Beantwoord

F1 TVPro

  • 15 maart 2019
  • 26 reacties
  • 3331 keer bekeken

Vannacht geprobeerd live streams te kijken via de F1Pro app. Dat lukte niet (Mac, iPhone en iPad) via bekabeld en wifi via het Ziggo netwerk (mijn kabelprovider).
Alles, inclusief onboard streams was wel zonder enig probleem te bekijken via T-mobile 4G! Ik heb dit aan Ziggo gemeld, ben ook meteen door hen gebeld. De man van Ziggo had nog geen oplossing en wist ook niet van het probleem en verwees naar hier. Misschien is het ook nog te vroeg. Ik kijk hoe het gaat dit weekend. Maar als meer mensen dit hebben: roepen zou ik zeggen.
icon

Best beantwoord door densterdad 15 maart 2019, 17:40

Probleem (spontaan) opgelost!

Kan alles zien. Ook schakelen naar onboard camera's gaat goed via Ziggo-lijn.

Hopelijk morgen ochtend ook alles ok 🙂
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

26 Reacties

Reputatie 7
Hoi allemaal,

Het ging zaterdag inderdaad niet zo soepel begreep ik van velen. Gelukkig was de oplossing er voordat de race begon en heeft iedereen Max weer kunnen zien shinen 🙂
Geen onboard tijdens de start. Gedurende de race met veel horten en stoten.

Oorzak lag NIET bij Ziggo maar bij F1 TV.
Nog een tip: in Safari (MACOS Mojave, Safari 12.0.3) is de onboard team radio niet te kiezen en dus ook niet te horen. In Chrome kun je de team radio wel kiezen.
Ging vanmorgen prima. Even beetje timen om de 2 beelden in sync te krijgen.
TV1 Kanaal14
TV2 Onboard Max

Mooie toevoeging van de F1-beleving.
Het lijkt inderdaad nu ook hier te werken. Net even virtueel even op de achterbank van Max gezeten. Leuk! Hebben we toch weer wat bereikt misschien.
Allen heel veel plezier dit weekend en laten we alert blijven.
Reputatie 7
Badge +25
@JdK-33 Dan heb je zeker een punt☺.
@robbo Zeker, en er is nog hoop dus 🙂.
Maar het genoemde artikel is tamelijk oppervlakkig en wat nogal tegen je redenering pleit is dat via 4G alles werkt als een zonnetje, niet alleen bij mij maar ook bij anderen.
Probleem (spontaan) opgelost!

Kan alles zien. Ook schakelen naar onboard camera's gaat goed via Ziggo-lijn.

Hopelijk morgen ochtend ook alles ok 🙂
Reputatie 7
Badge +25
En op totaal tv te lezen: https://www.totaaltv.nl/nieuws/valse-start-online-streamingdienst-f1-tv-pro/ Dus niet alles ligt aan de verbinding/ziggo.
Ach beetje ongelukkig geformuleerd.
Beter: via tethering de boel op de Mac werkend gekregen. Daarna UTP kabel er weer in, daarna verbinding met iPhone verbroken en F1TV werkt nu gewoon door.

Na afsluiten Safari en opnieuw inloggen bij F1TV op de Mac treedt het probleem weer op.

Kortom: er moet iets mis zijn tussen Ziggo en de F1 streams en het heeft wellicht met initialisatie te maken (daar heb ik overigens geen verstand van maar het loopt door als het werkt maar niet als je opnieuw de boel opstart?). My 2 cents.
Om oplossing naderbij te brengen.
Interessant fenomeen nu bemerkt. F1TVPro gethetered naar mijn iPhone 4G (internetkabel even uit de Mac gehaald). Prima beelden ook nu van onboard camera's van FP2 (zoals @densterdad ook al aangaf). Vervolgens de thethering gestopt en het werkt op de Mac (als ik onboard krijg denk ik dat het werkt). Safari gebruikt dan deze link: https://f1tv.formula1.com/en/current-season/australian-grand-prix/2019-australian-grand-prix-practice-2.

Daarna stop tethering, kabel er weer in, Safari aan. Als ik dan rechtstreeks in Safari de link paste dan werkt het half, vaker niet dan wel. Kortom: er moet iets mis zijn tussen Ziggo en de F1 streams en het heeft wellicht met initialisatie te maken (daar heb ik overigens geen verstand van maar het loopt door als het werkt maar niet als je opnieuw de boel opstart?). My 2 cents.
Heb mijn Ziggo-modem (Ziggo connect een witte) gerest naar fabrieksinstellingen.
Helaas ook na deze reset zelfde probleem.
Reputatie 1
Badge +2
@densterdad Waarom zou je je modem niet resetten dan? Kan je het meteen testen en terugkoppelen naar de klantenservice als dit inderdaad geen oplossing is.
Heb met helpdesk Ziggo gebeld. Advies van om Ziggo-modem te resetten.... Ga ik toch maar niet doen nu ik lees dat er meerdere gebruikers met problemen zijn.

Afwachten maar op een oplossing door Ziggo.
@densterdad: Inderdaad ook op dit moment nog: herhaling van FP2: via t-mobile 4G geen problemen maar geen beelden als de dat via Ziggo lopen. Kan bijna niet anders dan dat het probleem bij Ziggo ligt.
Heb in Hilversum vanaf een vaste Ziggo-lijn zelfde probleem. F1 AppTV geeft geen beeld op zowel de iPhone als laptop van practice2.

Wanneer ik 4G aanzet op de iPhone werkt de app op de iPhone prima.
Ook met hotspot aan vanaf de iPhone voor de laptop -> laptop prima.

Heb mn Ziggo-connect modem al herstart. Helaas zonder resultaat. Nog steeds geen video. (initializing)
Reputatie 1
Badge +2
@RammsteinFan86: Geen foutmeldingen en ja alle andere streamingdiensten werken en werkten goed en, zoals gezegd, via T-mobile 4G liep alles vlekkeloos. Zowel de app en, belangrijk, ook de live streaming via de formule 1 website (www.formula1.com en dan F1TVpro) werkten niet. Ligt dus niet aan de app, m.i. ook niet aan F1 maar aan de combi live stream van F1 en Ziggo.

Inderdaad vreemd... Ik zou zeggen modem resetten en op het beste hopen voor morgenochtend! Ik zou ook zo even geen andere oplossing/oorzaak kunnen aangeven.
@RammsteinFan86: Geen foutmeldingen en ja alle andere streamingdiensten werken en werkten goed en, zoals gezegd, via T-mobile 4G liep alles vlekkeloos. Zowel de app en, belangrijk, ook de live streaming via de formule 1 website (www.formula1.com en dan F1TVpro) werkten niet. Ligt dus niet aan de app, m.i. ook niet aan F1 maar aan de combi live stream van F1 en Ziggo.
Reputatie 1
Badge +2
@xGarfieldx-Dave op zich een optie, maar je geeft daarna aan:

"Dan heb je in ieder geval alles gedaan om dit te voorkomen en weet je zekers dat het aan de App 1 TV Pro ligt. Ik verwacht door de toenemende drukte dat de streaming nog een lastig iets gaat worden dit weekend.
Het is een nieuwe app dus dat heeft wel zijn tijd nodig, maar hopelijk valt het mee."

Het ligt echt niet aan de app, dan ligt het echt aan je Ziggo verbinding, of dat bij meerdere speelt is dus een terecht vraag van @JdK-33 🙂
Reputatie 7
Daarom even modem herstarten misschien een optie @RammsteinFan86 voor @JdK-33
Reputatie 1
Badge +2
En ik weet niet of het probleem verder bij meer Ziggo klanten speelt...

Ik ben zelf op dit moment in Suriname, via VPN en wifi werkt de app prima, alleen dat tijdsverschil...... 😉
Reputatie 1
Badge +2
@xGarfieldx-Dave het ligt niet aan de app, deze werkt prima. Als ik het goed lees werkt het streamen niet meer als het apparaat verbonden is met de wifi van het Ziggo modem.

@JdK-33 krijg je een foutmelding? En werken andere streamdiensten zoals YouTube of Netflix wel gewoon in de Ziggo verbinding?
Reputatie 7
Wat je zelf eventueel kan doen is Haal je modem even 30 seconde van de stroom en herstart deze, dan de Apps waarmee je wilt streamen even uitloggen apparaat opnieuw opstarten en dan inloggen, daarna weer verbinden met het netwerk.

Dan heb je in ieder geval alles gedaan om dit te voorkomen en weet je zekers dat het aan de App 1 TV Pro ligt. Ik verwacht door de toenemende drukte dat de streaming nog een lastig iets gaat worden dit weekend.
Het is een nieuwe app dus dat heeft wel zijn tijd nodig, maar hopelijk valt het mee.
Die storing bestaat dan nog steeds nu. De TVPro app werkt feilloos als ik T-mobile 4G gebruik maar is, laten we zeggen, "niet goed bruikbaar" als de data via het Ziggo netwerk lopen. Zou mooi zijn als het morgenochtend voor de kwalificatie is opgelost.
Reputatie 7
Bekijk deze topic's anders ook even of je vraag er tussen staat.

https://community.ziggo.nl/formule-1-198/streams-f1-pro-tv-werken-niet-38023

https://community.ziggo.nl/sport-144/f1-tv-app-37942