Beantwoord

Geen afbeeldingen met wifi thuis maar wel via 4G of ander netwerk



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

85 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Hier kun je de Windows installatie downloaden om te branden op een DVD of om de installatie te plaatsen op een stick.
"Hulpprogramma nu downloaden" en de stappen wijzen zichzelf.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Even een update:

ik heb mijn laptop dik 30 uur open laten staan op de Discogs-site bij een vriend (dus ander IP adres). Discogs geeft daarna aan dat dat toch te kort is geweest om genoeg gegevens te hebben. Zij wllen dat ik het IP adres in huis verander en kijk of dat nog steeds dezelfde problemen geeft.

Vervolgens heb ik vandaag met Ziggo gebeld. In eerste instantie gaf men aan dat het IP-adres sowieso om de zoveel tijd verandert en dat dat vandaag toevallig zou zijn dus dat ik zou moeten wachten tot na 20u dan zou ik een ander IP adres hebben. Handmatig heeft de medewerkster het ook proberen te veranderen maar dat lukte niet.

Rond 20u30 terug gebeld omdat ik nig steeds hetzelfde IP adres heb. Nu geeft men aan dat Ziggo daar niks aan kan doen. Of wil doen, want de persoon in kwestie is niet bevoegd. Wie wel bevoegd is mag ze niet zeggen. De optie is nu om de router er 72 uur vanaf te gooien, wat betekent dat ik dus 3 dagen lang geen internet en TV heb, alleen mijn mobiel. Ziggo laat het qua medewerking nu toch even behoorlijk afweten, terwijl ik best tevreden was over de aandacht die ik tot nu toe gekregen heb (ook al is mijn probleem nog steeds niet opgelost).

Nu weet ik nog steeds niet wat er aan de hand kan zijn. Malware lijkt niet aan de orde anders was dat wel duidelijk geworden in de 30 uur met de laptop op een ander IP adres (wat ik heb doorgegeven aan Discogs).
Ik ga sowieso nog Discogs contacten of er geen andere optie is.

Hebben mensen hier nog ideeën?

Met vriendelijk groet,
Rut
Reputatie 7
Badge +31
Mogelijk kan @Michael Ziggo nog kijken of hij wat ziet of kan doen.
Reputatie 7
HOi @Rut,

Wat ontzettend irritant dat je tegenstrijdige antwoorden krijgt, daar word je niet veel wijzer van. Als particuliere klant krijg je van ons een dynamisch IP dat soms kan veranderen. Dit kan 2x per jaar zijn, maar er zijn ook mensen die al tijden hetzelfde IP hebben. Kortom, hier heb je nu vrij weinig aan. Wij kunnen het IP voor jou ook niet aanpassen. Wat ik wel voor je kan doen is om je een los modem te geven. In dat geval gaat je internet dus niet meer via de Mediabox XL. Je krijgt dan een nieuw apparaat en die krijgt dus ook een nieuw IP adres. Is dat een idee?
Hoi @Michael Ziggo,
dat zou erg helpen in het mogelijk oplossen van mijn probleem.
Zou je dat voor mij kunnen regelen?
Alvast erg bedankt.
Met vriendelijke groet,
Rut
Reputatie 7
Hoi @Rut,

Top! Ik heb het voor je in gang gezet. Van PostNL ontvang je een volgcode wanneer deze beschikbaar is. We wachten het dus nog even af en zien je hier graag weer terug wanneer je het modem hebt geïnstalleerd.
Erg bedankt @Michael Ziggo ,
ik hou je op de hoogte.
Hoi @Michael Ziggo,

vorige week het nieuwe modem geïnstalleerd en Discogs ingelicht. Tot dusver loopt alles prima. Ik ben op het nieuwe IP-adres (nog) niet geblockt. Met Discogs afgesproken de communicatie open en transparant te houden over evt. problemen.
Vooralsnog loopt alles prima dus en heb ik weer toegang tot de afbeeldingen.
Erg bedankt.
groetjes Rut
Reputatie 7
Vooralsnog goed nieuws dus, @Rut. Houden zo 🙂 Ik houd het topic nog even open voor een vervolgupdate, we zijn natuurlijk erg benieuwd!
Als er veranderingen optreden meld ik me wel weer. ik hoop dat het rustig blijft 🙂