Beantwoord

Foutmelding bij browsen: The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.

Dag,

Sinds een paar weken kan ik bepaalde websites niet meer gebruiken. Als ik op een website ben, en ik wil doorklikken, krijg ik deze melding: The requested URL was rejected. Please consult with your administrator. Dit is alleen op mijn eigen netwerk. Als ik thuis wifi eraf haal, lukt bijvoorbeeld de HM-site wel, maar langzaam en niet fijn. Supervervelend!!

Ik heb contact opgenomen met Ziggo en die verwijzen mij hier naar toe. Zelf heb ik al cookies en cache verwijderd, bij mijn instellingen gekeken of er iets geblokkeerd staat, maar niets helpt en met googlen kom ik er ook niet uit (hoewel deze foutmelding wel voorkomt).

Ik hoop dat iemand de oplossing weet!

Groet,

Dolores
icon

Best beantwoord door MDolores 18 december 2018, 12:47

Jaaa, mijn probleem is opgelost! 💃🏻

Ik belde vandaag naar Ziggo met een vraag die gerelateerd was aan mijn issue en toen heeft een medewerker mijn modem nog eens bekeken. Hij zag wat er aan de hand was: modem stond wel op IPv4, maar de customer request stond uit. Dus die is aangezet en alles werkt weer!

Bedankt en fijne dagen allemaal 🎄!
Dolores

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Welke bepaalde websites kun je niet bereiken of werken slecht?
Ik dacht eerst dat het alleen om de website van HM (Hennes en Mauritz) ging. Het begon ermee dat ik mijn app op mijn mobiel niet meer kon gebruiken (ik kreeg de melding dat een belangrijke service niet meer werkte). Toen probeerde ik in te loggen op de HM-site op de laptop. Ik kom wel op de homepage, maar als ik wil inloggen, of een item nader wil bekijken, krijg ik die melding.

Ook bij de Volkskrant en Other Stories (Bij die laatste site krijg ik onmiddellijk die melding en kom ik geeneens op de homepage).

Het heeft schijnbaar wel met mijn thuisnetwerk te maken, omdat ik normaal kan internetten op een netwerk van iemand anders.

Groet, Dolores
Reputatie 7
Badge +31
Het kan voorkomen.

Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity? www.ipv6-test.com

Zo ja, vraag aan de chat of ze je op IPv4 willen zetten, ben benieuwd of dit de voor je oplossing is.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Badge +9
Be rt schreef:

Het kan voorkomen.

Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity? www.ipv6-test.com

Zo ja, vraag aan de chat of ze je op IPv4 willen zetten, ben benieuwd of dit de voor je oplossing is.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Sorry @Be rt Waar baseer je nou weer op dat dit aan IPv6 ligt? Je kan iedereen direct voor elk probleem terug naar IPv4 adviseren, maar dat is gewoon met een schot hagel de lucht in schieten en hopen dat je raak schiet.

hm.com is een IPv4 only site
volkskrant.nl is zowel IPv4 als IPv6

Dat had je kunnen nagaan, dus het lijkt me sterk dat het hieraan ligt.
Google op deze foutmelding levert op dat dit veel vaker voorkomt. Oplossingen/oorzaken zijn verschillend.
Laten we eerst maar kijken of we het probleem beter in kaart kunnen krijgen.

@MDolores welke browser gebruik je? kun je eens een schermprint van de melding hier posten? Heb je een virusscan gedraaid?
Reputatie 7
Badge +31
We zullen zien, soms gebeuren er heel vreemde dingen @efok die niet logisch lijken.
Als ik het mis heb, dan heb ik het mis, er zijn meer vreemde zaken gevonden met een volslagen vreemde insteek en soms heb je een heel vreemd probleem gevonden en soms heb je het volkomen mis.
Geen enkel probleem voor mij.
Maar eerst heel vreemd lijkende zaken uitsluiten, werkt toch wel regelmatig naar de oplossing toe.
Ik gebruik Google Chrome. Maar ik krijg het ook bij Explorer en Opera. Ik sluit twee afbeeldingen bij. Geen idee of die IPv-site voor mij nu goed nieuws of slecht nieuws laat zien ... Deze sites bezoek ik nooit 😥

Toch alvast bedankt voor het meedenken!

Groet, Dolores
Reputatie 7
Welkom op de Community, @MDolores. Irritant probleem wel dit, want je wordt redelijk beperkt in je doen en laten.
Kan je hier iets meer vertellen over je opstelling? Gebruik je bijvoorbeeld een eigen router, VPN of gebruik je enkel ons modem?
Badge +9
@MDolores
Je hebt gewoon een regulier IPv4 adres. Dat is OK en heeft helemaal niets met je issue te maken.

Dit bericht schijnt te kunnen worden gegenereerd door F5 ASM.
Dat is een professionele firewall, maar ik kom er zo niet uit waar die dan draait. Ik vermoed bij de websites die je bezoekt. Maar misschien ook bij onze eigen provider Ziggo? Bij jou in het netwerk? De vragen hierboven van @Michael Ziggo zijn dan ook zeer relevant.

Blijkbaar triggert jouw activiteit deze Firewall. Misschien heb je toch iets op je PC wat er niet hoort. Heb je al een virusscan gedraaid?
Al je cookies een keer deleten, schijnt ook te kunnen helpen.
Reputatie 5
Badge +6
Ik zou je modem/router eens even opnieuw opstarten, kijken of dat helpt.

Zoals je zelf ook al aan geeft, is het vermoedelijk je thuis netwerk. Als je op een ander netwerk zit, heb je het probleem niet, met dezelfde cliënt. Lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat het op de PC/mobiel zit.

Uiteraard als je andere apparatuur in je netwerk hebt zitten, is het wel goed om te kijken of deze het verkeer niet verstoren.
Jaaa, mijn probleem is opgelost! 💃🏻

Ik belde vandaag naar Ziggo met een vraag die gerelateerd was aan mijn issue en toen heeft een medewerker mijn modem nog eens bekeken. Hij zag wat er aan de hand was: modem stond wel op IPv4, maar de customer request stond uit. Dus die is aangezet en alles werkt weer!

Bedankt en fijne dagen allemaal 🎄!
Dolores
Badge +9
Mooi dat het is opgelost!
Maar wat is de "customer request" ?
Reputatie 7
Fijn dat het is opgelost, @MDolores! Bedankt voor de terugkoppeling 🙂

@efok Dat is een regel in ons systeem die blijkbaar ontbrak. Scherp opgemerkt van m'n collega. Vermoedelijk is er met de overgang naar het nieuwe pakket iets niet helemaal goed gegaan.
Mijn blijdschap was toch iets te vroeg. Vlak daarna was die melding er weer 😬. Trouwens, het gaat om HM en Other Stories, die beide behoren tot de HM-groep. Volkskrant heeft er niks mee te maken (ik was toen aan het doorlinken van Volkskrant naar Other Stories). Ziggo zou ermee aan de gang gaan en ik ben nog in afwachting van hun reactie.
Reputatie 7
MDolores schreef:

Mijn blijdschap was toch iets te vroeg. Vlak daarna was die melding er weer 😬. Trouwens, het gaat om HM en Other Stories, die beide behoren tot de HM-groep. Volkskrant heeft er niks mee te maken (ik was toen aan het doorlinken van Volkskrant naar Other Stories). Ziggo zou ermee aan de gang gaan en ik ben nog in afwachting van hun reactie.

Ah balen! Top dat je je hier weer meldt. Houd je ons op de hoogte hier van een reactie?

Reageer