Beantwoord

Geen afbeeldingen met wifi thuis maar wel via 4G of ander netwerk

• 13 februari 2019
  • 85 Reacties
  • 1237x Bekeken

• Gedreven Meedenker
  • 41 reacties
Hoi,
ik heb een apart probleem. Ik bezoek dagelijks een website (www.discogs.com) en daar zie ik afbeeldingen van LPs, CDs etc. Het is een database voor muziek met een marktplaats daaraan gekoppeld. op de afbeeldingen kun je dan zien wat er anders is aan die speciale versie van een LP ten opzichte van andere versies.
Nu zie ik die afbeeldingen (van LPs/CDs/hoezen e.d.) sinds een paar dagen niet meer. Als ik op de afbeelding klik krijg ik een foutcode. Ik dacht eerst dat er met de website een probleem was maar dat is het niet. Toen een vriend van mij inlogde op mijn account kon hij wel alles zien. Ik heb zowel op de laptop als met de mobiel dat ik die afbeeldingen niet kan zien.
Echter als ik wifi uitschakel en via 4G kijk kan ik wel alle afbeeldingen zien. Daarbij heb ik vanmorgen de laoptop op een ander netwerk getest en ook daar worden de afbeeldingen gewoon weergegeven.
Nu lijkt het mij dus dat het probleem zich hier in mijn huis bevind. Ik ben een digibeet en heb een aantal dingen geprobeerd; modem reset, instellingen laptop, draadloze telefoon uitgeschakeld (mogelijke storingsbron) maar het probleem blijft. Incidenteel komt er een afbeelding door ( 1 op 500 afbeeldingen of zo) maar meer niet. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb trage internetverbinding vanwege oude kabels in huis (zei een monteur die mijn hoofdaansluiting kwam vervangen vorig jaar zomer) en denk zelf dat het daar aan kan liggen. Ziggo chat en 1200 wisten het niet en ik blijf dus vooralsnog met dit probleem achter.
Groet Rut
icon

Best beantwoord door Rut 25 maart 2019, 12:28

Hoi @Michael Ziggo,

vorige week het nieuwe modem geïnstalleerd en Discogs ingelicht. Tot dusver loopt alles prima. Ik ben op het nieuwe IP-adres (nog) niet geblockt. Met Discogs afgesproken de communicatie open en transparant te houden over evt. problemen.
Vooralsnog loopt alles prima dus en heb ik weer toegang tot de afbeeldingen.
Erg bedankt.
groetjes Rut
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

85 Reacties

Reputatie 7
HOi @Rut,

Wat ontzettend irritant dat je tegenstrijdige antwoorden krijgt, daar word je niet veel wijzer van. Als particuliere klant krijg je van ons een dynamisch IP dat soms kan veranderen. Dit kan 2x per jaar zijn, maar er zijn ook mensen die al tijden hetzelfde IP hebben. Kortom, hier heb je nu vrij weinig aan. Wij kunnen het IP voor jou ook niet aanpassen. Wat ik wel voor je kan doen is om je een los modem te geven. In dat geval gaat je internet dus niet meer via de Mediabox XL. Je krijgt dan een nieuw apparaat en die krijgt dus ook een nieuw IP adres. Is dat een idee?
Reputatie 7
Hoi @Rut,

Top! Ik heb het voor je in gang gezet. Van PostNL ontvang je een volgcode wanneer deze beschikbaar is. We wachten het dus nog even af en zien je hier graag weer terug wanneer je het modem hebt geïnstalleerd.
bedankt Zpiep, ik kijk vannacht even als ik weer thuis ben.
Reputatie 4
Badge +2
Als het om vaak dezelfde afbeeldingen gaat.?

Dan kijken en vragen om offline opslag mogelijk ergens, cache enz.
Soms kan dit in browser bijvoorbeeld, maar moet je rekening houden deze niet op te schonen met wissen cache en co.
Reputatie 7
Ik snap 'm, Gerold. Het is een op deze manier een lastige situatie. Is er niemand in je omgeving die Windows 10 nog een op schijfje heeft staan voor je?
Hallo Michael,

nee, ben in gesprek met Discogs, maar dat wil niet vlotten.

Ik heb de laptop op het werk ruim 4 uren open laten staan op Discogs en het IP-adres van daar doorgegeven, maar dat was te kort volgens hen. Ik zou dat nog eens moeten doen maar dan 24 uur of meer. Dat is lastig voor mij want ik heb de laptop voor meerdere doelen nodig.

Verder is er een idee Windows 10 opnieuw te installeren, maar ik heb geen Windows 10 DVD gekregen bij de aankoop want Windows 10 stond al geïnstalleerd op de laptop. Ik weet ook niet meer waar ik die besteld heb en de garantie was maar voor 1 jaar en de laptop is nu 2,5 jaar oud.

Nu zijn er wel mogelijkheden volgens mij omdat op een andere manier te doen maar ik ben ook een beetje moe geworden van al dit gedoe. Daarbij ben ik bang dat het misschien niet lukt om op een andere manier Windows 10 opnieuw te installeren en kan ik helemaal niks meer met mijn laptop.

groetjes Gerold
Hoi Michael,

ik zet vanavond de laptop bij een vriend neer en laat dan de Discogs tot zaterdag-ochtend open staan. Als er dan geen rare dingen gebeuren heb ik toch nog steeds het sterke vermoeden dat het aan mijn intensieve surfgedrag op die site ligt.
Mocht er vanaf die plek inderdaad ook veelvuldig om plaatjes worden gevraagd dan ga ik er vanuit dat mijn laptop geïnfecteerd is en ga ik na denken over opnieuw Windows 10 installeren.

Ik hou de community op de hoogte.

groetjes Rut
update: Discogs heeft mij benadert en geeft aan dat er een enorme vraag om afbeeldingen komt vanaf mijn account. Ik heb gereageerd met dat ik dacht dat er een internet probleem was aangezien ik alleen problemen ervaar thuis, maar misschien heb ik ook in mijn account iets verkeerds gedaan.
Communicatie met Discogs loopt traag (want via email en in t Engels) maar hopelijk komt er vanaf die kant meer informatie.
ik laat nog weten als mij meer duidelijk is.
groetjes Rut
Reputatie 7
Badge +35
Welk modem heb je in gebruik, de Mediabox XL of een los modem?
hoi Be rt,
Mediabox XL
Reputatie 7
Badge +35
Ai, dat is een lastige als er al is vastgesteld dat je bekabeling niet helemaal is zoals hij zou moeten zijn, maar als eerste al je stekkers een keer loshalen van de coax kabels en weer goed vastmaken, daarna de box 30 seconden van e stroom wil al vaak een heel stuk helpen voor een beter signaal.

Laat SVP weten of het gelukt is, anders zoeken we weer verder.
Reputatie 7
Badge +35
Welke browser gebruik je?
stekkers coax kabel los gehaald en weer vast, Media box van de stroom gehaald en na een minuut weer aangesloten, maar geen verschil.
Reputatie 4
Badge +2
UHUM student aan huis beetje pech staat daarna een groot deel van je pc open.

Heb oa. meegemaakt dat mijn dokumenten, naar public dropbox ging na een bezoek van studentaanhuis, dit bewust gedaan want 2 gebruikers op die pc.

Alles wat in mijn dokumenten opgeslagen werden konden degene die hun dropbox kenden dus ook gelijk inzien.

Als ze ook gelijk aan de gang gaan met smtp op bijv default smtp.ziggo zetten terwijl die personen actief een andere emailprovider gebruiken met eigen smtp is al helemaal het hek van de dam bij mij.😉

Van windows 10 goed zorgen dat je de installatie key/nrs hebt, media image kan je gewoon downloaden bij microsoft en die of op dvd branden of een usb bootdisk maken.
Even zoeken op het web.

Alles bij wat je doet goed zorgen voor werkenden externe backups , dus andere schijven / sticks, waar je controleerd dat alles er ook daadwerkelijk op staat en vanaf andere pc te lezen is. ( zou standaard bij ieder moeten zijn ook van mail enz is het helaas tevaak niet)😉

Windows 10 even zoeken op het web kent zo enige aan backup en herstel, ik neem aan dat je minstens een herstel dvd/stick aangemaakt hebt, indien niet snel doen en via
https://duckduckgo.com/html daar ingeven "windows 10 herstel disk"

malwarebytes niets gevonden met wel updated versie dan is er nog maar heel zelden kans dat er toch nog wat op je pc aan dat soort zaken staat, is 1 van de betere scanners.
Nog beter maar dan weer even op het web zoeken is een malwarebytes Rescue Disk, over andere fabrikant, waarvan je de pc ook opstart en dan de scan doet.

Even een update:

ik heb mijn laptop dik 30 uur open laten staan op de Discogs-site bij een vriend (dus ander IP adres). Discogs geeft daarna aan dat dat toch te kort is geweest om genoeg gegevens te hebben. Zij wllen dat ik het IP adres in huis verander en kijk of dat nog steeds dezelfde problemen geeft.

Vervolgens heb ik vandaag met Ziggo gebeld. In eerste instantie gaf men aan dat het IP-adres sowieso om de zoveel tijd verandert en dat dat vandaag toevallig zou zijn dus dat ik zou moeten wachten tot na 20u dan zou ik een ander IP adres hebben. Handmatig heeft de medewerkster het ook proberen te veranderen maar dat lukte niet.

Rond 20u30 terug gebeld omdat ik nig steeds hetzelfde IP adres heb. Nu geeft men aan dat Ziggo daar niks aan kan doen. Of wil doen, want de persoon in kwestie is niet bevoegd. Wie wel bevoegd is mag ze niet zeggen. De optie is nu om de router er 72 uur vanaf te gooien, wat betekent dat ik dus 3 dagen lang geen internet en TV heb, alleen mijn mobiel. Ziggo laat het qua medewerking nu toch even behoorlijk afweten, terwijl ik best tevreden was over de aandacht die ik tot nu toe gekregen heb (ook al is mijn probleem nog steeds niet opgelost).

Nu weet ik nog steeds niet wat er aan de hand kan zijn. Malware lijkt niet aan de orde anders was dat wel duidelijk geworden in de 30 uur met de laptop op een ander IP adres (wat ik heb doorgegeven aan Discogs).
Ik ga sowieso nog Discogs contacten of er geen andere optie is.

Hebben mensen hier nog ideeën?

Met vriendelijk groet,
Rut
Hoi Zpiep,

ik heb inderdaad mijn cache geleegd een tijd geleden.
Zou het daar mee te maken hebben?

Ik heb Firefox als browser.

groetjes Gerold
Hoi Han,

ik heb geen apart Ziggo kastje voor het internet. Ik gebruik de Media XL box voor TV en internet.

Ik heb overigens ook contact met Ziggo rechtstreeks en getest met kabel en dan haal ik wel 180/200 Mbps maar nog steeds laden de plaatjes niet :-(
Het ligt dus i.i.g. niet aan de snelheid.

Zij zeggen overigens dat de verbinding van mij via IPv4 gaat.

@ Zpiep

Ik heb ondertussen de ping en tracert commando's uitgevoerd
met directe kabel naar de Ziggo Media box:

Reputatie 7
Badge +35
Dan ben ik bang dat er iets aan de oude kabels moet gebeuren.
Als het heel oude zijn, dan zijn ze niet afgeschermd tegen instraling van 4G mobiele zenders en andere zenders.
Het is een oud huurhuis, dus dat lijkt me ook waarschijnlijk. Is er mogelijk iets wat ik over het hoofd zie? Raar genoeg heb ik dat alleen op discogs.com. Afbeeldingen laden gewoon op ebay e.d. en filmpjes op youtube doen het ook gewoon.
weliswaar af en toe met wat haperingen
Hoi Zpiep,

Nou. heb even moeten uitzoeken hoe pingen werkt, maar het is me gelukt.
Hij geeft bij alle ip adressen van fastly.net als antwoord "bad parameter"
Reputatie 7
Badge +35
Mogelijk kan @Michael Ziggo nog kijken of hij wat ziet of kan doen.
@Rut
Prima bezig voor een 'digibeet'- daar geloof ik niks meer van. Wat eigenlijk jammer is, dat ik niks opvallends zie aan de outputs die je laat zien. Dat is wel ok. Ze vertellen niets over de oorzaak van je probleem.

Jij snapt het niet. Ik ook niet. Nou daar heb je wat aan!

Ik ga nu misschien iets lastigs aan je vragen.
Zou je eens kunnen bekijken of een andere DNS-Server je probleem zou kunnen oplossen?
Als ik hier zou stoppen dan zou ik niet goed bezig zijn.

We gaan het samen proberen.
Kijk eens naar mijn plaatje. Sorry ik doe niet aan NL op mijn systemen- het is Engels, maar ziet er verder idem uit in NL

Ik deed iets wat jij ook moet gaan doen.
  1. Ik ging naar Control Panel....Network Connections
  2. Dan koos ik met de Rechter muisknop Properties/Eigenschappen van de network Adaptor die in gebruik is; bij mij is dit een bekabelde adaptor; jij moet voor een Wireless Adaptor kiezen.
  3. Daarna klikte op Internet Protocol Version 4 voor selectie en vervolgens klik op Properties.
  4. Tenslotte wijzigde ik de DNS instelling; vulde alvast in wat jij ook moet gaan invullen en tenslotte OK klikken.
Pffffff.
De kwestie is nog ff: kun je je weg vinden naar wat hierop lijkt?

Vraag maar raak.

Han
Reputatie 7
Badge +16
Lijkt erop dat @Zpiep dan gelijk heeft wat betreft IPv6.
Ik zit zelf op IPv4 en kan gewoon pingen en ook de plaatjes binnenhalen.
Hoi Nick,

kan ik daar zelf iets aan veranderen?
ik ben behoorlijk digibeet, maar bereid om te leren 🙂
Overigens, dit probleem heb ik vanaf afgelopen maandag. Tot die tijd ging het goed. Het duurde soms wel lang, maar heb altijd gewoon de plaatjes kunnen zien.