tammom

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fairphone verbind niet met de Ubee evw321

Mijn nieuwe fairphone 3 verbind niet met mijn Ubee evw321B.
Met alle andere wifi’s (openbaar of wachtwoord) verbind hij wel (daar ligt het dus niet aan),
Als ik een fout wachtwoord invul signaleert hij dat wel (je hebt een fout wachtwoord ingevuld), maar met een goed wachtwoord krijg ik alleen de reactie: ‘opgeslagen’, maar geen verbinding.
De EWV321 heeft een factorie reset gekregen vanuit Ziggo, maar ook dat helpt niet.

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hebben uw 2.4 en 5 GHz netwerken een verschillende naam?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @tammom

Allereerst welkom op de Community! 

Gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe Fairphone 3, natuurlijk flink balen dat je nieuwe pareltje nu niet wil verbinden met het wifi netwerk thuis. 
Zou je in je Community profiel je adresgegevens kunnen aanvullen? Deze informatie is alleen inzichtelijk voor de moderators.  Dan kunnen wij het modem vanaf huis ook uitlezen. 

Gek dat het verbinden met het wifi netwerk niet lukt met de Fairphone. Je hebt zowel de 2,4 Ghz wifi frequentie als de 5 Ghz wifi frequentie geprobeerd en bij beide heb je dezelfde uitkomst? 

tammom
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het modem is gisteren gereset door Ziggo naar fabrieksinstellingen, en dat zou een verdere reset zijn dan je zelf kunt doen.

Ik zie momenteel geen verschillende netwerken, dus slecht 1 netwerk op deze modem naast het Ziggo netwerk.

Het blijft raar, ik kan overal inloggen op Wifi, behalve bij mij thuis (ik heb geen andere Ziggo wifi/modems getest).

Het modem begint ook instabiel te worden, de afgelopen tijd viel de verbinding soms weg en moest ik hem resetten.

Daarnaast merkte ik gisteren dat de WPS ook niet meer werkt: ik moest na de factory reset de wachtwoorden op alle andere devices (laptops, telefoon van mijn vrouw, printer e.d.) met de hand invoeren.
Alle andere devices doen het dus wel. En de telefoon verbindt op andere locaties ook met Wifi.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Bedankt voor je reactie en uitleg @tammom ! Ik ben met je gaan meekijken vanuit hier. 

 

In het modem zelf kan ik geen bijzonderheden ontdekken. Ik zie dat de 2.4 Ghz en 5.0 Ghz van elkaar zijn gescheiden onder de volgende namen: 

  • Ziggo2F959
  • Ziggo2F959-50

Welke van de 2 kun je niet vinden? 

tammom
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels heb ik beide gevonden.

Maar bij beide kom ik niet verder dan dat het wachtwoord is opgeslagen, maar hij verbind niet.

Maar de verificatie lukt dus wel; als ik een fout wachtwoord invul geeft hij aan dat het wachtwoord fout is.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Het blijft een bijzondere situatie @tammom 😞 Ik zie dat je vandaag ook telefonisch contact hebt gehad met één van mijn collega's. Is het euvel inmiddels opgelost? 

Uitgelicht topic