Ha
bloemen64,
Het kan een registratieprobleem zijn.
Iets nog niet in orde met de Ziggo adminstratie van je ConnectBox.
Als dit in de tussentijd op orde is gekomen, zou een Restart/Reboot
de zaak in gang kunnen zetten.
Probeer ook een factory reset.
Lukt het dan nog niet, dan de HelpDesk bellen of de 24/7 Chat benaderen.
Ik zeur nog ff door.
-- over Dual Stack ConnectBox firmware
Dat Ziggo die in produktie heeft genomen, blijkt bij jou.
Mij was dit nog onduidelijk.
Er is 1 IPv6 address dat van buiten te benaderen is: dat van je ConnectBox.
Staat op de Status Page.
Voor een apparaat binnen je LAN moet een 'IPv6 Firewall regel' worden aangemaakt
om het IPv6 address publiek bereikbaar te maken.
Het is iets anders, maar vergelijk dit maar met IPv4 Port Forwards.
Een apparaat dat niks van IPv6 weet werkt prima in Dual Stack.
Windows en Apple Systemen zijn standaard geschikt om naast een IPv4,
ook een IPv6 address te hebben.
Omdat alles minstens een IPv4 address heeft, werken IPv4 Port Forwards zoals het hoort.
-- DS-Lite ConnectBox firmware
Geheel andere koek. Ook IPv6 maar geen eigen IPv4 publiek address.
Dat deel je met anderen. Ziggo en andere ISPs besparen hiermee op de uitgifte van IPv4
adressen. Dat is hard nodig. Ze raken op.
Als je Port Forwards nodig hebt dan gaat dat niet met DS-Lite.
Dan moet je overstappen naar IPv4 firmware of naar Dual Stack.
Meer diepgang? Zie:
https://www.juniper.net/documentation/en_US/junos/topics/concept/ipv6-dual-stack-lite-overview.html
-- IPv4 firmware
Zoals gebruikelijk
-- Tot slot
Heb je nu IPv6 nodig? Nee. Het is meer iets voor een toekomst, die
nog ver weg ligt. Ziggo moet wel ervaring opdoen met e.e.a.
Dan moet het ook naar klanten toe.
Het gebruik van DS-Lite is voor Ziggo nu al bittere noodzaak ivm het
kunnen besparen op IPv4 adressen. Het voorkomt sneller nee te moeten verkopen
omdat ze geen vrije adressen meer hebben.
IPv4 adressen zijn al 'op', omdat alle adressen in handen zijn van marktpartijen.
Ben zeer benieuwd naar je verdere ervaringen.
Zou het jammer vinden als je besluit meteen maar over te stappen
op bv IPv4 firmware.
Dat kun je makkelijk aanvragen bij de Helpdesk.
Je zou mij een plezier doen eerst nog kort te bekijken of de Dual Stack
aan de praat te krijgen is.
Zie maar.
Gr Han