. Daarna de connectbox en router van stroom af, eerst de connectbox op laten starten en daarna de router, toen deed bedraad het ook weer. Ik heb toen de next de internetverbinding weer op bekabeld gezet. Toen was ook alles weer goed.

Vond het ook vreemd dit dus vandaar. Als dit mijn vrouw zou gebeuren had ze een probleem 🙂

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden & rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

“... wireless wel...” Bedoelt u daarmee, wel wifi ontvangst of wel internet via wifi? Je kan natuurlijk best 100% wifi ontvangst hebben, terwijl het ‘wifi-punt’ geen werkende internet verbinding heeft.

Als via wifi wel een internet verbinding mogelijk was, dan had misschien de Asus een probleem.
Als er via wifi ook geen internet verbinding mogelijk was, dan verdenk ik de ConnectBox ( want die is beslist de ‘zwakkere’ van de 2  ).

SjekmanS
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

K

Ja hoor wel wireless internet , want heb de next via draadloos geconfigureerd en daarna foutmelding weg en kon ook gewoon terug kijken.Ook gewoon wifi via telefoon.

De router eerst onieuw opgestart, dit gaf geen oplossing. Daarna de connectbox en router van stroom af, eerst de connectbox op laten starten en daarna de router, toen deed bedraad het ook weer. Ik heb toen de next de internetverbinding weer op bekabeld gezet. Toen was ook alles weer goed.

Vond het ook vreemd dit dus vandaar. Als dit mijn vrouw zou gebeuren had ze een probleem 🙂

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je onderschat je vrouw. Ja, je bedoelt het als grap, zie ik.
Misschien dat zij, net als ik, denkt: Wat was er dan aan de hand?

Je had wel internet via Wifi. Je router beschikte dus over een extern Ziggo Ip. Waarom het bekabeld dan niet werkte blijft  mysterieus. Is kennelijk niet verder bekeken en on-the-fly opgelost.

Dat ophalen van het Ziggo Ip door een eigen Router wil wel eens misgaan, maar dan zou je ook via Wifi geen Internet hebben gehad.
Preventie van een evt probleem met ophalen extern Ip, is inderdaad:

  1. eerst Connectbox starten en daarna
  2. Router starten

Lijkt me makkelijk uit te leggen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @SjekmanS , welkom hier! 

 

Ik kan mij voorstellen dat dit je allemaal even een raadsel was. Het is natuurlijk gek dat ineens je bekabelde apparaten het niet meer doen, terwijl de wifi zonder problemen functioneert. Gelukkig dat een reset van het modem het probleem nu heeft opgelost. 

 

Wat @hanh uitlegt is precies waar ik als eerste aan dacht. Goed om te lezen dat we in de juiste richting denken. Ik raad je aan om de situatie goed in de gaten te houden. Als je dit probleem vaker ervaart, moeten we hier toch dieper induiken. 

 

Ik zie dan ook graag hier een berichtje van je verschijnen. Ik wens je voor nu een hele fijne dag verder!

Uitgelicht topic