Beantwoord

Geen afbeeldingen met wifi thuis maar wel via 4G of ander netwerk


  • Gedreven Meedenker
  • 41 reacties
Hoi,
ik heb een apart probleem. Ik bezoek dagelijks een website (www.discogs.com) en daar zie ik afbeeldingen van LPs, CDs etc. Het is een database voor muziek met een marktplaats daaraan gekoppeld. op de afbeeldingen kun je dan zien wat er anders is aan die speciale versie van een LP ten opzichte van andere versies.
Nu zie ik die afbeeldingen (van LPs/CDs/hoezen e.d.) sinds een paar dagen niet meer. Als ik op de afbeelding klik krijg ik een foutcode. Ik dacht eerst dat er met de website een probleem was maar dat is het niet. Toen een vriend van mij inlogde op mijn account kon hij wel alles zien. Ik heb zowel op de laptop als met de mobiel dat ik die afbeeldingen niet kan zien.
Echter als ik wifi uitschakel en via 4G kijk kan ik wel alle afbeeldingen zien. Daarbij heb ik vanmorgen de laoptop op een ander netwerk getest en ook daar worden de afbeeldingen gewoon weergegeven.
Nu lijkt het mij dus dat het probleem zich hier in mijn huis bevind. Ik ben een digibeet en heb een aantal dingen geprobeerd; modem reset, instellingen laptop, draadloze telefoon uitgeschakeld (mogelijke storingsbron) maar het probleem blijft. Incidenteel komt er een afbeelding door ( 1 op 500 afbeeldingen of zo) maar meer niet. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb trage internetverbinding vanwege oude kabels in huis (zei een monteur die mijn hoofdaansluiting kwam vervangen vorig jaar zomer) en denk zelf dat het daar aan kan liggen. Ziggo chat en 1200 wisten het niet en ik blijf dus vooralsnog met dit probleem achter.
Groet Rut
icon

Best beantwoord door Rut 25 maart 2019, 12:28

Hoi @Michael Ziggo,

vorige week het nieuwe modem geïnstalleerd en Discogs ingelicht. Tot dusver loopt alles prima. Ik ben op het nieuwe IP-adres (nog) niet geblockt. Met Discogs afgesproken de communicatie open en transparant te houden over evt. problemen.
Vooralsnog loopt alles prima dus en heb ik weer toegang tot de afbeeldingen.
Erg bedankt.
groetjes Rut
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

85 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Welk modem heb je in gebruik, de Mediabox XL of een los modem?
hoi Be rt,
Mediabox XL
Reputatie 7
Badge +35
Ai, dat is een lastige als er al is vastgesteld dat je bekabeling niet helemaal is zoals hij zou moeten zijn, maar als eerste al je stekkers een keer loshalen van de coax kabels en weer goed vastmaken, daarna de box 30 seconden van e stroom wil al vaak een heel stuk helpen voor een beter signaal.

Laat SVP weten of het gelukt is, anders zoeken we weer verder.
stekkers coax kabel los gehaald en weer vast, Media box van de stroom gehaald en na een minuut weer aangesloten, maar geen verschil.
Reputatie 7
Badge +35
Dan ben ik bang dat er iets aan de oude kabels moet gebeuren.
Als het heel oude zijn, dan zijn ze niet afgeschermd tegen instraling van 4G mobiele zenders en andere zenders.
Het is een oud huurhuis, dus dat lijkt me ook waarschijnlijk. Is er mogelijk iets wat ik over het hoofd zie? Raar genoeg heb ik dat alleen op discogs.com. Afbeeldingen laden gewoon op ebay e.d. en filmpjes op youtube doen het ook gewoon.
weliswaar af en toe met wat haperingen
Reputatie 7
Hoi @Rut, welkom hier!

Gek probleem wel. Een aantal dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Ervaar je dit probleem ook wanneer je met een bekabelde verbinding op je laptop die site bezoekt? Als dit de enige site is waar geen foto's laden dan wil ik het nog niet direct gooien op een verbindingsprobleem. Wil je hier eens een foto plaatsen van wat jij te zien krijgt? Ik ben benieuwd!
Hoi Michael,

bedankt voor je reactie.
ik heb de website niet bekabeld bezocht.
Ik doe alles via wifi in huis.
ik weet eigenlijk ook niet welke kabel ik daarvoor moet gebruiken.

wat ik zie is bijvoorbeeld dit:

bovenaan links zou een plaatje moeten verschijnen met de voor kant van de hoes. die is er dus niet meer. Ook bij recommendations zijn de plaatjes niet zichtbaar.
Het filmpje rechts dan weet wel, en speelt ook af (al moet ik niet skippen naar halverwege want zo snel buffert die niet).

als ik linksboven klik op "more images" dan krijg ik dit te zien:

oftewel: geen enkel plaatje opent.

dit heb ik dus alleen thuis, via Ziggo netwerk, zowel op laptop als mobiel.

Ik heb al een monteur besteld, maar als ik iets over het hoofd zie of jij hebt andere ideeën hoor ik het graag :-)

groet Rut
Hoi Michael,

ik heb zojuist even gekeken hoe je een kabel aansluit (ben digibeet, dus moet soms eerst even opzoeken hoe iets moet), vervolgens de kabel aangesloten, maar dat maakt geen verschil.

groetjes Rut
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb eens gekeken en zie wel dat de plaatjes niet bij discogs zelf gehost worden, maar bij fastly.net. Dus zou je bijna denken dat er in dat stukje iets mis gaat en niet perse bij discogs.
Ik kan ze overigens normaal bekijken. Heb je het al een keer geprobeerd met een andere browser? bv Chrome of Firefox of Edge, afhankelijk welke je nu gebruikt.
Reputatie 4
Badge +2
Meestal hangt dit van gebruikte browser en instellingen af zo ook andere veiligheids proggies op dat device
Dit dan in samenwerking combi met die sites en wat wel of niet daar aan instellingen staat.

Hier betrekking hebben op externe van ander site content als pics enz
Ik krijg met strakke instellingen ook e.a. niet enz. ze laden alleen middels een javascript bijv

Dus wat Nick hierboven schrijft eerst doen
Hallo Nick999 en Zpiep,

ik ben nu op mijn werk en heb de laptop meegenomen. Meteen worden de plaatjes geladen en ik ervaar hier geen problemen. Er is toch echt iets in huis bij mij thuis wat deze problemen veroorzaakt.

Ik heb thuis Firefox, Chrome en Edge geprobeerd. Overal hetzelfde probleem.
Ook op de mobiel geen afbeeldingen, behalve als ik naar 4G ga.

Bedankt voor jullie reacties. Fijn dat er mensen meedenken 🙂
Reputatie 4
Badge +2
DAn de laptop thuis met netwerkkabel direct op Ziggo modem /router nog testen.

Bij connectbox zat een netwerkkabel bijvoorbeeld.

Maar ken zaken als mediabox niet ,...?

Achterop toch ook ethernet-aansluiting: ja, 4x daarmee dan zie handleiding
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/specificaties/
LAN Voor het aansluiten
van apparaten zoals een
computer, laptop en
smart-tv
Ik heb vanmorgen getest met de netwerkkabel maar blijf hetzelfde probleem houden.
Reputatie 4
Badge +2
Hierboven staat ook ergens fastly.net indien daarvandaan kan ook dat geblokt zijn ergens

Kijk dan even of u naar deze kan pingen volgende ip adressen hoe u kan pingen even zoeken op het web eventueel

fastly.net 151.101.1.6
fastly.net 151.101.65.6
fastly.net 151.101.129.6
fastly.net 151.101.193.6


Zowel hun domein als door hun gebruikte nameserver hebben geen ipv6 support , indien daar bij een vertaalslag bij Ziggo fout gaat en het echt plaatjes die via dat lopen betreft kan zoiets
bedankt Zpiep, ik kijk vannacht even als ik weer thuis ben.
Hoi Zpiep,

Nou. heb even moeten uitzoeken hoe pingen werkt, maar het is me gelukt.
Hij geeft bij alle ip adressen van fastly.net als antwoord "bad parameter"
Reputatie 7
Badge +15
Lijkt erop dat @Zpiep dan gelijk heeft wat betreft IPv6.
Ik zit zelf op IPv4 en kan gewoon pingen en ook de plaatjes binnenhalen.
Hoi Nick,

kan ik daar zelf iets aan veranderen?
ik ben behoorlijk digibeet, maar bereid om te leren 🙂
Overigens, dit probleem heb ik vanaf afgelopen maandag. Tot die tijd ging het goed. Het duurde soms wel lang, maar heb altijd gewoon de plaatjes kunnen zien.
@Nick999 ea
fastly.net is geen Dual Stack Server maar IPv4-only.
Ik snap het leggen van een relatie met Ipv6 dus niet zo.
Er lijkt eerder iets aan de hand met de Ipv4-connectiviteit.

@Rut
Nu je toch zo leuk met ping bezig bent.......
code:
ipconfig /all


Laat maar zien.
En ook:
code:
tracert fastly.net

Han
Reputatie 4
Badge +2
Overigens, dit probleem heb ik vanaf afgelopen maandag. Tot die tijd ging het goed. Het duurde soms wel lang, maar heb altijd gewoon de plaatjes kunnen zien.

B lijft wel gissen hoor!

Indien het soms lang duurde zou het dus daadwerkelijk dat kunnen zijn, ik weet niet waar die vertaalslag in dit geval gemaakt wordt van ene naar ander ip. ( en als het dan nog langer over doet komen ze gewoon niet time-out is er dan

En dus al aanwijzing dat ergens iets niet goed staat of overbelast geraakt is ds-lite carier grade indien bij het deel wat Ziggo beheerd of inkoopt enz weet ik niet.

Maar zoek op ping commando en tracrt commando dan naar al die bovenstaande ipv4 adressen pingen en tracrt ook uitvoeren.

Gaan deze dan zonder foutmelding en ook de tijd komt dan in beeld..

Die test zou ik toch echt even doen met kabel aangesloten.

OOk commando : ipconfig /all dan zie je welke netwerk kaart en instellingen.

Voor die commando's ook al ben je digibeet dan even webzoeken gebruiken en inlezen is niet zoveel werk

Leuk ik was nog aan het typen na plaatsen zie ik hier dat iemand me al voro was
Hoi Han,

bedankt voor je bijdrage.
voor mij wordt het steeds abstracter, maar heb dit kunnen vinden:

Reputatie 4
Badge +2
Pas op dat van fastly is maar een aanname van mij naar aanleiding dat het eerder hier genoemd was!

Alle ip's pingen die hoger staan.

Kan dus een time out zijn als pics niet op tijd komen dus die " tracert " dan met de ipadressen 1 voro 1 ook doen

Han als hij ipv6 c.q. vooral ds-lite heeft kan er een onbereikbaar zijn in de route want alles daarheen is ipv4 only en ergens moet die vertaalslag routering plaats vinden. ( daar zijn diensten voor ( of van ziggo zelf of ze kopen dat in) en die kunnen en raken vaak overbelast is onder andere soms oorzaak probleem van hoge ping bij sommige gamers )

Maar ook dat is giswerk!

Ik zou ook alles nog verversen met bijv " ctrl f5 " in de browser gewoon voor zekerheid.