Full Dual-Stack op Ziggo ConnectBox

• 29 juni 2018
  • 113 Reacties
  • 6229x Bekeken

Toon eerste bericht

113 Reacties

Extra.

Als je al een Forward hebt van 80 extern dan doe je het zo:
- forward een andere vrije externe port naar 80 van het Ip van de BeeClear, bv 8000.

Dan moet: http://je_externe_ipv4_ip:8000
gaan werken.
Gr Han
Reputatie 6
Badge +3
Extra.

- forward een andere vrije externe port naar 80 van het Ip van de BeeClear, bv 8000.

gaan werken.
Gr Han

Hallo Han. Dit forward gedoe heeft allemaal gewoon gewerkt met mijn TC7210. Ik kon thuis direct verbinden met het ip adres. Via mijn externe ip adres werkte ook. Dat doet het nog steeds op mijn laptop en mobiel. Wat niet meer werkt is via 4G en verbinden op mijn werk. Op werk ksn ik nog wel de Beeclear test monitor bereiken (van Beeclear zelf). Die zit ook op een 640xx port gemapt.
Mijn idee is dat ik extern wel via een ipv6 verbinding met mijn Beeclear op ipv4 kan verbinden maar niet via een externe ipv4 verbinding. Andersom lijkt wel te werken. Ik kan vanaf mijn werk wel bij mijn NAS. Die heeft een ipv4 en ipv6 adres.
Misschien dat ipv5 wel werkt?
Ik zal eens kijken of ik eenvoudig mijn mobiel of laptop kan forceren om alleen ipv4 te gebruiken. Als dan ook geen verbinding gemaakt wordt dan zit er iets niet lekker bij port forwarding.
Reputatie 6
Badge +3
Extra.

gaan werken.
Gr Han

Even een update. Ik kan mijn energie meter weer van buitenaf uitlezen. Het bleek dat de forwarding gewoon niet werkte.
Vanvond gecheckt hoe ik bij mijn externe adres kom en dat gaat meteen in mijn modem terug. Daarom werkte het via wifi wel en 4G niet.
Ik dacht dat via wifi ook mijn ip adres gebruikt zou worden maar er was maar 1 hop van laptop naar de Beeclear volgens traceroute tool.

De portforwarding rammelt best wel. Alle port adressen stonden aan maar werkten niet. Soms zie ik vreemde UDP poorten samen metvde NAS poorten. Dan weer alleen de twee handmatig ingestelde. Ik ben er wel even klaar mee. Wacht wel op een software update.
Badge
Is er een mogelijkheid om DUAL STACK te gebruiken bij CH7465LG Compal Connect Box of komt deze beschikbare na een firmware update op de CH7465LG Compal ??
Dual Stack op de CB is alleen beschibaar voor klanten van voor medio 2017 in voormalig Ziggo gebied.
Het is geen standaardprocedure lopende Firmware te vervangen door Dual Stack.
Je kunt het proberen, als je in oud Ziggo gebied woont.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
Laat weten wat je bevindingen zijn.
Misschien dat een Ziggo Communty Moderator je alsnog zou kunnen helpen.
Of wacht daarop.
Die komt langs in dit Topic.
Reputatie 7
Hi @jck, ik heb je reactie verplaatst naar een relevanter topic. Zie mijn eerdere reactie hierin.

Jouw modem draait op dit moment op IPv4 only en ik verwacht dat hij naar IPv6 DS-Lite overschakelt als ik de IPv4 voorkeursregel uit je abonnement weghaal.

Volgens mijn eerdere omschrijving zou jouw modem dual-stack krijgen, want je internet abonnement liep al voor april 2017 én je modem is geschikt én je woont in voormalig Ziggo gebied.
Maar als er met IPv4 voorkeursregels is 'geknoeid' in de abonnementen zien we vaak dat hij terug naar IPv6 DS-Lite switcht.

Zullen we dit eens proberen? Laat maar weten of je de switch wilt maken, als het DS-Lite wordt kan ik dat altijd weer terugzetten naar IPv4 only indien gewenst.
Reputatie 5
Badge +3
@Mark Ziggo,

Waarom krijgen alle klanten niet gewoon dual-stack?
Te voorzien gebrek aan IPv4 adressen?
DS-Lite is een remedie daartegen.
Reputatie 7
@Mark Ziggo,

Dat is een keuze geweest.
Waarom? Daar heb ik geen antwoord op.
Reputatie 5
Badge +3

@Mark Ziggo,
Dat is een keuze geweest.
Waarom? Daar heb ik geen antwoord op.

En kun je dat antwoord ergens vandaan toveren? 😉
Reputatie 7
En kun je dat antwoord ergens vandaan toveren? ;)
Nee, maar kreeg vorige week toevallig wel nieuwe info over de toekomstplannen. Er ligt een plan om full dual-stack over onze hele footprint uit te rollen, maar daar is nog geen planning van bekend.

Edit 15:05 verduidelijking: 'full' dual-stack
Hopelijk komt die planning er snel. Ben die tunnel meer dan zat. Heb hier al van alles geprobeerd om dual stack te krijgen, maar op de een of andere manier lukt het niet.
Ik zit in een voormalig @home gebied, heb de Compal al omgeruild voor een Arris (of is het net andersom) en het is een "oud" abonnement. Maar helaas, ipv4 of ds-lite.

Zal me benieuwen of er op het VodafoneZiggo 4g netwerk ook ooit ipv6 komt. Wel zo handig met al die ipv6 IOT spullen.

Als iemand nog een tip heeft voor een snelle ipv6 tunnel die een hele /64 kan routen, hou ik me aanbevolen.
Reputatie 5
Badge +3

En kun je dat antwoord ergens vandaan toveren? ;)Nee, maar kreeg vorige week toevallig wel nieuwe info over de toekomstplannen. Er ligt een plan om dual-stack over onze hele footprint uit te rollen, maar daar is nog geen planning van bekend.

Goed nieuws dus! hierbij mijn aanmelding om te testen 😉 kom maar door!

En kun je dat antwoord ergens vandaan toveren? ;)Nee, maar kreeg vorige week toevallig wel nieuwe info over de toekomstplannen. Er ligt een plan om dual-stack over onze hele footprint uit te rollen, maar daar is nog geen planning van bekend.

@Mark Ziggo
Dual-stack als in full-dual-stack, dual-stack-lite of bijde zoals nu al is?
ds-lite in oud upc en full-ds in oud ziggo gebied maar dan voor iedereen?
Geld dit dan ook voor modems in bridge?

Wat voor tijd staat er voor die toekomst plannen?
Zowel ziggo als upc hebben in 2012 al gezegd ipv6 uit te rollen zijn nu al 7 jaar verder.

https://tweakers.net/nieuws/79726/ziggo-levert-nog-dit-jaar-ipv6-verbindingen.html
https://tweakers.net/nieuws/79733/upc-belooft-dit-jaar-uitrol-ipv6.html

Hoop iedergeval niet dat alles ds-lite word dat is echt waardeloos zolang niet iedereen over is op ipv6 alles wat een portforward nodig heeft op ipv4 zal dan niet meer werken.
Reputatie 7
  1. Dual-stack als in full-dual-stack, dual-stack-lite of bijde zoals nu al is?
  2. ds-lite in oud upc en full-ds in oud ziggo gebied maar dan voor iedereen?
  3. Geld dit dan ook voor modems in bridge?
  4. Wat voor tijd staat er voor die toekomst plannen?
Zowel ziggo als upc hebben in 2012 al gezegd ipv6 uit te rollen zijn nu al 7 jaar verder.

https://tweakers.net/nieuws/79726/ziggo-levert-nog-dit-jaar-ipv6-verbindingen.html
https://tweakers.net/nieuws/79733/upc-belooft-dit-jaar-uitrol-ipv6.html

Hoop iedergeval niet dat alles ds-lite word dat is echt waardeloos zolang niet iedereen over is op ipv6 alles wat een portforward nodig heeft op ipv4 zal dan niet meer werken.
  1. Full DS
  2. Voor iedereen (voormalig Ziggo en voormalig UPC)
  3. Weet ik niet, waarschijnlijk niet omdat ze op IPv6 een firewall actief willen hebben
  4. Letterlijk uit mijn vorige bericht: "daar is nog geen planning van bekend."
(cijfertjes bij de vragen en antwoorden gezet, hopelijk is het enigszins duidelijk)
  1. Dual-stack als in full-dual-stack, dual-stack-lite of bijde zoals nu al is?
  2. ds-lite in oud upc en full-ds in oud ziggo gebied maar dan voor iedereen?
  3. Geld dit dan ook voor modems in bridge?
  4. Wat voor tijd staat er voor die toekomst plannen?
Zowel ziggo als upc hebben in 2012 al gezegd ipv6 uit te rollen zijn nu al 7 jaar verder. https://tweakers.net/nieuws/79726/ziggo-levert-nog-dit-jaar-ipv6-verbindingen.html https://tweakers.net/nieuws/79733/upc-belooft-dit-jaar-uitrol-ipv6.html Hoop iedergeval niet dat alles ds-lite word dat is echt waardeloos zolang niet iedereen over is op ipv6 alles wat een portforward nodig heeft op ipv4 zal dan niet meer werken.
  1. Full DS
  2. Voor iedereen (voormalig Ziggo en voormalig UPC)
  3. Weet ik niet, waarschijnlijk niet omdat ze op IPv6 een firewall actief willen hebben
  4. Letterlijk uit mijn vorige bericht: "daar is nog geen planning van bekend."
(cijfertjes bij de vragen en antwoorden gezet, hopelijk is het enigszins duidelijk)

Reactie op punt 3, een router achter het modem sluit toch niet uit dat je er geen firewall op hebt? Ik wil gerust via SNMP of wat dan ook bijv. mijn Ubiquiti EdgeRouter read-only gegevens aan ziggo geven dat ze de settings kunnen uitlezen oid.

Of dat voor bridge-modems IPv6 alleen op verzoek geregeld kan worden, startende met Ubiquiiti (en aanverwante semi-professionele apparatuur en vandaar uitbreiden).
Hi @jck, ik heb je reactie verplaatst naar een relevanter topic. Zie mijn eerdere reactie hierin.

Jouw modem draait op dit moment op IPv4 only en ik verwacht dat hij naar IPv6 DS-Lite overschakelt als ik de IPv4 voorkeursregel uit je abonnement weghaal.

Volgens mijn eerdere omschrijving zou jouw modem dual-stack krijgen, want je internet abonnement liep al voor april 2017 én je modem is geschikt én je woont in voormalig Ziggo gebied.
Maar als er met IPv4 voorkeursregels is 'geknoeid' in de abonnementen zien we vaak dat hij terug naar IPv6 DS-Lite switcht.

Zullen we dit eens proberen? Laat maar weten of je de switch wilt maken, als het DS-Lite wordt kan ik dat altijd weer terugzetten naar IPv4 only indien gewenst.

Kan dit alleen met de connectbox of ook met de andere modems waar (ooit) IPv6 op aanwezig was, bijv cisco danwel de Technicolor (fZiggo)
Hier ook een Ubiquiti EdgeRouter zie het punt met de firewall ook niet echt.
Als de eigen router geen ipv6 aan kan is er geen probleem.
Router met ipv6 en goede firewall ook niet.
Router met ipv6 en brakke firewall mischien maar dan is het probleem er ook met router achter router.
Badge +10
Komt dat even goed uit, want ikzelf wil achter mijn modem in bridge voor IPv6 ook een firewall actief hebben. Wat dacht je, dat ik het zonder doe? 😆
De meesten met een modem in bridge zullen wel weten wat ze doen. Lijkt me nou net niet de groep om eindeloos op IPv4 only te houden. Overigens ook een Ubiquiti EdgeRouter hier.
Ik meld me bij deze aan voor Full DS achter bridge test.
Badge
Zelf zou ik DS-Lite een prima tradeoff vinden voor werkende ipv6 met prefix delegation voor een eigen router in plaats van v4-only bridgemode. Aangezien ik in oud-ziggo gebied woon en een oud abonnement heb zou de kans groter zijn dat ik volledig DS krijg. Ik heb in het verleden al eens meegedaan aan de v6 test op de cisco modems wat bijna een jaar enorm stabiel heeft gedraaid, totdat het modem overleed en deze werd vervangen door een compal connectbox, welke het zelf zou moeten kunnen. Ik zou het erg graag weer werkend willen zien op mijn verbinding. Zijn er al meer mensen die na contact met de klantenservice het geactiveerd hebben gekregen? Of is het handiger om het via deze route te doen?
Het is geen breed bekende standaardprocedure Dual Stack op verzoek aanbrengen op je ConnectBox.
Ik heb dit wel eens zien lukken via de Helpdesk. Het kan dus.

In elk Topic komt hier een Ziggo Moderator langs. Die zou je verder kunnen helpen.
Reken niet op eerder dan as dinsdag.
Ik heb sinds eergisteren een proefperiode van Ziggo, zodat ik de verbinding kan testen naast mijn VDSL-verbinding van XS4ALL.

Zojuist gebeld met de helpdesk om mijn ConnectBox in bridge te laten zetten, maar er was geen enkele mogelijkheid om ook een IPv6-prefix te krijgen, tenzij ik de ConnectBox weer uit bridge-modus laat halen, waarna ik weer op DS-lite zit. Dat vind ik echt een gigantisch minpunt ten opzichte van XS4ALL, zeker voor zakelijke klanten. Voor mij is dat een showstopper en waarschijnlijk gaat Ziggo er dan weer uit binnenkort ten faveure van XS4ALL.

En kun je dat antwoord ergens vandaan toveren? ;)Nee, maar kreeg vorige week toevallig wel nieuwe info over de toekomstplannen. Er ligt een plan om full dual-stack over onze hele footprint uit te rollen, maar daar is nog geen planning van bekend.

Edit 15:05 verduidelijking: 'full' dual-stack

@Mark Ziggo

Is het nu wel of niet mogelijk om via "voorkeurs regels" IPv6 te krijgen.

Eerst quote en link ik je berichtje dat 't ook via de klantenservice mogelijk zou zijn om IPv6 te krijgen, krijg ik netjes een berichtje dat het mogelijk is/zou zijn en dan krijg ik de dag daarna als ik het ook voor een familie-lid vraag, de reactie dat het opeens toch niet mogelijk zou zijn.....

Graag opheldering hierover....
Reputatie 7
Badge +35
@zepkleiker Ik ben op dit forum nog nooit iemand tegengekomen die IPv6 in wat voor vorm dan ook in bridge heeft gekregen, uitsluitend IPv4 in bridge.

Mogelijk geeft dit bericht je meer duidelijkheid:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/full-dual-stack-op-ziggo-connectbox-28720?postid=390408
@Be rt Oh, dus blijkbaar word je niet in staat geacht om een firewall op te zetten als je full dual stack aanvraagt? Bijzonder. Dan voel ik me als zakelijke klant eigenlijk niet serieus genomen ...

Ik baal echt als een stekker dat ik geen glasvezel meer heb sinds mijn verhuizing. Toen had ik tenminste de snelheid (full duplex), én de vrijheid om mijn eigen professionele apparatuur aan te sluiten zonder dat een provider voor me bepaalde wat mijn kunde was. Nu moet ik kiezen uit die twee waarbij ik de ander blijkbaar uit moet sluiten. 😞

Reageer