pa3daz

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 53Likes

Gaat ZIGGO ruimte aan andere providers geven op de kabel?

Omdat ZIGGO duidelijk aangeeft géén of weinig rekening met LINUX gebruikers te houden, wil ik graag via de COAX dat ZIGGO ándere providers toe gaat laten. Providers die meer oog voor linux klanten hebben. Mijn vraag: hoe zou dat vallen bij ZIGGO? Wil me meewerken?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
9 Reacties 9
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @pa3daz 
Beetje toeval, de vraag die jij hebt en het antwoord dat TotaalTV.nl heeft gegeven:
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) is namelijk nog steeds bezig de juridische weegschaal dusdanig te ijken dat het hoogste rechtsorgaan bij dit soort geschillen uitspraak kan doen. In eerste instantie dacht CBb in oktober 2019 uitspraak te kunnen doen. Maar na enkele uitstellen is het bindend antwoord in de beroepszaak nog niet uitgesproken. Eind deze week wordt bekend of CBb inderdaad op dinsdag 17 maart uitspraak doet. De kans is zeker aanwezig dat de uitspraak weer wordt uitgesteld. Duidelijk is wel dat het openbreken van het kabelnetwerk van Ziggo juridisch complexer is dan toezichthouder ACM nu bijna twee jaar geleden had gedacht.

Meer info, lees: 
https://www.totaaltv.nl/nieuws/eindelijk-duidelijkheid-over-concurrentie-op-kabels-ziggo/

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo @pa3daz,

Nog ter informatie: TotaalTV.nl wordt regelmatig als ‘roeptoeter’ van/voor/door Ziggo gebruikt.

Zou het College van Beroep echt op 17 maart een uitspraak doen, waardoor het openzetten van de coax-kabel in een stroomversnelling komt? En zou dat dan echt de laatste hobbel naar een vrije coax-kabel zijn?

Ik geloof er echt geen bal van. Ziggo zal letterlijk alles in het werk stellen, om de coax-kabel ( datgene waar Ziggo een monopoly op heeft ) tot het uiterste te beschermen.

Is het niet via allerlei rechterlijke procedures, dan wel via listige gebruiksvoorwaarden ( waardoor weer meer rechtsgang noodzakelijk is ), onwerkbare contracten ( waardoor weer meer rechtsgang noodzakelijk is ) en door alles te traineren en waar mogelijk tegen te werken.

Pas op het moment dat het voor Ziggo aantrekkelijk is/wordt om een extra partij op de coax-kabel te hebben, pas dán zal Ziggo haar tegenwerking laten varen. Voor de klanten is ook dát moment interessant, want een commerciële onderneming als Ziggo doet dat natuurlijk niet voor niets.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Heeft een jaar of 10 terug ook niet de kabel eens voor een maand open gestaan? Dat was weer snel voorbij.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Het was te verwachten: Ziggo kabel blijft dicht voor concurrenten

“...Ziggo hoeft geen concurrenten toegang tot het kabelnetwerk te geven. De hoogste bestuursrechter heeft het WFA-besluit van ACM vernietigd...”

Ziggo blijft dus heer en meester over de coax kabel en heeft wat dat aan gaat niets te vrezen van de concurrenten.

Ziggo wint, maar de kans is groot dat haar klanten door deze uitspraak verliezen, want het gebrek aan concurrentie geeft Ziggo alle ‘macht’ om te doen wat dit commerciële bedrijf wil. Tevens is het innovatie niveau van een bedrijf zonder concurrentie vaak erg laag en/of past het zich minder vaak aan op de huidige markt.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Yep, nu is het duidelijk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
pa3daz
Topicstarter
Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 53Likes

Zojuist komt een mail van ziggo binnen, ERG WRANG voor linux gebruikers!!!
Die hebben hier niets aan.


» stukje mail van ZIGGO : “ Voor afleiding of een momentje van rust
Om het thuisblijven wat aangenamer te maken zorgen we de komende 4 weken voor extra zenders en entertainment op tv. Zo zijn vanaf nu alle Film1 kanalen beschikbaar voor iedereen met digitale televisie van Ziggo. Daarnaast krijgen klanten toegang tot extra kinder- en comedykanalen en zorgen we voor extra entertainment op Ziggo TV. Geen digitale tv? Dan kijk je via de gratis Ziggo GO app op je smartphone, tablet of laptop. Dit geldt voor alle zenders behalve Film1. “

 

kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

Ik ben eigenlijk benieuwd waar je tegen aan loopt @pa3daz met de combinatie ziggo → linux?

pa3daz
Topicstarter
Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 53Likes
kruijf wrote:

Ik ben eigenlijk benieuwd waar je tegen aan loopt @pa3daz met de combinatie ziggo → linux?

Dank voor je vraag! Omdat ziggo go geblokkeerd is door ziggi voorlinux gebruikers. Juist in deze tijd is dat verschrikkelijk irritant. Andere providers bieden wel TV aan linux gebruikers aan. Dus daarom zou ik graag naar een andere snelle provider.. eentje die linux ziggo go niet blokkeert.

Uitgelicht topic