Cococandy

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foutmelding ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Hoi!

Wie kan mij helpen? Ik krijg bij een inlog van een portal (www.oem-portal.com) sinds vandaag deze melding: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

het maakt niet uit of ik explorer/chrome/firefox gebruik. Andere laptop maakt ook niet uit. Echter op 4G van mijn telefoon (provider vodafone) doet de pagina het wel.

alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Routeprobleem dus.
Zie mijn Route in bijgevoegd plaatje.

De Host is ondergebracht bij Astralus BV.
Vermoedelijk via: https://www.yourhosting.nl/hosting/
In hop 7 kom je astralus.net binnen.
Ik verwacht geen probleem aan de Ziggo kant.
Moet nog ff nadenken over wat we nu het beste kunnen gaan doen.
Je hoort van me.

Gr Han

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Hier zie ik hem wel, ook Ziggo aansluiting.

Welk modem heb je in gebruik?
Cococandy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Connect Box
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ai, die heb ik niet en kan ik niet uitproberen.
Mogelijk komt er iemand anders langs die hier een idee over heeft.

Zie je de pagina wel en komt de melding na het inloggen?
Cococandy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jammer!

Nee, ik krijg bij het laden van de pagina al de foutmelding..dus kan niet inloggen.

(Heb overigens firewall al uitgeschakeld, modem opnieuw opgestart, in cmd ipconfig, flushdns etc gedaan)
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik heb een Arris Connect Box kan het proberen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik krijg dit te zien:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Welk antivirus heb je draaien? Cococandy
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hij of ik, ik werk met Ziggo Safe Online beter kunnen we het niet maken ?

Kan zijn dat of cookies en geschiedenis, IP Flood in modem.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT was eerder een foute instelling bij Ziggo Anne H Ziggo had daar toen een topic over.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Even wat vraagjes.

(1) Geen last met andere Sites die je gewoonlijk bezoekt?
Probeer www.google.com en www.ziggo.nl

(2) Gaat deze http://antiekhandelhogeveen.nl/ ook mis?

(3) Geef in een cmd window deze twee commando's
nslookup www.oem-portal.com
tracert www.oem-portal.com

en laat een screenshot (of 2 stuks) van de outputs hier zien.

(4) Wat laat https://www.whatismyip.com/ zien?
Alleen een IPv4 address of een IPv4 en een IPv6 address?
Geen plaatje hier laten zien, want het zijn prive adressen!

Mijn vermoeden: er is een Routeringsprobleem tussen het Ziggo domain waar jij in zit en het domain van de site. Dit is op te lossen, maar dat kan even gaan duren.
Hulp van een Ziggo Community Moderator kan daarbij nodig worden.
Gr Han
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
hanh en Cococandy

Antiekhandel Hogeveen geeft bij mij een waarschuwing (zie foto - Ziggo Safe Online F-Secure ) maar de rest werkt hier op de Arris Connect Box.
Cococandy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Welk antivirus heb je draaien? Cococandy

Ziggo safe online . Deze ook al eens uitgezet om het te proberen.

hanh wrote:
Even wat vraagjes.

(1) Geen last met andere Sites die je gewoonlijk bezoekt?
Probeer www.google.com en www.ziggo.nl

(2) Gaat deze http://antiekhandelhogeveen.nl/ ook mis?

(3) Geef in een cmd window deze twee commando's
nslookup www.oem-portal.com
tracert www.oem-portal.com



en laat een screenshot (of 2 stuks) van de outputs hier zien.

(4) Wat laat https://www.whatismyip.com/ zien?
Alleen een IPv4 address of een IPv4 en een IPv6 address?
Geen plaatje hier laten zien, want het zijn prive adressen!

Mijn vermoeden: er is een Routeringsprobleem tussen het Ziggo domain waar jij in zit en het domain van de site. Dit is op te lossen, maar dat kan even gaan duren.
Hulp van een Ziggo Community Moderator kan daarbij nodig worden.
Gr Han


1: Andere sites inderdaad geen problemen.
2: Ja, deze gaat ook mis (zelfde melding).
3: Zie screenshot.
4: IPv6: not detected. IPv4 krijg ik wel te zien.

Nogmaals heeel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Routeprobleem dus.
Zie mijn Route in bijgevoegd plaatje.

De Host is ondergebracht bij Astralus BV.
Vermoedelijk via: https://www.yourhosting.nl/hosting/
In hop 7 kom je astralus.net binnen.
Ik verwacht geen probleem aan de Ziggo kant.
Moet nog ff nadenken over wat we nu het beste kunnen gaan doen.
Je hoort van me.

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat te doen?
https://www.officeelearningmenu.nl/
heeft er belang bij dat gebruikers de Site goed kunnen bereiken.
Zij zijn klant van de Provider van de host en kunnen daar een probleem melden.
Welke Provider dat precies is, kunnen wij niet weten. Dat wereldje zit ingewikkeld in elkaar.
Ik bedoel: je bestelt als bedrijf of consument een Host bij Partij X, die het weer onderbrengt bij Partij Y, die alleen Hosting Providers als klant heeft.

Het lijkt mij dus het beste je probleem voor te leggen aan Office Learning Menu.
Incl jouw falende tracert en evt ook de mijne, die wel goed gaat.
Een mailtje sturen naar support@officeelearningmenu.nl met de plaatjes attached, is waarschijnlijk het handigst.

Is dit wat?

Gr Han
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik vond hier het andere topic https://community.ziggo.nl/community-archief-226/err-connection-timed-out-35995 met hezelfde

onderwerp en werd dit aangegeven.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/website-adres-niet-meer-bereikbaar-vanaf-gisteren-35972/index2.html
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dit is niet helemaal hetzelfde Dave. Er was een Routeringsprobleem tussen Ziggo en het Encapsula network. Uit de vele aangedragen voorbeelden kon je opmaken dat het probleem bij Ziggo lag. Voor de oplossing hoefde overigens geen Ticket te worden aangemaakt, want de network Engineers hadden het probleem al opgepakt en de gegeven voorbeelden gebruikt voor analyse en oplossing.

In deze Case ligt de oorzaak buiten Ziggo & er is maar 1 melding.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Oke dank je hanh
Cococandy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Super bedankt voor je hulp hanh. Ik ga hun inderdaad dan een mailtje sturen. Het probleem ligt dan duidelijk niet bij Ziggo 🙂

Uitgelicht topic