Beantwoord

Geen afbeeldingen met wifi thuis maar wel via 4G of ander netwerk

• 13 februari 2019
  • 85 Reacties
  • 1237x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

85 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Neen sorry alleen " ipconfig /all " zonder ping ervoor

enne " tracert fastly.net " enz
tracert 151.101.1.6
Reputatie 4
Badge +2
Niet zolang geleden waren er ook problemen met bereikbaarheid van sommige websites vanaf Ziggo op sommige aansluitingen. ( samenhang weet ik niet.

Maar hier bij de TS : as33915.net is van Ziggo / vodafone naar aorta geeft time out bijv.

Indien het wel plaatjes van fastly.net zijn waar ze gehaald moeten worden???, bij mij geeft een ping naar hen geen time out
@Rut
Goed bezig, maar nog niet helemaal.
code:
ping ......

is een commando en
code:
ipconfig /all

weer een ander. Dus, ..... niet achter elkaar intekken maar apart.
En deze is ook leuk om te laten zien:
code:
tracert fastly.net
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Zpiep,

Nou. heb even moeten uitzoeken hoe pingen werkt, maar het is me gelukt.
Hij geeft bij alle ip adressen van fastly.net als antwoord "bad parameter"

Deed je hier letterlijk: ?
code:
ping 151.101.1.6

enne die hier komt bij fastly.net en goed gaat bij ons
code:
ping 151.101.129.6
bedoel je dit Zpiep?

oh .. krijg nu iets anders Zpiep:

Reputatie 4
Badge +2
Yep zo dus ook nog die ipconfig doen en plaatsen zoals han aangeeft.

alle 4 ip adressen met ping en tracrt en ook dus ook 1 keer met alleen fastly.net

Dan is alle info er al ziet men nu al dat er sprake is van time out in een ziggo/vodafone segment voor sommige

alle vier ips deze dus 1 voor 1
code:
ping 151.101.1.6
ping 151.101.65.6
ping 151.101.129.6
ping 151.101.193.6
ping fastly.net

en deze ook 1 voor 1
code:
tracert 151.101.1.6
tracert 151.101.65.6
tracert 151.101.129.6
tracert 151.101.193.6
tracert fastly.net

in combi wat dan " ping fastly.net " en " tracert fastly.net "
geven kan men eventueel zien welke delen bij jou de mist in kunnen gaan.

Wel moet deze
code:
ipconfig /all

Hier ook nog komen dan kan han zien welke settings / netwerk kaart je de verbinding over doet enz hij weet alles van Ziggo daarover.😉

erg bedankt Zpiep en Han voor jullie bijdrage.
ik waardeer het enorm.

ik moet zometeen weer werken dus ben afwezig vanmiddag en avond.

ik doe morgenvroeg alle 4 de adressen met ping en tracert zoals je doorgegeven hebt Zpiep

groetjes Rut
Hallo @Rut
Die ipconfig ziet er prima uit.
Aan het adres 192.168.192.8. kan zien dat ie waarschijnlijk via Wifi op een MediaBox XL is aangesloten, die denk ik zo je Internetverbinding verzorgt.

Voor alle zekerheid toch nog ff deze vraag:
Heb je een apart Ziggo kastje voor je Internet? Zal wel niet.
Gr Han
Hoi Han,

ik heb geen apart Ziggo kastje voor het internet. Ik gebruik de Media XL box voor TV en internet.

Ik heb overigens ook contact met Ziggo rechtstreeks en getest met kabel en dan haal ik wel 180/200 Mbps maar nog steeds laden de plaatjes niet :-(
Het ligt dus i.i.g. niet aan de snelheid.

Zij zeggen overigens dat de verbinding van mij via IPv4 gaat.

@ Zpiep

Ik heb ondertussen de ping en tracert commando's uitgevoerd
met directe kabel naar de Ziggo Media box:

@Rut
Prima bezig voor een 'digibeet'- daar geloof ik niks meer van. Wat eigenlijk jammer is, dat ik niks opvallends zie aan de outputs die je laat zien. Dat is wel ok. Ze vertellen niets over de oorzaak van je probleem.

Jij snapt het niet. Ik ook niet. Nou daar heb je wat aan!

Ik ga nu misschien iets lastigs aan je vragen.
Zou je eens kunnen bekijken of een andere DNS-Server je probleem zou kunnen oplossen?
Als ik hier zou stoppen dan zou ik niet goed bezig zijn.

We gaan het samen proberen.
Kijk eens naar mijn plaatje. Sorry ik doe niet aan NL op mijn systemen- het is Engels, maar ziet er verder idem uit in NL

Ik deed iets wat jij ook moet gaan doen.
  1. Ik ging naar Control Panel....Network Connections
  2. Dan koos ik met de Rechter muisknop Properties/Eigenschappen van de network Adaptor die in gebruik is; bij mij is dit een bekabelde adaptor; jij moet voor een Wireless Adaptor kiezen.
  3. Daarna klikte op Internet Protocol Version 4 voor selectie en vervolgens klik op Properties.
  4. Tenslotte wijzigde ik de DNS instelling; vulde alvast in wat jij ook moet gaan invullen en tenslotte OK klikken.
Pffffff.
De kwestie is nog ff: kun je je weg vinden naar wat hierop lijkt?

Vraag maar raak.

Han
bedankt Han.

de "request timed out" is geen slecht teken?
ik dacht dat daar eventueel een probleem zat.

even vertalen wat je hebt doorgestuurd:

via het configuratiescherm naar netwerk verbindingen, dan de wireless adapter (kan ook via ethernet neem in aan? ik heb nu de kabel aangesloten),
dan kom ik via eigenschappen uiteindelijk hier:

oke?

en dan zelf de invullen?

super bedankt voor het meedenken !!
Nou ja, wat moet ik zeggen. Dit is het, vul in en Ok.

Nu wordt de test interessant. Als het nu ineens goed gaat dan .....
Dat bespreken we later.
oja .. sorry .. had beter moeten lezen.

dit maakt geen verschil

Aj, dat valt ook weer tegen.
Hoe kom je aan die nette output,in je vorige reaktie? De vorm ervan snap ik niet, maar dat kan aan mij liggen.
We kunnen zien dat het ip van de PC nu 192.168.192.41 is.
Dat was bij die ipconfig /all eerder 192.168.192.8.
Dat kan.

Jeetje het wordt steeds lastiger.
Han
Welke nette output bedoel je Han?

kan het zijn dat het IP adres anders is omdat ik nu een directe kabel heb aangesloten?
want dat heb ik gedaan vandaag
Nee dat andere Ip is geen probleem. Met nette output bedoel ik je laatste plaatje.
Ik herken dit wel als iets van je PC, maar weet niet hoe ik dit zelf zou kunnen maken.
Ben ik te volgen? Ik denk dat ik iets van je kan gaan leren.
Han
ik knip/plak die plaatjes met een kipprogramma van Windows.
Bedoel je dat?

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13776/windows-use-snipping-tool-to-capture-screenshots
update: Discogs heeft mij benadert en geeft aan dat er een enorme vraag om afbeeldingen komt vanaf mijn account. Ik heb gereageerd met dat ik dacht dat er een internet probleem was aangezien ik alleen problemen ervaar thuis, maar misschien heb ik ook in mijn account iets verkeerds gedaan.
Communicatie met Discogs loopt traag (want via email en in t Engels) maar hopelijk komt er vanaf die kant meer informatie.
ik laat nog weten als mij meer duidelijk is.
groetjes Rut
Hm ben benieuwd wat dit is. Zit de F5 (=Refresh) toets vastgeplakt, ofzo?
Tgv een glaasje limonade ooit over het toetsenbord.
Bij een mysterieus probleem als dit moet je erg creatief worden een oorzaak te bedenken.
Dit is het bericht wat ik van Discogs kreeg:

Hi there,

Our logs show a high amount of requests for images from the IP address associated with the account - 24.132.121.110.

We ask that you reduce the number of requests at this time. Failure to do so may lead to limitations being placed on your IP and / or Discogs account.

If you have any questions about this, please do let us know! We're here to help.
ben ik al minder digibeet aan het worden als ik dit check?

en .. zit hier (mogelijk) een/het probleem?

@Rut
Je probeert je eigen externe Ip met ping en tracert te brereiken vanuit een systeem in je netwerk.
Als de Router in de Mediabox XL geen zogenaamde NAT-loopback ondersteunt, dan krijg je de resultaten zoals je laat zien.

Sterker nog. Als ik een ping doe naar jouw externe Ip dan krijg ik ook 'Request timed out'.
Al zou de Router van de MediaBox XL NAT-loopback ondersteunenen, dan krijg je toch deze resultaten van je ping en tracert. (tracert gebruikt onder de motorkap ping).

Is dat erg? Nee.
Geen Response op ping mag, want is niet verboden.
Staat kennelijk zo ingesteld op de MediaBox XL Router.

Heb nog nagedacht over je probleem, maar kan helaas geen verklaring verzinnen.
Eigenlijk heb je een expert nodig die kan bekijken hoe het komt dat jouw computer kennelijk maar plaatjes blijft aanvragen. Dat gaat niet op afstand. Ken je toevallig iemand?

Han